|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
er grønn og fin.
|
![]() Sende innbydelse kun for å ha gjort det?Enda en konfirmasjonsinnbydelse spørsmål.
![]() |
#2 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Sende innbydelse kun for å ha gjort det?Tja, høres jo ut som om han har avskrevet hele familien sin, men jeg personlig ville vel sendt en innbydelse for syns skyld. Sånn for å vise at det ikke var JEG som avskrev han liksom. Hva som blir riktig for deg vet jeg jo ikke (og ikke du heller tydeligvis siden du spurte
![]() |
#3 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Sende innbydelse kun for å ha gjort det?Med mindre jeg hadde hatt ønske om å avskrive ham, så hadde jeg invitert.
![]() |
![]() |
#5 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sørvestlandet
![]() |
![]() Sv: Sende innbydelse kun for å ha gjort det?jeg personlig ville vel sendt en innbydelse for syns skyld. Sånn for å vise at det ikke var JEG som avskrev han liksom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sende innbydelse kun for å ha gjort det?Når man hadde kommet så langt som til konfirmasjon, så hadde jeg nok ikke sendt. Nok er nok. Dvs. jeg hadde vel latt mannen ta beslutningen ved nærmere ettertanke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Sende innbydelse kun for å ha gjort det?Jeg hadde ikke giddet. Når folk tar et valg, så bør de få ta det i fred uten at m an løper etter dem for syns skyld.
![]() |
#10 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sende innbydelse kun for å ha gjort det?Jeg hadde også sendt.
![]() |
#11 |
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Sende innbydelse kun for å ha gjort det?Hvis du synes det hadde vært koselig om han kom så hadde jeg sendt en innbydelse. Hvis du egentlig helst håper på at han ikke skal komme så hadde jeg droppet det.
![]() |
#12 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Sende innbydelse kun for å ha gjort det?Om dere som ville sendt hadde dere trukket dere bort fra en person, hadde dere da satt pris på gjentatt kontakt?
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Sende innbydelse kun for å ha gjort det?Sitron, nå forstår jeg ikke hva du mener?
![]() |
#14 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Sende innbydelse kun for å ha gjort det?Vel, hadde noen fortsatt å mase på meg etter at jeg hadde takket for meg, så hadde jeg ikke blitt annet enn irritert. Jeg begriper ikke hvorfor folk på død og liv må ha noe med andre å gjøre, kun fordi man deler dna.
![]() |
#16 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Sende innbydelse kun for å ha gjort det?
Familiebånd? Hvorfor er de så betydningsfulle? Man er ikke forpliktet til å like noen eller å ha kontakt med noen kun fordi man er i slekt.
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sende innbydelse kun for å ha gjort det?Jeg hadde overlatt til mannen å avgjøre hva som skal gjøres. Det er hans far. Selv hadde jeg ikke anstrengt meg særlig for å holde kontakt med noen som så tydelig tar avstand. Blod er langt ifra tykkere enn vann i mange tilfeller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Sende innbydelse kun for å ha gjort det?Jeg hadde ikke sendt innbydelse. Det hadde jo blitt bare merkelig, synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Passiv
|
![]() Sv: Sende innbydelse kun for å ha gjort det?Selv om farfaren ikke får lov av nykona si å ha kontakt med familien han hadde før henne, kan det godt hende at han ville bli glad for en invitasjon i det minste (bruker dette som et alternativt scenario, vi har en slik situasjon i slekta mi). |
![]() |
![]() |
#20 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Sende innbydelse kun for å ha gjort det?
Det går faktisk ikke på at den nye kona ikke vil at han tar kontakt, det er han selv som ikke vil.
![]() |
|
|