|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Når retten ikke ivaretar barnaJa, det er i alle fall slik jeg ser det.
Voksne folk har store problemer med å sette grenser og redde seg selv i forhold til mennesker som har psykopatiske trekk. Mens et lite barn skal altså pålegges ansvaret for å trekke grensene her selv overfor sin tidligere sikringsdømte far?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Når retten ikke ivaretar barnaHan er blitt dømt for 300 (TRE HUNDRE) overgrep mot barn, og går fritt ute på gata??
|
|
|
#3 |
|
saftig
|
Sv: Når retten ikke ivaretar barnaDette likte jeg svært lite, selv om jeg ser logikken i det de sier.
Jeg håper de ikke slurver med tilsynet.
|
|
|
#4 |
|
weird
Sv: Når retten ikke ivaretar barnaJeg synes det er ille når de ikke hører på barnevernet. Med tanke på hvor mange som sliter med å komme seg vekk fra og å komme til hektene igjen etter å ha vært sammen med en psykopat så synes jeg det er horribelt at ikke retten kan ta litt ansvar her.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Når retten ikke ivaretar barnaJeg reagerer litt på formuleringen "Etter det Dagbladet kjenner til", fordi ingen andre medier som har omtalt saken nevner at han er dømt for overgrep?
|
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Når retten ikke ivaretar barnaJeg reagere som deg, kie - det er virkelig umulig å forstå at de med viten å vilje legger vurderingen av belastningen på barnet! |
|
|
|
#9 |
|
Ute på tur
|
Sv: Når retten ikke ivaretar barnaJeg hørte dette på radioen idag og da sa de barnet var 1,5 år gammelt. Jeg skjønner ikke helt hvilken verdi det skal ha for henne å ha samvær med en fremmed 2 timer i året? Noen ganger må det jo være best å bare kutte helt.
|
|
|
#11 |
|
Bare sær
Sv: Når retten ikke ivaretar barnaJeg ser logikken, så lenge det er tilsyn. Samme logikk ble brukt hos oss.
|
![]() |
|
|