Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er det med oslobilister (les: drosjesjåfører)?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-08, 13:24   #1
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Hva er det med oslobilister (les: drosjesjåfører)?

På vei fra der jeg bor og ut på hovedveien er det alltid kø om morgenen, og en del tar en omvei uten særlig trafikk, som gjør at de kutter køen, men må inn på veien på slutten av køen. Formelt har man forkjørsrett, men det har utviklet seg en praksis som gjør at det praktiseres fletting. Jeg har kjørt der hver morgen noen år nå, og alle har praktisert fletting, og ingen jeg har sett har stått på forkjørsretten sin.

Helt til i dag. Drosjen som kjørte etter meg holdt på å krasje, for han nektet å følge den ureglementerte flettingen. Han ble så forbanna at han fikk kastet seg inn i køen igjen ved å bruke horn og bråbremse, før han spratt ut av bilen og løp bort og hudlettet den "stakkars" mannen som hadde forsøkt seg på fletting og dermed ikke overholdt sin formelle vikeplikt.

Etter neste lyskryss står køen litt igjen, men hvis du skal til venstre og er villig til å kjøre over en dobbel heltrukken linje og kjøre mot kjøreretningen i den andre filen en ca. 60-70 meter, så kommer man litt raskere frem, riktignok men en viss risiko for krasj og andres liv og helse. Dere kan jo gjette hva vår venn regelrytteren drosjesjåføren valgte.

Anda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 23:48   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med oslobilister (les: drosjesjåfører)?

Nå er det ytterst sjeldent jeg tar drosje, men de gangene jeg har gjort det, har det vært i Oslo. Jøye, noen ganger har jeg sittet med hjertet langt oppi halsen og håpt at jeg kom fram i live.

Gammel 28-11-08, 00:22   #3
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Høres fryktelig kjent ut.

Jeg ble forøvrig stående bak en drosjesjåfør som stoppet midt i en rundkjøring for å gå ut og kjefte på en stakkar som måtte bråbremse litt for å rekke å stoppe. (To felts rundkjøring og stakkaren kom på høyresiden av en lastebil og hadde litt dårlig sikt, men han fikk stoppet i god om enn litt brått. Men ingen skade skjedd for drosjesjåføren annet enn at han tydeligvis fant det veldig provoserende.)
Må skjønne at det er så viktig å fortelle andre trafikanter at man må kjøre forsiktig og hensynsfullt at man stopper all trafikk, stakkaren som bråbremset skjønte jo sikkert ikke det helt av seg selv.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 00:45   #4
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Drosjesjåfører er noen rare folk.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 07:00   #5
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Må innrømme at Postverkets biler samt eiere av dyre, raske biler irriterer meg mye oftere med sin fullstendig hensynsløse kjøring.

Gammel 28-11-08, 10:28   #6
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bada-Bing, her.

Må innrømme at Postverkets biler samt eiere av dyre, raske biler irriterer meg mye oftere med sin fullstendig hensynsløse kjøring.

Ja, særlig eiere av dyre biler. De tror de har førsterett på veien uansett liksom.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 17:59   #7
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

For ikke å snakke om bussjåførene!

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 18:08   #8
indie
Bør lage seg en tittel selv

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er ikke bare i Oslo drosjesjåførene kjører på den måten. Jeg ble forbikjørt av en drosjesjåfør i dag. Dette var i en trang bygate, hvor jeg kjørte i fartsgrensen (på 30 km/t) og egentlig vel så det. Det var ca 150 meter til neste kryss, hvor han svingte av.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 18:06   #9
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fant denne godbiten her forleden (min uthevelse)

Sitat:

La seg på hjul i feil retning
Vi får melding fra politiet om observasjon av en bil på motorveien. Kameraene fanger ham opp på Karihaugen. Kjører mot kjøreretningen innover mot Oslo. Blir stoppet av politiet rett utenfor Vålerengatunnelen.
På veien holder han også på å bulke ned noen, blant annet en taxisjåfør. Drosjesjåføren ble opprørt og valgte å kjøre etter bilen. Da hadde vi to som kjørte uten hodet mot kjøreretningen.

http://www.nettavisen.no/innenriks/i...cle2424191.ece

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:01.