|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Champagne; trenger rådButikken ved ankomst Gardermoen har følgende champagneutvalg (pris i parantes): |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Champagne; trenger rådNebbia har sikkert noe å komme med ... Jeg tør nesten ikke si noe ...
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Champagne; trenger rådNicholas Feuillatte Brut eller Taittinger. Selv ville jeg gått for Nicholas - den synes jeg er kjempegod og hyggelig priset.
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Champagne; trenger rådMoët & Chandon Brut Imperial (245) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
-
![]() Sv: Champagne; trenger rådTakker for tips. Vi drikker gjerne champagne til take-away sushi forresten, er det noen som har meninger om hvilke som passer bra eller mindre bra til den slags (eller evt. til andre typer mat). Jeg tror ikke jeg kommer til å putte noe annet enn champagne i «kvoten» min, hvis ikke noen har noen gode tips for Gardermoen ankomst eller Duty Free på Orly. Jeg skal neppe ha brennevin; jeg her fortsatt mer enn jeg trenger igjen fra den perioden jeg ukependlet til London for ti år siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
<*(((<
|
![]() Sv: Champagne; trenger rådJeg kan si hva jeg gjorde; jeg kjøpte på magefølelsen (har lite peiling på sjampis) og endte opp med Taittinger Brut Réserve (245). Også gav jeg den til svigermor, det er kanskje noe for deg det også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Sv: Champagne; trenger rådTil sushi funker det veldig bra med Nicholas F. Brut - der har jeg lang og bred erfaring.
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Champagne; trenger rådDet er ingen tvil om at utvalget av Champagne er bedre i Paris enn i ankomsthallen på Gardermoen, men så er det jo dette om du gidder å ta deg bryet, da. Det er ikke så enkelt å ta med seg varene inn på flyet lenger. Jeg vet ikke hvordan utvalget er på flyplassen i Paris er, men inntrykket mitt er at etter taxfree ble fjernet i EU, har utvalget blitt dramatisk redusert på de fleste flyplasser, og det overrasker meg ikke om utvalget på Gardermoen er bedre enn utvalget på flyplassen i Paris. |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() Sv: Champagne; trenger rådNå har jeg ikke vært på Orly, men Charles de Gaulle har ELENDIG tax-free.
![]() |
#12 |
-
![]() Sv: Champagne; trenger rådTakk for tips og råd, jeg tror jeg skal prøve å følge så mange av dem som mulig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Champagne; trenger rådMå bare få presisere at med best, mener jeg relativt sett. Det er ingen av Champagnene du har listet opp som er dårlige. Og så er det jo dette med smak og behag. Jeg mener du nevnte Charlemagne i en tråd for en stund siden. Jeg synes den er fantastisk. Det samme synes jeg om Bollinger som er en helt annen stil. Jeg kjenner noen som synes Charlemagne er flott og Bollinger håpløs, og andre igjen som elsker Bollinger men synes Charlemagne blir for lett. Som sagt, smak og behag. |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Champagne; trenger råd
Hva er mye? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Passiv
|
Det siste. Champagne kan drikkes til så mangt, og jeg er rett og slett ikke flink nok til å se på Champagne som et reelt alternativ. En inngrodd og høyst utilsiktet konservativ del av meg synes tydeligvis det må en anledning til for å drikke Champagne. |
![]() |
![]() |
#16 |
|
Champagne er rett og slett den drikken jeg synes er aller best. Jeg drikker sjelden alkohol, men når jeg først skal ha meg et glass så foretrekker jeg champagne. Har dog til gode å forsøke å drikke det til pizza, men kan rapportere at champagne og sushi er en god kombinasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
kamerat
|
![]() Sv: Champagne; trenger rådJeg har drukket champagne til lutefisk. Det fungerte faktisk som bare det.
![]() |
#19 |
kamerat
|
Nei, det var vel BM og Skilpadda, og det ser da ut som de innfrir. Jeg lovet bare å drikke mer vin. Det går fint med meg.
![]() |
#20 |
Ute på tur
|
Jeg foretrekker champagne til lutefisk fremfor øl og akevitt.
![]() |
|
|