Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor opprørsk er du? Hvilke regler bryter du med overlegg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvilke regler bryter du med overlegg?
Bryter fartsgrensene med overlegg innimellom 154 62,10%
Går på det toalettet som er ledig, uavhengig av hva det er bilde av på døren 114 45,97%
Kjører på rødt lys om natten når det ikke er noen biler i en kilometers omkrets 25 10,08%
Dropper blå plastsokker utenpå skoene på treninssenteret eller i barnehagen - selv om det regner ute 43 17,34%
Borrer eller støyer på tider det egentlig ikke er lov i følge borettslagsreglene 16 6,45%
Råparkerer barnevogner i oppgangen selv om det egentlig ikke er lov pga brannvernforskrifter 19 7,66%
Smugspiser sjokolade før middag så barnet ditt (som selvsagt ikke får lov til slikt) ikke ser det 209 84,27%
Tar med resten av kaffekoppen din inn i møtesaler med forbudsskilt mot mat og drikke 68 27,42%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 248. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-08, 14:17   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Hvor opprørsk er du? Hvilke regler bryter du med overlegg?

Inspirert av "bråk i blokken" og "varsle bilister om fartskontroller" trådene lurer jeg på hvor nøye FPere er med å følge ulike regler.

Det er sikkert lettere å spørre om hvilke regler man bryter enn hvilke man overholder?

Sist redigert av daffy : 27-06-08 kl 14:26.
daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 14:21   #2
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor opprørsk er du? Hvilke regler bryter du med overlegg?

Jeg kommer ikke på noen som helst regler jeg bryter med viten og vilje.

Gammel 28-06-08, 12:12   #3
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Huff, så snill jeg plutselig virker...

Gammel 27-06-08, 14:22   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig lovlydig, i grunnen. Bryter nesten bare uskrevne regler (slike som omhandler ryddighetsnivå og slikt ). Det hender jeg går på handikapdo eller herredo hvis det er absolutt ingen som venter på tur der, da.

Gammel 27-06-08, 14:23   #5
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Bare den med sjokolade . Men fortsatt bare i helgen!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 14:25   #6
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg eh ... Må vel vente med å svare til flere har stemt i pollen, slik at det ikke blir så opplagt hvem som har dårligst moral på FP.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 14:25   #7
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg smugspiser av og til før middag og i teorien går jeg på herredo hvis det er lang kø på damedo (men bare i teorien, som i at jeg synes det er helt greit, men jeg tør visst ikke å omsette det i praksis ). Ellers er jeg nesten irriterende lovlydig.

Gammel 27-06-08, 14:26   #8
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synder nok både med sjokolade og med kaffe på jobb.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 14:27   #9
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Hvem er den ene som ikke spiser sjokolade så ungene ikke ser?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 14:29   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Hvem er den ene som ikke spiser sjokolade så ungene ikke ser?

Jeg spiser ofte sjokolade uten at Poden ser, men da stort sett etter (hans) leggetid, ikke i smug om ettermiddagen.

Gammel 27-06-08, 14:25   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hender jeg gambler på sikkerhetsmarginene til speedometeret og politilaseren og ligger 10 km/t over grensen i 80- og 90-sonen.

:bryter sammen og tilstår:

Gammel 27-06-08, 16:39   #12
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det hender jeg gambler på sikkerhetsmarginene til speedometeret og politilaseren og ligger 10 km/t over grensen i 80- og 90-sonen.

:bryter sammen og tilstår:

Men, det er ikke å bryte fartsgrensene. Jeg vet at speedometeret mitt viser ca 10 km/t for lite i 90. Derfor ligger jeg stort sett det over når jeg kjører. Det betyr at jeg ikke er til hinder for resten av trafikken. Det er først når jeg kjører fortere enn det at jeg anser det som at jeg bryter fartsgrensene. Noe jeg forresten ikke gjør med viten og vilje.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 16:41   #13
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men å gamble på marginen til laseren er nok i overkant. Dessuten VET jeg jo ikke at mitt speedometer viser feil.

Gammel 27-06-08, 17:00   #14
TBM
Passiv

Standard

Jeg bryter alle disse reglene unntatt nr 4, 5 og 6.

Er det liksom feil å smugspise sjokolade uten at ungene får?! Det er jo en av fordelene med å være voksen jo! Ihvertfall er det greit så lenge ungene ikke ser det...

Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 17:36   #15
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Jeg bryter alle disse reglene unntatt nr 4, 5 og 6.

Er det liksom feil å smugspise sjokolade uten at ungene får?! Det er jo en av fordelene med å være voksen jo! Ihvertfall er det greit så lenge ungene ikke ser det...

Det syns jeg og.. det går jo utover oss selv, men klart det er en fin fordel med å være voksen..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 00:13   #16
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sjokolade (kun i helger !) og kaffekoppen med inn så diskret som mulig.

Gammel 28-06-08, 00:33   #17
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men å gamble på marginen til laseren er nok i overkant. Dessuten VET jeg jo ikke at mitt speedometer viser feil.

Har dere ikke sånne fartsmåler dingser på veiene rundt hos dere? De er utrolig kjekke, har kjørt gjennom så mange slike at jeg nå er trygg på forksjellen på hva speedometeret mitt viser og hvor fort jeg egentlig kjører. Marginen på laseren kommer i tillegg til det.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Er det VIRKELIG noen som synes det er et grusomt regelbrudd å gå på et toalett med et annet "kjønns-skilt"? Det nekter jeg å tro, da dauer jeg.

Nja, hvis det er singeltoalett så ville jeg ikke brydd meg om det og tenkt regelbrudd. Men, hvis det er sånne toalett med båser og pissoar inne hos gutta, så må jeg innrømme at jeg ikke tusler inn der nei.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 09:08   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Nja, hvis det er singeltoalett så ville jeg ikke brydd meg om det og tenkt regelbrudd. Men, hvis det er sånne toalett med båser og pissoar inne hos gutta, så må jeg innrømme at jeg ikke tusler inn der nei.

Ja det blir kanskje noe annet. Jeg tror aldri jeg har ruslet inn på et sånt herretoalett.

Gammel 27-06-08, 14:32   #19
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, var det en poll?! Da synder jeg på det med dodørene om jeg er skikkelig trengt og køen er lang, og kanskje på det med sjokoladen.

Gammel 27-06-08, 14:36   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg innrømmer ærlig at jeg ved flere anledninger har brutt fartsgrensene med overlegg, at jeg smugspiser sjokolade og at jeg driter i kjønnsbegrensningene på dodøra hvis jeg MÅ. Dvs, jeg ser an lokalene litt, i baren jeg jobber/jobbet er det fri flyt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:49.