|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
17. mai på kveldenHva gjør dere på kvelden/ettermiddagen på 17. mai? |
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: 17. mai på kveldenVi har hatt grilling sammen med venner som tradisjon på ettermiddag/kveld, ja. Det er ikke stress, bare kos. I år er det mulig det bare blir oss og et annet vennepar, men tidligere år har vi vært en hel gjeng.
|
|
|
|
#3 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai på kveldenJeg besvimer i 20-tiden.
|
|
|
#4 |
|
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai på kveldenEtter borgertoget (som starter 1300 her i byen), drar vi hjem for å varme opp mat. Så kommer den nærmeste familien og gode venner på besøk. Vi bruker å være mellom 20-30 stk. hjemme hos oss. Etter mat er det kaffe og kaker, selvfølgelig også is. Som regel går gjestene hjem i 1900-tiden. Må innrømme at man blir sliten etter en slik økt, men det er veldig, veldig verdt det. Barna foretrekker å være hjemme med sin "storfamilie" enn å dra på skolearrangementer. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: 17. mai på kveldenKjipt at det er jobb dagen etterpå i år. 17. mai skulle kommet på en fredag eller lørdag hvert år. Litt vanskelig da, men.
|
|
|
#8 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai på kveldenHer er det barnetog, leker i skolegården. Så går vi hjem i 12 tiden og griller, slapper av og kanskje ser litt TV for å hvile beina.
|
|
|
#10 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: 17. mai på kveldenVi gjør aldri noe spesielt på ettermiddagen. Når borgertoget er ferdig, er 17. mai ferdig. Det er godt mulig at andre gjør masse mer, men jeg har ikke inntrykk av det.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: 17. mai på kveldenMinst mulig faktisk. De siste tre årene har vi vært hjemme rundt fire-fem og enda tidligere. Kan nevne at vi ikke er spes sosiale den dagen. I fjor var det så surt og kaldt så vi leide med oss film og dro hjem og koste oss foran TV. I år er det mer program på skolen og etterpå grilling. Men vi er tidlig hjemme likevel. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: 17. mai på kveldenVi skal grille sammen med naboene. Siden vi alle har små barn, så slutter kvelden tidlig uansett.
|
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: 17. mai på kveldenAsså, hvis det ikke er knallvær så er det gjerne ferdig på skolen her i to-tre tiden. Da er det kanskje litt stusselig å bare dra hjem etterpå. |
|
|
|
#15 |
|
Lille tyrann
Hvor: Oslo
Sv: 17. mai på kveldenVi skal til søsteren min på ettermiddagen. Jeg er ikke så begeistret for 17. mai, egentlig, men vi dresser oss vel opp i bunad og later som, på et vis.
|
|
|
#16 |
|
Javel
|
Sv: 17. mai på kveldenHer ser vår 17mai stort sett slik ut:
|
|
|
|
#17 |
|
Unik
|
Sv: 17. mai på kveldenMe pleier å ta ein tur ned til barneskulen. Snakker litt med folk og slikt. Når det er ferdig der i halv tre tida stikker me heim eller reiser opp til foreldra mine og koser oss med rømmegrøt.
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: 17. mai på kveldenDet er flere der ute som ikke lager all verden mer enn det offentlige opplegget. |
|
|
|
#19 |
|
Mellom barken og veden
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai på kveldenEtter tog i byen og arrangement på skolen, skal vi ha grill- selskap med gode venner her hos oss.
|
|
|
#20 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: 17. mai på kveldenJeg kjenner veldig igjen følelsen av at "alle" har spennende opplegg og det er fryktelig vanskelig å begynne å lage noen nye tradisjoner. Jeg tror likevel at det er like mye en følelse vi har. |
|
|
|
![]() |
|
|