Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Liker dere svensk musikk?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-06, 10:38   #1
Hermine
From Gokk With Love

Hermine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Liker dere svensk musikk?

Ja, nå tenker jeg ikke bare på Vikingarna og Carola.

Selv synes jeg Kent er veldig bra. Jeg har "Våpen och ammunition" stående i cd-spilleren i bilen og spiller den hver gang vi er ute og kjører. Minstemor kjenner flere av sangene nå og synger med av full hals.

Bjørn Afzelius er også en favoritt. Synd at han skulle røyke seg i hjel så alt for tidlig.

Gammel 21-09-06, 10:38   #2
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

"Skal vi gå hem til dig, eller hem til miiiiig". :synger:

Gammel 21-09-06, 10:39   #3
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Faen, er han dau?

Gammel 21-09-06, 10:44   #4
Hermine
From Gokk With Love

Hermine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Faen, er han dau?

Afzelius??? Ja huff, for flere år siden. Lungekreft.

Gammel 28-06-07, 22:17   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker dere svensk musikk?

Jeg liker svensk visemusikk. Kajsa Stina Åkerstrøm etc. Og jeg liker Doktor Kosmos - skramlete sosialistrock med noen helt avsindige tekster.

Opprinnelig lagt inn av Hermine, her.

Afzelius??? Ja huff, for flere år siden. Lungekreft.

Ja, huff - tanken på at han visste han skulle dø da han plukket ut sangene til siste samleplate er nok til å få meg til å grine...

Gammel 21-09-06, 10:44   #6
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hører på Kent, Bob Hund, Ebba Grön, men Lars Winnerbäck er min favoritt svenske. Han holder stadig vekk konserter i Oslo. Det er så bra musikk.

Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 11:08   #7
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Imperiet.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 11:14   #8
Hermine
From Gokk With Love

Hermine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Imperiet.

Jaaa! Dem hadde jeg glemt.
"Var e varjen" og "Jag skal bli president" var jo store hit i min ungdom.
Råbra.

Gammel 21-09-06, 11:18   #9
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hermine, her.

Jaaa! Dem hadde jeg glemt.
"Var e varjen" og "Jag skal bli president" var jo store hit i min ungdom.
Råbra.

Du ska va president, ja. Og Surabaya Johnny.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 11:18   #10
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Idde Schulz, låt: Fiskarna i haven.
Rikard Wolff, låt: Ostindiefarargatan 2
Nils Eriksson, plata: Spår
Eva Dahlgren, tidligere utgivelser

Og så Kent, da.

Gammel 21-09-06, 11:22   #11
Hermine
From Gokk With Love

Hermine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

.

Ja, den er fin. Jeg har faktisk den plata et sted, kanskje jeg må lete den frem.

Gammel 21-09-06, 11:29   #12
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Rikard Wolff, låt: Ostindiefarargatan 2
Nils Eriksson, plata: Spår
Eva Dahlgren, tidligere utgivelser

Og så Kent, da.

Idde Schulz spiller med Lars Winnerbäck for tiden. Stemmen er like bra nå som da.

Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 22:13   #13
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Imperiet.

Ja!

Åh, jeg hører på mye svensk musikk:
Nicklas Strömstedt, Nordman, Orup, Thomas Ledin, Lisa Ekdahl, Magnus Uggla, Björn Skifs, Tommy Körberg, Per Gessle, Gyllene Tider, Attack, Freestyle, ABBA - og bandet i mitt hjerte:
Europe...

Gammel 29-06-07, 09:49   #14
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Imperiet.

Jaaaaaaa!!!!!!!

Gammel 29-06-07, 10:15   #15
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Svensk musikk er nydelig! Elsker cd'en til Marie Fredriksson "äntligen"!

Tommy Nilsson (öppna din dörr ), Mauro Scocco, Lisa Ekdahl, Tommy Körberg, Cecilia Vennersten, Lisa Nilsson, Orup, Ulf Lundell, Tomas Ledin osv.

Abba er en selvfølge når man snakker om svensk musikk - masse bra! Carola har noen fine sanger, men hun har tatt litt av de siste årene...

Gammel 28-06-07, 22:41   #16
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Hører på Kent, Bob Hund, Ebba Grön, men Lars Winnerbäck er min favoritt svenske. Han holder stadig vekk konserter i Oslo. Det er så bra musikk.

Jeg tror herved jeg elsker deg.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 22:44   #17
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lars Winnerbäck har veldig mange fine, ja! (Takk til Xian!) Jeg er ellers svoren ABBA-fan. Mannen er glad i Kent, men jeg synes ikke de er så fantastiske at det gjør noe.

Gammel 29-06-07, 08:48   #18
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere er så søte når dere skriver på svensk Det blir ikke helt perfekt, men ganske bra.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 09:02   #19
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Dere er så søte når dere skriver på svensk Det blir ikke helt perfekt, men ganske bra.

Svensk ER vanskelig! Jeg hadde aldri i livet klart å skrive en feilfri setning på svensk. Nordmenn er vel generelt flinke til å forstå, men dårlige til å skrive svensk, vil jeg tro.

Men musikken, ja. Imperiet og Lisa Ekdahl er mine favoritter.

Jeg er ikke så veldig glad i Kent. De er litt kjedsommelige i lengden.

Svenske viser er forresten mye finere enn norske viser. :generaliserer: Vi lærte jo drøssevis med fine svenske sanger på skolen, mens de norske stort sett var kjedelige. Noe av det fineste jeg har hørt (og den sangen får jeg ikke tak i noe sted :frown: ) er Bjørn og Bennys versjon av Jag ventar vid min stockeld. Nydelig!

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-07, 03:05   #20
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Søtt? Jeg har mest lyst til å grine når jeg leser svensken i denne tråden jeg...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:17.