|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En god bok om alfabetetVår lille snuppe er utrolig opptatt av bokstaver om dagen, og tidvis leser hun ikke bøker for handlingen sin del, men for å lete etter bokstaver hun kjenner. Jeg tenkte derfor det kunne være en god ide å finne en god bok om alfabetet. Er ikke helt sikker på hva det er jeg ønsker meg, men tar imot anbefalinger.
|
|
|
|
#2 |
|
Protonterapeut
|
Sv: En god bok om alfabetetJeg anbefaler ikke en bok, men en Gullstjernebok. Det er type tegnebok. De har en som heter Lær å skrive. Det følger med fiiin stor plakat med alle bokstavene og enkle øvelser som skal lede frem til å lære å skrive bokstaver. Poden elsker den. Vi har øvd på alle øvelsene med mindre/større, hva som hører til hvem og slikt, og øvd på å tegne border og mønster, men så langt er det kun hans egen bokstav som fenger.
|
|
|
#3 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En god bok om alfabetetVi har en alfabetbok som alle barna våre har elsket fra første stund:
|
|
|
#6 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En god bok om alfabetet
Mitt beste tips også. Bokstavene satt på et blunk, det var favorittleken i flere måneder.
Den har vi, den er fin. Selv min fireåring som har kunnet bokstavene lenge har masse glede av å se bokstavene i bildene.
|
|
|
#8 |
|
Sviiisj!!
|
Ha ha, denne har vi også! Fra min egen barndom, faktisk!
|
|
|
#10 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: En god bok om alfabetetJorda rundt på 29 bokstaver ser veldig morsom ut. Jeg har ikke kjøpt den selv ennå, for en liten stemme i bakhodet sier at litjtausa bør få lov til å lære seg å snakke før hun skal lære å lese
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En god bok om alfabetetDen første bokstavboka her i huset var Majas alfabet av Lena Anderson. Seksåringen likte den godt da hun var yngrer, og hovedsakelig likte å knytte venner og familie til bokstavene. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2007
![]() |
Sv: En god bok om alfabetetVi har Jorda rundt på 29 bokstaver. Veldig fin bok. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: En god bok om alfabetetEnig med Ru om at gullstjernebøkene generelt er veldig bra. Vi har hovedsakelig kjøpt mattebøkene og de er veldig populære. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Trøtt
|
Sv: En god bok om alfabetetJeg likte ikke Jorda rundt på 29 bokstaver, men det er jo smak og behag. Likte hverken teksten eller illustrasjonene. Kari Grossman boka liker jeg mye bedre.
|
|
|
#16 |
|
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En god bok om alfabetetHvor finner man gullstjernebøkene?
|
|
|
#18 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: En god bok om alfabetetIca Maxi har også de gullstjernebøkene.
|
|
|
#19 |
|
Introvert textrovert
|
Jepp, fant de. De handler om barna Alf og Bett.
|
|
|
#20 |
|
En Som Trener
|
Denne serien har vi og den var veldig populær til eldstemann. Lurer litt på å begynne snart med mellomsøster. Vi har også Karsten og Petras ABC. Jeg syntes den var fin, men storebror likte den ikke så godt. vi har forresten også hele serien av Min første 1-2-3, den var også veldig populær! http://www.min123.no/ og alltid med ett spill, en klokke, en kalkulator el.l.
|
![]() |
|
|