Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Spare strøm"-reklamen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-09, 12:58   #1
oh hvite lakenrumpe
Fullverdig medlem

oh hvite lakenrumpe sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Møre og Romsdal
oh hvite lakenrumpe har et hav av muligheter foran seg
Standard

"Spare strøm"-reklamen

Andre som synes den reklamen er helt på jordet?
Der ei dame sitter i sofaen og en mann sier "dette lyset trenger vel ikke å være på?" så slukker han flere og flere lys mens han kommer nærmere og nærmere dama.
På meg så virker han som en pervers ekkel gubbe som er interessert iå hoppe på dama... og dama sitter i sofaen og sier "ja, det kan du!" Hver gang han spør om å få slukket lyset uten særlig innlevelse...
og når han har skrudd av siste lyset så sitter hun jo der med stive foldete armer og kikker alle andre veier enn på ham!
åååååh! Blir faktisk litt kvalm hver gang jeg ser den reklamen!

Hadde hun virket det minste interessert i ham så hadde reklamen hevet seg ti poeng...

Gammel 20-01-09, 13:02   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: "spare strøm"-reklamen

For ikke å snakke om at 95% av den strømmen han sparer ved å slå av lyset kommer tilbake igjen gjennom panelovnen - det er ikke så mye strøm som går til lys, og nå er det vinter ute så vi trenger varmen.

(Uten at jeg har sett reklamen selv da)

Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 13:05   #3
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har ikke sett denne reklamen.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 13:17   #4
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av oh hvite lakenrumpe, her.

På meg så virker han som en pervers ekkel gubbe som er interessert i å hoppe på dama.

Fri og bevare oss fra slike eklinger!

Gammel 20-01-09, 13:36   #5
oh hvite lakenrumpe
Fullverdig medlem

oh hvite lakenrumpe sin avatar

Hvor: Møre og Romsdal
oh hvite lakenrumpe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Om hun ikke er interessert i at han skal hoppe på henne, så ja; fri og bevare oss fra slike eklinger!

Gammel 20-01-09, 14:39   #6
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Ja takk og amen sier nå jeg!

Kampanjen heter snu strømmen og er lansert av Enova. Tanken er vel at man skal stoppe opp, få en eller annen reaksjon og det er jo tydelig at du har gjort begge deler da. Da kan man jo faktisk hevde at reklamen når hjem da.

Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 13:23   #7
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Den reklamen er bare tragisk. Om den påvirker folk til å spare strøm, så er jeg overrasket.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 13:25   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Den reklamen er bare tragisk. Om den påvirker folk til å spare strøm, så er jeg overrasket.

Kanskje den får dem til å slå av fjernsynet?

Gammel 20-01-09, 14:34   #9
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Gammel 20-01-09, 20:27   #10
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, det måtte nå være det eneste

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 14:20   #11
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Spare strøm"-reklamen

Har bare fulgt med på denne reklamen med et halvt øye men trodde at den egentlig hadde et skjult budskap jeg ikke hadde fått med meg.
Skjønner nå at jeg er litt for påvirket av enkelte tråder her inne. "Har du hatt sex med et romvesen" og "chemtrails-advarselen i asukker tråden."

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 15:08   #12
Slettet bruker
Passiv

Standard

Snu strømmen?
Dødsteit navn på en kampanje med vekselstrøm vel?

Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 15:10   #13
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Snu strømmen?
Dødsteit navn på en kampanje med vekselstrøm vel?

Er et av de bedre navnene jeg har hørt.
Men det er et opplegg rundt dette som skal fenge barn og unge, Hutiheita har noe som ligger opp mot kampanjen også. Ungene skal minne foreldre på å spare strøm sånn at kloden vår overlever.

Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 15:12   #14
Slettet bruker
Passiv

Standard

Aha. Ja, da er det bra vi ikke ser tv reklamer her i huset - liker å gå barbeint inne hele vinteren jeg. :miljøsvin:

Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 15:16   #15
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Aha. Ja, da er det bra vi ikke ser tv reklamer her i huset - liker å gå barbeint inne hele vinteren jeg. :miljøsvin:

Har du ingen Regnmakere i huset. Tsk, tsk. Må jeg få lov til å minne om følgende: www.regnmakerne.no

Sist redigert av Skvetten : 20-01-09 kl 16:47.
  Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 15:31   #16
Slettet bruker
Passiv

Standard

Regnmake? Nope - aldri hørt om. Bare meg og min make her.

Jeg pleier å si at folk får ihvertfall ikke komme her og klage til meg for at det er kaldt om vinteren i landet. Jeg kjører 35000 km i året og fyrer opp 3-4000 liter olje i tillegg til like mye strøm som en vanlig enebolig så jeg gjør mitt for å holde drivhuseffekten i gang og fremme palmevekst i indre Oslofjord.

Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 16:48   #17
Skvetten
Passiv

Standard

På tide å få seg ny r-tast eller hive hele laptopen ut vinduet og anskaffe seg ny.

Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 16:51   #18
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

åh den fyren er sååå ekkelt!!!! jeg såg den reklama i går og det røss skikkelig i holdet, for å si dsånn!

Gammel 20-01-09, 16:53   #19
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av TheVoice, her.

det røss skikkelig i holdet

Uff da! Tror jeg?

Gammel 20-01-09, 16:56   #20
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Ja, den er litt spesiell. Trodde først poenget var at de skulle være litt romantisk, men hun ser jo vettskremt ut.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:33.