|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
villende
|
![]() God fredagsmiddag til sliten, matlei morJeg har lyst på ett eller annet skikkelig godt til middag, som kan lages sammen med mannen, etter at ungene er i seng, uten at det krever så alt for mye av oss. Og så bør det passe til en god Margaux. Når har jeg jobbet meg gjennom alle kokebøkene mine og sliter med å inspirere meg selv. Forslag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
trenger lading
|
![]() Sv: God fredagsmiddag til sliten, matlei morNå har jeg ikke peiling på vin da men...
![]() |
#3 |
Peppy!
|
![]() Sv: God fredagsmiddag til sliten, matlei morJeg synes fajitas og denslags er finfint en fredagskveld. Særlig om man lager litt sterk og god guacamole til. Eventuelt en pai. Den kan jo lages i ettermiddag og settes i ovnen først etter leggetid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
guru advisor
|
![]() Sv: God fredagsmiddag til sliten, matlei morHvis vi er har vært smarte har vi tint en frossen svinefilet, evt handlet. Denne deler vi i små biffer på ca 2 cm, kanskje 6 i alt. Stekes 3-4 min på hver side, og hvile så lenge man kan vente. Tilbehør er ofte små poteter. Som skal være gode. Petitpoteter, heter det det? Disse kokes litt før de rulles i en panne med olje, salt og pepper, og blandes med oliven, feta og soltørkede tomater. Og bredbladet persille. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: God fredagsmiddag til sliten, matlei morAndebryst med en god, grønn salat med modne mangobiter oppi.
![]() |
#7 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: God fredagsmiddag til sliten, matlei morHar ikke så peil på vin, men denne retten er god:
![]() |
#8 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: God fredagsmiddag til sliten, matlei morLegg biffstrimler og scampi i honningmarinade. Stek sammen med sopp og squash. Server med båtpoteter og salat.
![]() |
#9 |
Aktiv
Medlem siden: May 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: God fredagsmiddag til sliten, matlei mor
jeg vet dette er en gammel tråd, altså.
![]() |
#12 |
En som trener
|
![]() Sv: God fredagsmiddag til sliten, matlei mor
Jeg tror nok helt sikkert man kan kjøpe en rett for seg, bare man tar kontakt i god nok tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
villende
|
![]() Sv: God fredagsmiddag til sliten, matlei morJeg tenkte jeg skulle stikke innom på Grünerløkka og høre litt med dem. Jeg ser på hjemmesiden at det er mulig å gjøre engangskjøp, men jeg tipper vi kommer til å begynne å abonnere hvis vi er fornøyde. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|