Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du blitt målt til riktig bh-str. noen gang?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du blitt målt for riktig BH-str. noen gang?
Ja 63 55,26%
Nei 51 44,74%
Deltakere: 114. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-09, 22:33   #1
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har du blitt målt til riktig bh-str. noen gang?

Det har ikke jeg, før inntil nylig.
Jeg har gått rundt med 80B, etter jeg fikk barn, har jeg gått opp til 80C.
Men her om dagen var jeg å Triumph. å skulle kjøpe meg en ordentlig bh, jeg spurte om hjelp, for jeg finner aldri noen gode bh er i slike butikker, for alle ser så like ut.
Damen spurte om jeg var blitt målt noen gang, jeg sa nei, hun målte meg over ryggen med målebånd, og cup en tok hun antageligvis på øyemål.
Jeg gikk ut derifra med en bh i 75 E
men jeg må bare si.....livet mitt er helt forandret, jeg har ikke rettet på den en gang

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 22:36   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du blitt målt til riktig bh str noengang?

Nei. Alle sier at de går ned i omkrets og opp i kopp, så jeg tør ikke. Jeg er redd de skal fortelle meg at jeg er utenfor alfabetet (høyere enn A, altså). Og så er jeg ikke så interessert i å bruke str. 65, for det finnes jo ikke i billige butikker.

Gammel 07-02-09, 14:58   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Nei. Alle sier at de går ned i omkrets og opp i kopp, så jeg tør ikke. Jeg er redd de skal fortelle meg at jeg er utenfor alfabetet (høyere enn A, altså). Og så er jeg ikke så interessert i å bruke str. 65, for det finnes jo ikke i billige butikker.

Den Fantasiebh`n jeg har finnes i 65, og koster ikke mer enn 3-400 kr.
Den er helt superduper.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 20:46   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Den Fantasiebh`n jeg har finnes i 65, og koster ikke mer enn 3-400 kr.

Fire ganger så mye som jeg vanligvis legger i en BH, altså.

Gammel 07-02-09, 21:42   #5
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du blitt målt til riktig bh-str. noen gang?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg er ikke blitt målt, men har målt selv, og det er umulig, rett og slett. Jeg er 65 cm rundt ryggen, og burde nok helst hatt 60 i omkrets, og da D eller E i cup? Ikke lett å finne, men jeg har funnet noen i 65D hos Change som sitter OK. Nå har jeg litt gravidpupper, og ser ikke fram til å måtte ut på BH-jakt.

Jeg var på jakt den uka her siden amminga har gjort meg litt tynnere. 65 var omtrent umulig å finne, fant en 65D, men den var for liten. Jeg måtte kjøpe 70D og 70E å ha de på innerste hakket. Greit jeg ammer altså, men jeg har jo små pupper.

Gammel 06-05-10, 14:43   #6
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Hvilke undertøysbutikker i Oslo tar måleoppdrag? Er i oslo fredag...

Gammel 06-05-10, 14:49   #7
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Hvilke undertøysbutikker i Oslo tar måleoppdrag? .

Det lurer jeg også på. :følger:

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 08:10   #8
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det har jeg ikke.

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Gammel 03-02-09, 22:37   #9
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Hva mener du med målt, at noen i butikk målte meg, eller at noen i butikk hjalp meg å finne riktig str?
Jeg har vært på undertøysbutikk og fått hjelp til å finne bh. Jeg skulle ha akkurat den str jeg sa til de jeg skulle ha, som de var skeptisk til at ville passe

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 22:39   #10
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Med målt mener jeg, om du har blitt målt rundt ryggen for å se vilken omkrets du må ha.

Gammel 03-02-09, 22:40   #11
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jepp, det har jeg.

Trodde jeg var en 75A./B Når jeg gikk ut derfra var jeg en 70(65)A.
Fikk meg en fin bh. Eller, fikk og fikk Fru Blom...
Betalte for en fin bh, som sitter helt perfekt. Plutselig "svømmer" ikke puppene mine i bh`en lenger.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 22:41   #12
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Det har jeg. Ble målt til 75 G.

Gammel 03-02-09, 22:44   #13
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg fikk målt bh-størrelse i en Victorias Secret-butikk i USA for halvannet år siden, men jeg ble ikke overbevist. Damene der mente at 32D (tilsvarer 70E) var riktig til meg, og jeg kjøpte to bh-er i den størrelsen. Jeg syns disse strammer vel mye, men jeg har tatt poenget og kompromisser ved å bruke 75D. Vel å merke når puppene er i "normal gjenge" igjen. Nå for tiden ammes det.

Gammel 03-02-09, 22:41   #14
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jepp, jeg har måttet gå i spesialbutikk de siste 15 årene og har blitt målt korrekt til 75G.
Nå bruker jeg ca 80C, men venter med å måle i butikk til det har gått 3 mnd etter brysteduksjonen. Da blir jeg sikkert 75E

Gammel 03-02-09, 22:42   #15
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Jepp, jeg har måttet gå i spesialbutikk de siste 15 årene og har blitt målt korrekt til 75G.
Nå bruker jeg ca 80C, men venter med å måle i butikk til det har gått 3 mnd etter brysteduksjonen. Da blir jeg sikkert 75E

Gammel 07-02-09, 15:25   #16
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

jeg tørr ikke måle meg for da finner jeg aldri noen bh i min str etterpå.. nå bruker jeg 95DD og den er stram syns jeg..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 22:44   #17
Lita
Passiv

Standard

Ja, det har jeg. Både før og etter brystreduksjonen. Fjernet 500 i den ene og 470 gram i den andre, og fikk et nytt liv både når det gjelder bh kjøp og ryggen! Litt of the case, men..
Det koster litt ekstra med undertøy fra undertøysbutikker, men det er absolutt verdt hver krone!!

Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 23:06   #18
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Ja, jeg har blitt målt. De fant ut den gang at jeg var 75 H-I alt etter hvilken modell det var. Nå har jeg gått endel ned i vekt, og er 70 G-H.
Jeg kjenner det på ryggen, med en gang jeg har en BH som sitter feil på.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 23:13   #19
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Ja. Jeg trodde jeg var en 95D, men da jeg ble målt og fikk hjelp til å finne riktig størrelse i en undertøysbutikk så fant jeg ut at jeg er en 85G. Jeg merker veldig stor forskjell nå som jeg bruker riktig størrelse.

Gammel 03-02-09, 23:20   #20
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja.

Av butikkar anbefale eg spesielt LaLina i Ullevålsveien i Oslo. Men Britts i Stjørdal har også godt rykte. Eg kom dit derimot en dag det berre var ei ekstrahjelp på jobb, og dermed vart det ikkje optimalt. Men då hadde eg allerede blitt målt og tilpassa hos LaLina.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:52.