Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Har dere en kake-oppskrift med mye brunt sukker?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-09, 09:42   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har dere en kake-oppskrift med mye brunt sukker?

Jeg fikk plutselig lyst å bake en kake jeg kan ta med til svigers i dag, men oppdaget at jeg nesten er tom for hvitt sukker (har vel ca. 100 gram igjen). Jeg har en god del brunt sukker da, men jeg kan vel ikke bare erstatte vanlig sukker med det? Det smaker og lukter jo annerledes, litt lakris-aktig. Så har noen av dere en oppskrift på en kake med mye brunt og lite hvitt sukker? Jeg kommer bare på cookies, men hadde lyst å lage KAKE.

Gammel 08-02-09, 09:44   #2
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere en kake-oppskrift med mye brunt sukker?

Du kan lage marengsbunn med bare brunt sukker, og så finne på noe gøy med den. (Bær, vaniljekrem, sjokoladesaus e.l. Jeg ville gått for krem, bananer og butterscotchkaramellsaus... Smør, fløte og brunt sukker smeltes sammen og koker litt. Mmmmm.... )

Gammel 08-02-09, 09:44   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fant denne på nett:

Pisk 5 eggekviter.
Hell oppi 200 gr brun sukker og
200 gr kvit sukker.
Sukkeret skal vere ferdig blanda saman før du heller det litt etter litt nedi eggekvitene som piskes saman. Pisk ei stund.
Til røren er blitt luftig og tjukk.

Hell røren i ein firkanta ildfast form.
Stekes på ca 150 gr i 50 min ca...
slå av ovnen og la kaka stå inni i 15 min ( så sant ikkje kaka virka brendt)

Pisk 1 kremfølte pakke.
Fordel kremen over kaka.
La kantane vise.
Fordel kiwi i skiver og steinfire mørke druer delt i to over kaka.
Smelt lys kokesjokolade eller toblerone i eit vannbad.
Fordel lett over kaka. Den skal ikkje dekke frukta heilt.
Sett den i kjøl nokre timar.
Nydelig!!!
Velbekomme!!

http://annashjertemat.blogspot.com/2...med-frukt.html

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 09:46   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oj, tusen takk! Begge deler høres himmelsk ut. Men jeg har jo verken kremfløte eller bananer. :gaaaaaaah: Da blir det vel bensinstasjonen allikevel, og da kan jeg like godt kjøpe sukker.

Gammel 08-02-09, 09:45   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gå til detsoteliv.no og søk på brunt sukker i "Søk på ingrediens:".

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 09:47   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Gå til detsoteliv.no og søk på brunt sukker i "Søk på ingrediens:".

Brukt sukker høres ikke så godt ut, men takk for tipset.
At jeg ikke tenkte på det, forresten. Jeg søker jo alltid på oppskrifter der inne, og jeg satt faktisk for FEM minutter siden og søkte på "vaniljesaus" der inne fordi jeg har 1 liter vaniljesaus som må brukes opp.

Gammel 08-02-09, 10:04   #7
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bananer må ikke blandes med krem. :neinei:

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 10:10   #8
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Joooh. Banan og vaniljekrem er himmelsk!

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 10:37   #9
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Joooh. Banan og vaniljekrem er himmelsk!

Signerer helhjertet. Banan og krem er kjempegodt
Bløtkake her i huset er omtrent alltid med vaniljekrem, krem og med banan og kiwi inni.

Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 10:44   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Bananer og krem er så fantastisk godt at jeg kan spise det alene. Jeg har faktisk sittet med en skål bananer med pisket krem på foran tv-skjermen mer enn én gang.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:48.