Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kongens nyttårstale

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-08, 20:21   #1
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kongens nyttårstale

Hva synes dere?

Jeg er over gjennomsnittet hormonell og sippete i disse dager så jeg ble litt rørt. Synes det var en fin tale.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=549789

Gammel 31-12-08, 20:41   #2
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kongen nyttårstale.

Jeg synes det var en veldig fin tale. Og foruten alle de grusomme og bestialske tragediene i verden (som han nevnte), så rørte det meg mest det han sa om at samfunnets såkalte "svake" er blant de sterkeste av oss.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-08, 21:07   #3
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Fin, bet meg spesielt merke i at han nevnte at mange ble syke av arbeidslivet og dets effektivitet. Han er ikke dum han Kongen vår.

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-08, 21:54   #4
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Flott at han tok opp presset på barn og unge i dag.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 17:54   #5
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Melder meg også som hormonell. (Eventuelt tøvete og lettrørt etter flere nattvakter og søvnunderrskudd...)

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-08, 22:51   #6
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Kongen er jo helt konge!

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-08, 23:14   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gidder aldri se på dette.

Gammel 31-12-08, 23:21   #8
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg gidder aldri se på dette.

Slik er jeg også, men kanskje jeg burde bli voksen og få med meg talen til Kongen og statsministeren, for det er vel det voksne gjør? Er kanskje ikke helt voksen, ikke drikker jeg kaffe heller.

Gammel 01-01-09, 00:48   #9
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Slik er jeg også, men kanskje jeg burde bli voksen og få med meg talen til Kongen og statsministeren, for det er vel det voksne gjør? Er kanskje ikke helt voksen, ikke drikker jeg kaffe heller.

Det samme tenkte jeg åsså nå, og jeg drikker heller ikke kaffe

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 00:53   #10
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siwa, her.

Det samme tenkte jeg åsså nå, og jeg drikker heller ikke kaffe

Jeg tre.

Gammel 01-01-09, 00:43   #11
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg så det ikke, men leste et sammendrag. Veldig bra at han berørte det presset ungdommene er under, og la ansvaret til samfunnsaktørene. Kjempebra at han ga ære til de rusavhengige. De er mennesker, og det trenger nok en del å høre. Det at mange blir syke av arbeidslivet er viktig å få opp på "bordet". Det er ikke lett å være redusert helsemessig når man er i arbeidslivet. Det er skrevet så mye om det inkluderende arbeidslivet, men når man får problemer så er festtalene langt unna virkeligheten. :erfart: Da står du svært alene til å finne løsninger.

Jeg er ikke så veldig for monarkiet, men han er helt Konge ja.... ;-)

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 00:48   #12
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også begeistret for kongens tale. Hos meg gikk det rett hjem det han sa om press fra alle kanter om at man må være flinkest i alt, og at man må godta at man er som man er.
Klok han kongen vår!

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 00:53   #13
Jessica
Pauset

Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Tenk så viktig det er at noen som han kan si det offentlig og hvor mye mer legitimt det blir å snakke om slike ting.

Gammel 01-01-09, 00:55   #14
Jessica
Pauset

Standard

Jeg blir aldri voksen når det gjelder kaffen.....

Gammel 01-01-09, 11:58   #15
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Tror jeg har lest for mye Are Kalvø til å se på nyttårstale med åpent sinn.

Gammel 01-01-09, 12:03   #16
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det var en fin tale, med et sunt fokus også på verden utenfor vår egen lille navle.

Han berørte ansvaret vi selv har for å lage en god hverdag, og det synes jeg også er fint. Det er fryktlig fort gjort å refere til alle rundt seg når det butter i mot, men ingen kan endre noe hvis ikke man tar et tak selv.

Avsporing:
Litt på siden så vet jeg ikke om jeg synes vi har noen grunn her i landet til å snakke om brutalisert arbeidsliv. Det begrepet blir for meg helt absurd når vi vet under hvilke forhold mennesker (voksne og barn) arbeider på andre deler av kloden. Etter et fabrikkbesøk i USA var mannen min helt sjokkert over hvilke arbeidsforhold det var der. Det var det hverken snakk om krav til inneklima, tariffestet arbeidstid eller HMS. Norge har de beste velferdsordningene i verden, men av og til føler jeg at vi aldri, aldri blir fornøyd uansett hvilke tilbud det legges opp til fra det offentlige. Jeg tenker av og til at vi kan bli så vant med å bli tatt vare på hele tiden, at vi glemmer vårt eget ansvar oppe i det hele.

Forøvrig, jeg setter pris på kongen vår, men vet ikke helt hva jeg synes om resten av gjengen.

Gammel 01-01-09, 12:38   #17
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det var en fin tale, og jeg ble rørt jeg óg. Hormonell ja, hehehe =)

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 13:30   #18
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Kongesnakk blir jeg ikke rørt av, uansett. Og han hadde vel neppe skrevet talen selv?

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 14:19   #19
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Kongesnakk blir jeg ikke rørt av, uansett. Og han hadde vel neppe skrevet talen selv?

Det er nok andre som skriver for han. men at dette er hans meninger og tanker det er jeg ikke i tvil om.
Jeg synes kong Harald har vist seg å være en flott konge.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 17:49   #20
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kongens nyttårstale

Kongetaler gidder jeg aldri se på. Rører meg ikke stort når det kommer fra den kanten.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:22.