|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Abort grunnet tvillinger?Er det "grunn god nok"? Jeg kom over denne debatten på et annet forum, men kunne tenke meg å høre litt hva dere her inne tenker, siden det er litt forskjell på ulike forum. Navnekalling og banning har en tendens til å ødelegge slike tråder for meg. Jeg har bare kopiert inn HI's innlegg, der hun først forklarer, og deretter svarer litt:
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne Sist redigert av Albertine : 25-08-08 kl 21:50. Årsak: Innlegg hentet fra annet forum |
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Abort grunnet tvillinger?Man skal vel vokte seg vel for å dømme, men hva om hun blir gravid og det igjen viser seg å være 2? |
|
|
#3 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Abort grunnet tvillinger?Nei, det er ikke noen grunn. |
|
|
|
|
#5 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Abort grunnet tvillinger?Som mor til tvillinger blir jeg både opprørt og lei meg av dette innlegget. Vi studerte begge to når vi ble gravid første gang, og hadde aldri trodd vi skulle få to på en gang. Vi var unge (19 og 20 år), leide leilighet på 50 kv, ingen hadde jobb og alt ble kaos da vi fikk vite at vi gikk fra 2 til 4. Med alt det førte med seg. Men aldrialdrialdrialdri om jeg kan forestille meg å ha tatt abort på et sånt grunnlag og så prøvd igjen for å få riktig antall barn.
Det er ufattelig sjeldent jeg hører folk som angrer på at de fikk to barn, at hun i det hele tatt kan uttale seg før hun har vært i situasjonen... Jeg synse jeg er GRISEHELDIG som har tvillinger, og det synes de fleste jeg kjenner med tvillinger også.
|
|
|
#6 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Abort grunnet tvillinger?Som tvillingmamma må jeg jo bare si at jeg synes det er utrolig at noen kan velge abort pga at det er flere enn ett foster i magen. |
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Abort grunnet tvillinger?Jeg respekterer ikke valget, men tolererer det. Jeg synes damen høres naiv og barnslig ut og skulle ønske hun hadde tenkt seg om enda en gang og revurdert verdisynet sitt.
|
|
#8 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Abort grunnet tvillinger?
|
|
|
|
|
#10 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror og håper du har rett, Skremmern. Det var det som var min første tanke også
|
|
|
#11 |
|
Bedreviter
|
Sv: Abort grunnet tvillinger?En av konsekvensene ved å ha selvbestemt abort, er at folk selv får lov til å velge hva som er "god nok grunn". For min egen del ville jeg aldri valgt abort av en slik grunn, og jeg synes det virker som en veldig uforståelig ting å gjøre. Hadde det vært noen jeg kjente, som hadde tatt opp saken med meg i forkant, ville jeg prøvd å snakke vedkommende fra det. Utover det anser jeg det ikke som min sak. |
|
|
|
|
#12 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
Eg kan skrive under på heile innleget til Teo. |
|
|
|
|
#13 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer på denne.
Og disse...
|
|
|
#14 |
|
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Abort grunnet tvillinger?Jeg forstår ikke hvordan man kan gå fra å ønske seg et barn, bli gravid og glad, også velge abort etterpå. Det skjønner jeg bare ikke, når man i flere uker har gått og kjent gode følelser for barnet i magen. Men det er mulig det er jeg som ikke klarer å sette meg inn i situasjonen deres.
|
|
#15 |
|
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Abort grunnet tvillinger?Til tross for at jeg er for selvbestemt abort og den enkeltes rett til å velge selv, så blir jeg både lei meg og noe provosert for at noen kan velge bort et planlagt, friskt barn fordi det er to og ikke ett. |
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer.
|
|
#17 |
|
By the Sea
|
Sv: Abort grunnet tvillinger?Jeg er for fri abort - og baksiden av det, er jo at man bare må akseptere at noen tar abort av grunner man selv ikke kan forstå.
|
|
#18 |
|
Er helt enige. Jeg synes synd på jenta som bare fokuserer på alt det hun finner negativt med tvillinger, det er mye positiv input som hun har gått glipp av. Hun burde hatt noen å snakke med før aborten. Jeg tror hun har fått sjokk og tatt et forhastet valg. Alt har en tendens til å ordne seg bare man får venne seg til tanken.
|
|
|
#19 |
|
Gro
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Abort grunnet tvillinger?Jeg blir uvel jeg også. Jeg klarer ikke å skjønne tankegangen hennes. |
|
|
|
|
#20 |
|
trøtt
|
![]() |
|
|