Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Stolthet og fordom

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-09, 22:38   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stolthet og fordom

(På NRK nå.)

Jeg er så skuffet over denne filmversjonen. Er den eldre enn den BBC-serien som ble vist tidligere? Den var jo mye bedre! Jeg gremmes over skuespillerne i denne filmen. Ingen er slik jeg forestiller meg i mitt hode når jeg leser boka! Absolutt ingen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 22:39   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stolthet og fordom

Liker du ikke den kokette trutmunnen til Keira Knightley, altså? Selv gikk jeg nesten ut av mitt gode skinn av irritasjon over dette da jeg så filmen på kino.

Gammel 02-01-09, 13:25   #3
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Liker du ikke den kokette trutmunnen til Keira Knightley, altså? Selv gikk jeg nesten ut av mitt gode skinn av irritasjon over dette da jeg så filmen på kino.

Jeg er mest fascinert av underbittet. Forøvrig likte jeg filmen godt.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 13:39   #4
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Jeg ble skuffet da jeg så på filmversjonen i går kveld. BBC serien og skuespillerne som var med der var så uendelig mye bedre.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 13:43   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

mr. darcy uten Colin Firth er nedtur - men sånn ellers så ble jeg da underholdt jeg altså.

Gammel 02-01-09, 13:39   #6
Thinkerbell
Jag har ju hjärna.

Thinkerbell sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: på pendlertoget
Thinkerbell har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg synes filmen er veldig dårlig. De siste dagene har NRK reklamert for filmen og brukt musikk fra BBC-serien, og det er provosert meg noe helt grenseløst!

Dessuten hadde de da vitterlig et bilde av BBC-Lizzie da de introduserte programmet i går, hadde de ikke?

Oh well. Vi så ikke filmen i går, siden vi så den på dvd nyttårsaften. Da hadde den ligget her i tre uker på lån fra en kollega, så jeg var strålende fornøyd med a) å få sett den, b) få sett den sammen med mannen min som hadde mer lyst til å sette på en naturfilm vi fikk til jul. Så jeg gikk til filmen med forventninger om å kose meg, enkelt og greit. Slik sett er jeg en enkel sjel, hvis jeg skal kose meg med en film så gjør jeg det. Riktignok syntes jeg ikke den er like god som serien, riktignok var det feil Mr. Darcy, men det kan jeg leve med. Særlig når Donald Sutherland er med. Mr. Bingley var også sjarmerende overbevisende, spør du meg.

Dere som har sett den på dvd: Har dere sett den alternative amerikanske slutten?

Og Siri: Jeg valgte avatar uten å vite at det fantes andre med så god smak. Kan det tilgis eller er det "bad form" her inne?

Thinkerbell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 14:25   #7
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Thinkerbell, her.

Og Siri: Jeg valgte avatar uten å vite at det fantes andre med så god smak. Kan det tilgis eller er det "bad form" her inne?

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 15:17   #8
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

JEg synes det er veldig forvirrende.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 15:48   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke "bad form" i den forstand at det er uhøflig, men jeg er enig med Nenne i at det er litt forvirrende. Særlig når man er ny er det mye greiere å velge en ny avatar å etablere seg med enn å bli blandet sammen med en annen bruker til stadighet. Vil du fryktelig gjerne ha Modesty, så kanskje du kan finne et fargebilde for å gjøre dere mer forskjellige?

Gammel 02-01-09, 20:44   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere som har sett den på dvd: Har dere sett den alternative amerikanske slutten?

Nei! Fortell!

Gammel 02-01-09, 20:46   #11
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Den var helt ok. Var veldig skeptisk da jeg ikke liker Keira Knightley. Har ikke lest boka eller sett serien. Noen som vet om serien snart vises på tv?

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 21:19   #12
Thinkerbell
Jag har ju hjärna.

Thinkerbell sin avatar

Hvor: på pendlertoget
Thinkerbell har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nei! Fortell!

Da bør jeg vel legge inn en spoiler-advarsel først, da. I tilfelle noen vil beholde muligheten til ikke å la seg overraske av amerikansk forutsigbarhet.

"I'm quite at my leisure," sier Sutherland. Klipp til et vakkert bilde av Pemberly, opplyst i mørket. Svaner svømmer i dammen og alt er idyllisk. Så ser vi Mr. og Mrs. Darcy komme ut på terrassen iført lite klær, dialogen er omtrent som følger (jeg googla i stedet for å skrive av selv):
Mr. Darcy: How are you this evening, my dear?
Elizabeth: Very well. Only I wish you wouldn’t call me ‘my dear.’
Mr. Darcy: Why?
Elizabeth: Because it’s what my father always calls my mother whenever he’s cross about something.
Mr. Darcy: Well, what endearments am I allowed?
Elizabeth: Well, let me think…’Lizzie’ for everyday, ‘My Pearl’ for Sundays, and ‘Goddess Divine,’ but only on very special occasions.
Mr. Darcy: And what am I to call you when I’m cross? ‘Mrs. Darcy?’
Elizabeth: No, you may only call me ‘Mrs. Darcy’ when you are completely, perfectly, and incandescently happy.
Mr. Darcy: And how are you this evening…..Mrs. Darcy?

Deretter kysser han henne. Og kaller henne "Mrs. Darcy" inntil det kjedsommelige før de kysser til teppefall.

Thinkerbell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 22:39   #13
Poku
helt grønn

Poku sin avatar

Hvor: midt-norge
Poku har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg liker den nyeste versjonen med Keira jeg

Høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera = annoying sang å ha i hodet
Poku er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 20:45   #14
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Poku, her.

Jeg liker den nyeste versjonen med Keira jeg

Jeg også. Men har verken lest boka, eller sett den gamle versjonen.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 22:40   #15
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg har verken lest boka eller sett serien. Denne er vel yngre, men siden det er en film må jo ting skrives om og kuttes ned.

Koser meg med filmen jeg.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 22:42   #16
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jo, jeg skjønner at den er kortere, men hjelpes for noen skuespillere. Ingen Colin Firth. Mr. Bennet framstår som en snøvlende julenisse, Mr Darcy som er surpomp (men på en annen måte enn i boka), Jane er riktignok pen, men er ikke Jane, og Mr Bingley er alt annet enn sjarmerende. :klager:

Gammel 01-01-09, 22:53   #17
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jo, jeg skjønner at den er kortere, men hjelpes for noen skuespillere. Ingen Colin Firth. Mr. Bennet framstår som en snøvlende julenisse, Mr Darcy som er surpomp (men på en annen måte enn i boka), Jane er riktignok pen, men er ikke Jane, og Mr Bingley er alt annet enn sjarmerende. :klager:

Jeg kunne ikke vært mer enig!

(Dette visste jeg fra før, siden jeg også så filmen på kino da den kom. Likevel har jeg nå ergret meg gjennom hele filmen for annen gang. Forstå det den som kan.)

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 22:41   #18
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker denne versjonen og synes BBC(?)-serien er gørr. Men jeg liker best den andre Mr. Darcy.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 22:44   #19
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker både serien og filmen jeg. Noen av karakterene er mye bedre castet i filmen enn i serien, Jane er mye bedre synes jeg, hun er mye penere i filmen, og virker også riktigere karaktermessig, virker litt uinteressert og det passer godt. Bingley er også bedre synes jeg. Og så liker jeg at forskjellen i kår mellom Lizzie og Darcy kommer bedre til syne.

Gammel 01-01-09, 22:45   #20
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Noen av karakterene er mye bedre castet i filmen enn i serien.

Utdyp gjerne! :interessert:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:20.