Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Carl Frode Tiller

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-09, 17:50   #1
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Carl Frode Tiller

Jeg leste Innsirkling før jul, og er akkurat ferdig med Skråninga. Jeg blir sugd inn i bøkene hans. Han skriver på en intens og rå måte, og jeg kjenner på meg at jeg bare må lese mer av han. Er det noen her som har lest Bipersonar? Jeg tror jeg skal starte med den nå.

Er det noen som vet når det kommer flere bøker av han?

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 19:26   #2
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Carl Frode Tiller

Jeg er også stor fan! Jeg vet ikke når, men jeg tror Innsirkling er første boka i en planlagt trilogi.

Gammel 12-02-09, 19:45   #3
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Jeg er også stor fan! Jeg vet ikke når, men jeg tror Innsirkling er første boka i en planlagt trilogi.

Ja, jeg så nemlig 1-tallet på bokryggen etter jeg var ferdig med boka, og ble overlykkelig!

Likte du Bipersonar?

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 20:27   #4
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stor fan! Kun lest "Skråninga", den var helt rå! Skal definitivt lese mer av ham

Gammel 14-02-09, 10:32   #5
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bærekraftig, her.

Ja, jeg så nemlig 1-tallet på bokryggen etter jeg var ferdig med boka, og ble overlykkelig!

Likte du Bipersonar?

Ja jeg likte alle bøkene hans jeg, og gleder meg til han kommer med flere.

Gammel 20-02-09, 22:05   #6
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Rabarbra er litt kul
Standard

Skråninga var fantastisk, innsirkling var veldig bra, men Bipersonar slo ikke helt an her i gården - husker ikke helt hvorfor og kunne ha tenkt meg å lest den igjen for å sjekke Jeg synes Carlk Frode Tiller er utrolig dyktig til å skildre skakkjørte relasjoner, og personlighetene og det "psykologiske forsvaret" til personene bøkene omtaler synes jeg vitner om god kjennskap til og refleksjon rundt menneskesinnet. Jeg har mange gang lurt på hvor mye (hvor mange personligheter/opplevelser) som er hentet fra hans eget liv - det er liksom for godt skrevet til å være helt fjernt ham selv synes jeg... Kom med tilbakemelding om hva du synes om Bipersonar da

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 22:39   #7
cora
både her og der

cora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har også lest Innsirkling og den var god. Har veldig lyst til å lese mer av ham.

Gammel 20-02-09, 23:02   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lest alle bøkene til Tiller. Av dem likte jeg Innsirkling dårligst. Den begynner fantastisk, men taper seg underveis, synes jeg. Bipersonar fikk en femmer i min liste. Bøkene er dystre, men Tiller er veldig dyktig på å beskrive mørke og frustrasjon presist.

Gammel 20-02-09, 23:32   #9
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

jeg synes innsirkling var en rar og slitsom bok å lese.

Og selv om bokmål og nynorsk er sidestilt så blir det for meg et slags poeng at boka er skrevet på nynorsk, og for meg er det helt fjernt når hovedpersonene har base i Namsos.

Gammel 21-02-09, 21:44   #10
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Rabarbra er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg har lest alle bøkene til Tiller. Av dem likte jeg Innsirkling dårligst. Den begynner fantastisk, men taper seg underveis, synes jeg. Bipersonar fikk en femmer i min liste. Bøkene er dystre, men Tiller er veldig dyktig på å beskrive mørke og frustrasjon presist.

Synes du Innsikrling taper deg mot slutten? Jeg synes slutten var veldig bra jeg. Sier ikke mer for dem som ikke har lest den

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 23:22   #11
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rabarbra, her.

Synes du Innsikrling taper deg mot slutten? Jeg synes slutten var veldig bra jeg.

Ikke selve slutten, men siste halvdel av boka, kanskje.

Gammel 21-02-09, 23:25   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bare lest Innsirkling, den likte jeg veldig godt. Mer godt i vente, skjønner jeg.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:58.