|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bølle
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Litteratur for jenter på 14-15 år!Min mor tenker på og kjøpe bøker til niesene sine. De er 14 og 15 år. Noen som har tips om bøker, for "fjortisjenter"?
![]() |
#2 |
På vent....
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Litteratur for jenter på 14-15 år!Gossip girls serien og princess diaries er veldig populær her. Jenta mi er 13,5 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bare sær
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Litteratur for jenter på 14-15 år!Anne Franks dagbok.
![]() |
#4 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Litteratur for jenter på 14-15 år!Det er mange bøker som passer jenter på den alderen, alt etter modenhetsgrad. Er de fnisefjortiser, eller er de reflekterte?
![]() |
#5 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Litteratur for jenter på 14-15 år!Hva med Harry Potter! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bølle
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Litteratur for jenter på 14-15 år!To er nok litt fnisete, fotballgærne, sminkeberter og guttegale. Hun andre er verdensvant, snakkesalig, reflektert og freestylekjører. Trener med Kari Traa.
![]() |
#8 |
flisespikker
|
![]() Sv: Litteratur for jenter på 14-15 år!Jeg var hverken fotballgæren, fnisete eller freestylekjører, men jeg likte veldig godt historiske (og biografiske) romaner da jeg var på den alderen. Vera Henriksen, for eksempel. Og Egypteren Sinuhe (av Mika Waltari), men den er temmelig lang, da.
![]() |
#9 |
navnet sjemmer ingen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Litteratur for jenter på 14-15 år!Å kjøpe bøker til unger i den alderen kan være et lotteri. Jeg omgås niendeklassinger til daglig, og det er stort sprik på hva de leser. Bøker av Kari Bøge, Erna Osland, Harry Potter og mye annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Pauset
|
![]() Sv: Litteratur for jenter på 14-15 år!Ei bok vi har hatt på lærerskolen var: "Inniverset" av Kari Bu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
godt brukt
|
![]() Sv: Litteratur for jenter på 14-15 år!
signerer .. at det er stort sprik .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Walking in the air
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Litteratur for jenter på 14-15 år!
Ja, ikkesant? Jeg er helt sjokkert over spriket på videregående også.
![]() |
#13 |
One of These Days
|
![]() Sv: Litteratur for jenter på 14-15 år!Som de over sier, veldig stort sprik i hva de leser på den alderen der. Gossip-serien har jeg hørt mye bra om. Ellers kan Berts funderinger være morsomme. de er litt i stil med Adrian Moles dagbok. Ellers leste jeg Beatles, Men tankene mine får du aldri og Pakkis på den alderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|