|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan oppbevare plommene for best holdbarhet?Her i huset må de bare gjemmes for å overleve noen dager. Vist ikke spiser jeg de opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Live and let live
|
![]() Sv: Hvordan oppbevare plommene for best holdbarhet?Jeg er kanskje ikke det største husmoremnet når det kommer til plommer jeg heller. Det jeg gjorde den perioden i livet jeg hadde tilgang på plommetre, var egentlig bare å plukke dem i bæreposer, stappe inn i kjøleskapet, og stappe innpå så mye som fysiologisk mulig.
![]() |
#7 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Hvordan oppbevare plommene for best holdbarhet?du finner frem sukker, norgesglass og sprit. Og vips har du verdens beste plommelikør sånn ca til jul. Magica har nøyere oppskrift, for hun kom med plomme likør til alle venner her ett år
![]() |
#9 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Hvordan oppbevare plommene for best holdbarhet?
Eller bare putte rett i fryseren med steiner og alt. Hermetiserte plommer skal ha steinene i, plommekompott skal bare deles opp akkurat slik at du får ut steinene og kokes opp med litt sukker. Enkleste sak i verden.
![]() |
#11 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan oppbevare plommene for best holdbarhet?Men de holder seg ikke særlig lenge i ei skål som står fremme. :erfart:
![]() |
#14 |
Øyboer
![]() Sv: Hvordan oppbevare plommene for best holdbarhet?Husker bestefar hadde de i isoporkasser på lofte, men som oftes var de ikke helt modne men modnet der |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan oppbevare plommene for best holdbarhet?Mørkt og kjølig ville jeg tippe. Og vær nøye på å plukke ut plommer som er brune ol, tror det smitter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Øyboer
![]() Sv: Hvordan oppbevare plommene for best holdbarhet?Jepp |
![]() |
![]() |
![]() |
|