Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hva er drømmen når det gjelder fritidsboligen?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Se resultatene: Fritidsbolig - hva er drømmen?
Campingvogn/bobil 4 3,85%
Seilbåt/seilskute 5 4,81%
Cabincruiser/Yacht 6 5,77%
Husbåt 3 2,88%
Egen hytte (fjell eller sjø) 60 57,69%
Egen leilighet i feriekompleks (fjell eller sjø) 4 3,85%
Eie leilighet eller hus i utlandet 29 27,88%
Leie hytte (fjell eller sjø) 5 4,81%
Leie leilighet i feriekompleks (fjell eller sjø) 0 0%
Leie leilighet eller hus i utlandet 14 13,46%
Telt 2 1,92%
Duh.. Hotell såklart 20 19,23%
Noe helt annet som jeg spesifiserer i tråden 8 7,69%
For en genial poll! (men jeg vet ikke hva jeg vil ha) 5 4,81%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 104. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-08, 09:38   #1
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Hva er drømmen når det gjelder fritidsboligen?

Nå har vi diskutert camping nesten hele ferien, og jeg lurer på hva er egentlig den eller de ideelle fritidsboligen for deg? Hvorfor er dette drømmen?

For å sette stemningen:

Yacht

Seilskute

Feriebolig i utlandet (kompleks)

Leilighet i kompleks på fjellet (Kvitfjell)

Husbåt

Hotellferie, Toronto

Hotellferie, Radisson SAS Aruba

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 09:43   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er drømmen når det gjelder fritidsboligen?

Jeg ønsker meg seilbåt! Er vokst opp med båtferie, og det er virkelig noe av det beste som finnes

Ellers stemte jeg for egen hytte (da på fjellet).

Og jeg burde ha stemt for hotell og leie bolig i utlandet, for når vi reiser utenlands gjør vi det.,

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 20:35   #3
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Noe helt annet som jeg spesifiserer i tråden - nemlig det vi har: Fullt utstyrt hus i Vesterålen. Fire (snart fem) soverom, to bad, stor stue og kjøkken som snart skal pusses opp. Det eneste negative er at det er litt langt å kjøre.

Gammel 02-08-08, 00:55   #4
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Drømmen hadde vært en hytte her i nærområdet, men prisene på hytter her på solkysten er helt sinnsyke. Det hadde vært utrolig deilig å hatt en hytte rett uti fjorden her hvor vi kunne bodd fra mai til skolestart. Hytte på fjellet kunne jeg også tenkt meg, men ikke mer enn to timers kjøring unna vel og merke.
En helt fjern drøm.

Gammel 02-08-08, 09:28   #5
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sommerhus ved sjøen og hytte på fjellet - som er det vi har tilgang på, siden min familie hadde det ene og Ulvefars familie det andre. Det er steder vi er glade i, ungene lengter dit når det nærmer seg ferie og gleder seg til å bygge videre på trehytta, se om det er måkeunger samme sted som i fjor, lurer på hvor mange fisk de fanger i år - det er en ro og kontinuitet over det som jeg trives godt med. Også er det et møtested for storfamilien, noe jeg (stort sett) setter pris på.

Gammel 02-08-08, 09:51   #6
Doxa
hmmm

Doxa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Hytte på fjellet.
:drømme:

Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 13:19   #7
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Hus en plass rundt her. kysten. Fritidshus, eller litt større hytte. Men ikke sånn luksus ting med masse greier. men helt enkelt. helt en plass man slipper å ta ferge for å komme seg.
Mann vill ha hytte på fjellet\sverige

Og så en helt enkel hytte med gass og solsellepanel i Finnmark. eller lavo atmed hytta til tante og onkel i i finnmark.
For å slippe å bære masse utstyr *lat* hehe

Gammel 30-07-08, 09:44   #8
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Klarer liksom ikke å bestemme meg jeg da. Campingbil er gubbens drøm, men jeg synes det er ok med hotell jeg da. Men hytte hadde vært fint, eller båt.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 09:45   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker å leie leilighet eller hus i utlandet. Jeg liker å være borte en stund når vi først er på ferie, og blir fort lei av hotell. Jeg elsker å gå på lokale supermarkeder og ha muligheten til å lage egen mat, slippe å forholde meg til rengjøringshjelper og føler at jeg er litt mindre "turist" hvis vi har eget hus/leilighet.

Jeg er ikke hypp på å eie noe, for jeg vil ha friheten til å reise til ulike steder hvert år.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 09:47   #10
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns det er genialt å leie, både her i Norge og utenlands. Da slipper man alt vedlikehold og kan oppleve mange ulike plasser. Jeg tror at jeg hadde følt meg veldig fanget av å eie en hytte en plass og følt meg forpliktet til å bruke den når vi hadde ferie kontra å reise andre plasser, siden vi jo har denne hytta.

Samtidig så tror jeg det er koselig å ha en familiehytte, der hele den utvidede familien kan dra på tur sammen og samles om. Jeg har min familie på Island og i Sverige, så vi forsøker å ha ferie sammen hvert 3. år og leier da hus eller hytte en eller annen plass i Europa og er sammen, i stedet for at vi samles hjemme hos noen (mamma på kalde Island). Nå sist var vi i Kroatia i tre uker og det var helt nydelig!

Gammel 30-07-08, 09:57   #11
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Drømmen er uten tvil en liten hytte helt ute ved sjøen. Ikke av typen med oppvaskmaskin og boblebad, men skikkelig do, innlagt vann og elektrisitet hadde vært ok. Den skal helst ligge litt skjermet til, men samtidig ikke en dagsreise til nærmeste butikk. Skjærgård utenfor og storhavet utenfor der igjen - perfekt både for havpadling og fisketurer i ei lita snekke. Hytta bør ligge et sted hvor det blir grei badetemperatur og både ha ei lita strand med krabber til vesla og svaberg til mor. Og stupebrett.

Storforlangende jeg? Ikke i det heeeele tatt

Gammel 30-07-08, 10:00   #12
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Vi har familiested på sørlandet. Ikke genialt, egentlig, for man er jo aldri alene der. Men foreløpig synes barna det er superstas å være sammen med kusiner og besteforeldre i ukesvis. Jeg kunne kanskje tenke meg litt tid alene, men vet også å sette pris på å være på sørlandet, mitt ferieparadis over alt. Og hadde vi ikke hatt familiehytte, hadde vi ikke kunnet vært der...

Så: drømmen er vel egentlig slik vi har det nå, men med større mulighet til å være mer alene der.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 10:05   #13
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke den helst store drømmen om fritidsbolig akkurat nå. Vi disponerer hytte på fjellet og den benytter vi året rundt. På sikt kunne jeg veldig godt tenkt meg et hus eller en leilighet i varmere størk.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 10:14   #14
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Avhenger litt av hvor jeg skal feriere, men jeg setter stor pris på digre hotellrom og full pensjon *lat*. Jeg liker å slippe unna klesvask, oppvask og annet styr på ferie og på et hotell slipper man sånt.

Ferieleiligheter er også veldig ålreit, men da må det inkludere utvasking.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 10:25   #15
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Det ideelle for oss er at foreldrene våre eier hytta og vi kan bruke den så mye vi vil.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 10:38   #16
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg ønsker meg litt av hvert. Så jeg må alltid ha ferie om jeg skal rekke over alle stedene iløpet av et år

Hytte på fjellet. Gjerne to. En hytte med alle fasiliteter ved et alpinanlegg og en enklere variant et annet sted på fjellet. Parkering i nærheten helst. *bedagelig*
Hus ved sjøen. Luftige, lyse rom. En flott uteplass og strand i nærheten.
Et hus på landsbygda i Spania, Frankrike og Italia.
Yatch. Ja takk, gjerne med et par etasjer.
Seilbåt. Med skipper og mannskap. Jeg kan jo ikke seile.
I tillegg ønsker jeg å reise rundt i verden og sove på hoteller.

Jada, men jeg er veldig fornøyd med svigers' hytte på fjellet, jeg altså. Utedo, vann i ei kran utendørs og ei lita jolle man kan dra ut på sjøen og fiske fra.

Gammel 30-07-08, 10:41   #17
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ønsker oss (og er på utkikk etter) Hytte ved sjøen men som i tillegg har mulighet for turer i marka.

Ellers så er det leie av leiligheter og hotell som frister. Da i utlandet helst da.

Gammel 01-08-08, 21:18   #18
Tuddelu
I farta ...

Tuddelu sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Det ideelle for oss er at foreldrene våre eier hytta og vi kan bruke den så mye vi vil.

Nettopp! Vi har tilbragt neste tre uker på en sånn hytte 30 meter fra sjøen denne sommeren Det er fast prosedyre hver sommer Flott ferie med små barn. I hvert fall om været er sånn noenlunde....

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 21:21   #19
Tuddelu
I farta ...

Tuddelu sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hytta er ikke så stor, men veldig praktisk Jeg og mannen har eget, stort soverom på loftet. Ingenting er bedre en Norge om sommeren om været er OK. I november derimot..... Da kunne jeg godt tenke med en leilighet på mer sydlige breddegrader

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 10:37   #20
bloma
Aktiv

bloma sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
bloma er litt kul
Standard

Jeg er med hvor som helst så lenge det er sjø i nærheten, og jeg slipper å eie noe!
Ønsker ikke å eie fritidsbolig - så utrolig kjedelig å alltid måtte reise til samme sted?

Og ikke fatter jeg hvordan folk har tid til vedlikehold av flere boliger, vi greier såvidt vårt lille hus med liten hage...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:33.