Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kjøper du lodd o.l på døra?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-08, 11:25   #1
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Kjøper du lodd o.l på døra?

I går ringte det to jenter på døra. De solgte julekjeks (Mormors et eller annet..) til inntekt for en skoletur. Jeg kjøpte en boks sjokoladekjeks, var innmari sjokoladesugen akkurat da.

I det siste synes jeg denne trafikken har økt. Flere barn er innom med lodd til ulike typer idrettslag, en mor har solgt røde lys og servietter på vegne av sin sønn (sikkert også et idrettslag) og sist men ikke minst: To jenter kom trillende med en trillebår med 10kilos sekker med poteter til salgs!

Jeg har sansen for at de tenker utradisjonelt, så poteter og lys kjøpte jeg. Jeg kjøper også lodd, men ikke når mange kommer med de samme etter hverandre.

Vi har enda ikke så store barn at de er ute og selger for idrettslag og korps, men jeg husker selv hvor kjedelig dette var og ønsker derfor å hjelpe dem.

Hva gjør du? Kjøper du, eller lar du være? Har du ofte besøk?

Gammel 17-12-08, 11:29   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper du lodd o.l på døra?

Det kommer en del på døra her, men det er ytterst sjelden vi kjøper noe. Rett og slett fordi vi omtrent aldri har kontanter i hus.

Gammel 17-12-08, 11:32   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prøver å gjøre det. Dvs. jeg har alle gode intensjoner om å gjøre det. Sist gang var jeg så glad fordi jeg hadde masse småpenger og var klar til å kjøpe lodd. "Hvor mye koster et lodd?" Svaret var ... 50,-! Så mye småpenger har jeg ikke. :kortbruker:

Er det bare Veronal de priser ut av markedet?

Gammel 17-12-08, 11:35   #4
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så lenge de er høflige og pengene går til et godt formål, kjøper jeg av de som kommer på døra. Særlig (eller kanskje egentlig bare) hvis det er barn.

Enig i at lodd har blitt dyre, Veronal.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 20:12   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper hvis det er barn som selger, og de selger noe jeg er interessert i å ha. Og så er det enda en ting som må være på plass, nemlig at jeg har kontanter i lommeboka. Det har jeg ofte ikke så mye av.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 11:34   #6
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjøper når jeg har penger.
Jeg husker fremdeles de husene som alltid kjøpte lodd av oss.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 11:37   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjelden, fordi jeg så og si aldri har kontanter.

Gammel 17-12-08, 11:37   #8
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det gjør jeg. Jeg har selv barn som er med i idrettslag, skolemusikk o.l, der loddsalg er en del av inntektene.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 11:43   #9
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg har som oftest noe kontanter liggende sånn at jeg kan kjøpe. Som oftest er det til et godt formål så det er en grunn, og så er det i ren sympati med ungene, det er så kjipt å selge lodder. Jeg har tilbragt mange ettermiddager med å selge lodd til idrettslag, speiderforening, korps og lignende. Jeg husker en gang mor tvang oss til å selge lodd for Høyre i et arbeiderstrøk. Det var vel egentlig lavmål i loddsalg for meg.

Gammel 17-12-08, 12:25   #10
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg husker en gang mor tvang oss til å selge lodd for Høyre i et arbeiderstrøk. Det var vel egentlig lavmål i loddsalg for meg.

Jeg kjøper alltid lodd, husker selv hvor kjipt det var å gå rundt med disse loddbøkene som unge.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 12:29   #11
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brynhild, her.

[...] husker selv hvor kjipt det var å gå rundt med disse loddbøkene som unge.

Jeg syntes det var gøy å selge lodd da jeg var liten.

Gammel 17-12-08, 12:31   #12
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 12:34   #13
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

De har oppdaget oss meget raskt, og renner på dørene støtt og stadig. Jeg kjenner på meg selv at jeg ikke blir noen god fotballpappa og FOF nekter å ha noe med sorten å gjøre. Så vi pøser ut, i håp om at noen foreldre og barn husker oss til den gang vi kommer trekkende med barn. Forøvrig kunne vi finansiert et halvt fotballag med tomgodset - og etter at vi nevnte det for dem, så har de en fast løype innom her.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 13:54   #14
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Så lenge man var først ute i det gamle strøket så var loddboka utsolgt på 10-20 min.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 14:47   #15
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hatet det og sendte med loddboka med mamma eller pappa på jobb. *delegerer oppgaver*

En digresjon, men likevel: Da vi gikk i 8.klass solgte vi orkidéer. Inntekten skulle gå til bønder som nå produserte opium - slik at de skulle begynne å produsere noe mer matnyttig på jorda si.

Jeg gikk da rundt og spurte om de ville kjøpe opium til inntekt for bønder i det landet det gjaldt...

Gammel 17-12-08, 13:22   #16
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Ja, det gjør jeg

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 11:41   #17
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjøper, og håper andre også gjør det når mine barn skal til pers om noen år.

Julekakenen vi skulle selge for barnehagen beholdte vi selv og ga bort her og der.

Gammel 17-12-08, 11:44   #18
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer an på hvem som kommer på døra. Jeg kjøper lodd o.l. av ungene i gata her, men ikke av de jeg ikke kjenner. Unntaket er vel om det faktisk er noe jeg trenger, som julenek eller dopapir.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 11:46   #19
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer aldri noen til oss og prøver å selge noe slikt, så jeg har ikke hatt anledning til å kjenne etter om jeg vil kjøpe eller ikke.

Gammel 17-12-08, 12:03   #20
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg har småpenger i lommeboka og det er en god sak så kjøper jeg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:37.