|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Administrator
|
![]() Nedvasking av hvitt kjøkken med fettflekker, hvilket rengjøringsmiddel?Vi har flyttet, og i morgen skal jeg vaske ut den gamle leiligheten. Kjøkkenet der er er av en rimelig hvit sort, rundt alle håndtakene er der endel fettflekker som ikke går helt bort med vanlig CillitBang-spray. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Nedvasking av hvitt kjøkken med fettflekker, hvilket rengjøringsmiddel?Jif skurepulver. |
![]() |
![]() |
#7 |
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nedvasking av hvitt kjøkken med fettflekker, hvilket rengjøringsmiddel?Salmiakk og zalo bruker jeg når jeg skal vaske ned kjøkken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Nedvasking av hvitt kjøkken med fettflekker, hvilket rengjøringsmiddel?Enjo skurekrem.
![]() |
![]() |
#9 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nedvasking av hvitt kjøkken med fettflekker, hvilket rengjøringsmiddel?Ikke bland klorin og salmiakk, det er skikkelig giftig.
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Nedvasking av hvitt kjøkken med fettflekker, hvilket rengjøringsmiddel?
Signerer søstra jeg også. |
![]() |
![]() |
#11 |
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
![]() Sv: Nedvasking av hvitt kjøkken med fettflekker, hvilket rengjøringsmiddel?Signerer søster her. Skurekremen er jeg litt forsiktig med, om det er et gammel og rimelig kjøkken ihvertfall. Det kan gi matte flekker og riper.
![]() |
#12 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nedvasking av hvitt kjøkken med fettflekker, hvilket rengjøringsmiddel?Ren salmiakk funker fint, men lukter ikke noe særlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
![]() |
![]() Sv: Nedvasking av hvitt kjøkken med fettflekker, hvilket rengjøringsmiddel?Salmiakk+vann
EK 13.05.08 ![]() Sist redigert av Hønemor! : 19-01-09 kl 21:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Nedvasking av hvitt kjøkken med fettflekker, hvilket rengjøringsmiddel?
Blir ikke overflatene veldig matte av salmiakk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Det kommer helt sikkert an på overflaten? Jeg har bare brukt det på matt overflate (gammelt kjøkken), og kan ikke si jeg så noen forskjell utover at møkka forsvant. Fettet forsvant lekende lett, faktisk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Nedvasking av hvitt kjøkken med fettflekker, hvilket rengjøringsmiddel?Klorin og salmiakk skal ikke blandes, det kan utvikle en giftig gass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det har jeg også hørt/lest. Jeg bruker salmiak på sånne flekker. Funker helt greit det. Bare luft godt. Du blir litt ør i hodet.
![]() |
#19 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Nedvasking av hvitt kjøkken med fettflekker, hvilket rengjøringsmiddel?Matolje eller smør er brukbart mot ekstra hardnakkede fettflekker. Jeg bruker f eks rapsolje som første håndvask når jeg har mekket bil.
![]() |
|
|