|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Har dere barnevakter som dere ikke må betale? | |||
Ja, vi har familie/slekt |
![]() ![]() ![]() ![]() |
130 | 65,66% |
Ja, vi har venner/andre |
33 | 16,67% |
Ja, vi har familie/slekt, men bruker ikke de så ofte |
53 | 26,77% |
Ja, vi har venner/andre, men bruker ikke de så ofte |
28 | 14,14% |
Vi må alltid ha barnevakt som vi betaler |
1 | 0,51% |
Vi må nesten alltid bruke barnevakt som vi betaler |
10 | 5,05% |
Annet |
7 | 3,54% |
Dustepoll! |
2 | 1,01% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 198. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Pauset
|
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Ja, vi har min mor. Vi har også en datter på 16 år og en gutt på 14 år som kan være barnevakt. Min datter er kjempeflink når hun får det ansvaret. Ellers kan minstejenta overnatte hos min bror og hans familie. Vi er veldig glad for å ha slekta rundt oss slik. En periode da de to eldste var små hadde vi ikke det, og da jeg plutselig havnet på sykehus måtte vi overlate våre to små til min mormor på over 80 år en hel dag. Det var ikke godt, men da var det krise... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Ja, Besta og bestemor og bestefar har gjerne Liten en natt eller en helg uten betaling.
![]() |
![]() |
#4 |
Fornøyd
|
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Vi har mine foredre en drøy times kjøretur unna, og de stiller opp hver gang vi spør (som ikke er like ofte som vi burde - de synes jo bare det er stas, og mannen og jeg hadde absolutt trengt litt mer alene-tid).
![]() |
#7 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Sjelden. Vi har som regel besteforeldre og noen ganger søsken som barnevakt. I noen år før her brukte vi mannens kusine fra hun var 15-20 år som barnevakt og hun betalte vi. Ganske mye kanskje, men hun var til å stole på, stilte opp på kort varsel og en tenåring trenger jo alltid penger nå har hun blitt mor selv i ung alder, så da blir det ikke naturlig å spørre mer. De få gangene vi har brukt mine venninner har vi ikke betalt, det er en vennetjeneste.
![]() |
#8 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?en del vennefamilier med barn så bytter gjerne på å passe dem.
![]() |
#9 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?De gangene bestemødrene er barnevakt, betaler vi ikke noe. Det er ikke så ofte, da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Vi må som regel betale, vi har ikke noen slekt som vi kan bruke (enten bor de for langt unna eller så er de for gamle eller i en annen "fase" i livet). Vi har noen venner, men de bor et stykke unna og som regel så gjør vi ting sammen med dem når vi trenger barnevakt. Vi kan også spørre andre foreldre i barnehagen og det har skjedd noen enkelt gang. Sist redigert av Pelen : 06-09-08 kl 13:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Vi har aldri hatt barnevakt som vi har måttet betale. Besteforeldre og tanter stiller opp nesten hver gang vi trenger det. Vi bruker vel barnevakt gjennomsnittelig 1 gang pr. mnd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Aldri betalt for barnevakt, har flere venner og noe familie som vi bruker og de bruker oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
flisespikker
|
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Vi har aldri hatt en betalingsbarnevakt - vi er heldige nok til å ha venner som kan være barnevakt (og som vi kan være barnevakt for), og når noen av foreldrene våre er på besøk, benytter vi oss stort sett alltid av det til å gå ut og/eller på kino en kveld eller to.
![]() |
#14 |
Trøtt
|
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Vi har heller aldri hatt ubetalt barnevakt, Pelen.
![]() |
#15 |
flisespikker
|
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Vi har ellers snakket flere ganger om å prøve å spore opp en mulig betalingsbarnevakt, for eksempel hvis vi har lyst til å gjøre noe sammen med de vennene vi ellers ville spurt. Men foreløbig har vi ikke somlet oss til å gjøre det.
![]() |
#16 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Vi bruker stort sett betalingabarnevakt eller så flyr vi inn besteforeldre, men da skal vi oftest noe mer enn bare på kino.
![]() |
#17 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Farmor og Mommo passer ungene med glede, og dem slipper vi å betale. Men når jeg går tilbake til jobb om fire måneder, så vil vi bruke betalt barnevakt de få timene i uka.
![]() |
![]() |
#18 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Jeg svarte annet fordi vi sjelden eller aldri bruker barnevakt. Det har skjedd at foreldrene mine har passet barna etter leggetid, men da er jeg alltid tilgjengelig på tlf og drar hjem dersom de skulle våkne. Jeg regner med at dette endrer seg når minstemann er blitt større. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
heimføing
|
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Har et vennepar som ofte har hatt Pip på overnatting, og vi har hatt deres barn som er litt større, ikke fullt så ofte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Vi har min mor som bor langt unna, men kommer når hun kan. Pappan min stiller også opp en gang i blandt. Den som passer mest hos oss er oldemor på 80.
![]() |
|
|