|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Audacious
|
![]() Fettfattig middag - hva serverer jeg?Min kusine kommer til middag i dag. Hun går og venter på gallesteinsoperasjon, og skal derfor ha svært, svært fettfattig kost. Selv har jeg et kosthold som er mer preget av lavkarbo enn frykt for fett, så jeg har ikke noen gode retter jeg automatisk griper til. Da jeg ventet på denne operasjonen selv var jeg innlagt og veldig, veldig syk, og det eneste jeg husker jeg fikk å spise var fettfattig jogurt og havrevelling...
![]() |
#3 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fettfattig middag - hva serverer jeg?Hva med en ren grønnsaksmiddag?
![]() |
#4 |
Audacious
|
![]() Sv: Fettfattig middag - hva serverer jeg?Olympia: Glemte jeg å si at en sjuåring og en niåring også skal spise maten?
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Fettfattig middag - hva serverer jeg?Hva med en indonesisk gryte? |
![]() |
![]() |
#9 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Fettfattig middag - hva serverer jeg?Da jeg slet med gallesteinsanfall annenhver dag i måneder, så spiste jeg vanlig mat, men unngikk det med mest fett. Jeg kan ikke se at grønnsaker stekt i olje/ smør skal være noe problem, men enkelte får jo anfall bare av et knekkebrød... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Fettfattig middag - hva serverer jeg?Jeg tror noe av det beste må være en gryte hvor kjøttet er kokt eller veldig lett stekt, og det ikke er så mye krydder? Albertine så ut til å ha en fin en over her. Da jeg levde i gallesteinshelvetet i påvente av operasjon (2-3 anfall hver uke) så hadde jeg en regel på max 4-6% fett uansett hva jeg spiste.
![]() |
#14 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Fettfattig middag - hva serverer jeg?
Men merket du forskjell? Jeg fikk anfall helt uavhengig av at jeg spiste i det hele tatt. Jeg merket aldri noen sammenheng med mat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Audacious
|
![]() Sv: Fettfattig middag - hva serverer jeg?Takk for innspill!
![]() |
#16 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Fettfattig middag - hva serverer jeg?
Ja, absolutt. For meg var fett hovedfienden. Men jeg vet at det er veldig forskjellig. Fett, egg, krydder, gjærdeig, stekt mat og ingen spesiell mat - folk reagerer forskjellig. Men jeg tror fett er vanligst å reagere på.
![]() |
|
|