|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Smugleser
|
![]() Hva er det med oslobilister (les: drosjesjåfører)?På vei fra der jeg bor og ut på hovedveien er det alltid kø om morgenen, og en del tar en omvei uten særlig trafikk, som gjør at de kutter køen, men må inn på veien på slutten av køen. Formelt har man forkjørsrett, men det har utviklet seg en praksis som gjør at det praktiseres fletting. Jeg har kjørt der hver morgen noen år nå, og alle har praktisert fletting, og ingen jeg har sett har stått på forkjørsretten sin.
![]() |
#2 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hva er det med oslobilister (les: drosjesjåfører)?Nå er det ytterst sjeldent jeg tar drosje, men de gangene jeg har gjort det, har det vært i Oslo. Jøye, noen ganger har jeg sittet med hjertet langt oppi halsen og håpt at jeg kom fram i live.
![]() |
#3 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Hva er det med oslobilister (les: drosjesjåfører)?Høres fryktelig kjent ut.
![]() |
#4 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er det med oslobilister (les: drosjesjåfører)?Drosjesjåfører er noen rare folk.
![]() |
#5 |
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er det med oslobilister (les: drosjesjåfører)?Må innrømme at Postverkets biler samt eiere av dyre, raske biler irriterer meg mye oftere med sin fullstendig hensynsløse kjøring.
![]() |
#6 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er det med oslobilister (les: drosjesjåfører)?
Ja, særlig eiere av dyre biler. De tror de har førsterett på veien uansett liksom.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er det med oslobilister (les: drosjesjåfører)?Er ikke bare i Oslo drosjesjåførene kjører på den måten. Jeg ble forbikjørt av en drosjesjåfør i dag. Dette var i en trang bygate, hvor jeg kjørte i fartsgrensen (på 30 km/t) og egentlig vel så det. Det var ca 150 meter til neste kryss, hvor han svingte av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Hva er det med oslobilister (les: drosjesjåfører)?Jeg fant denne godbiten her forleden (min uthevelse)
![]() |
|
|