|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Fineste gulvet? Parkett? Tregulv?Vi skal legge nytt gulv, og vi vurderer hvitoljet ask, parkett.
![]() |
![]() |
#2 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Fineste gulvet? Parkett? Tregulv?Vi har hvitlasert ask, men det er en smalparkett. Men fargen er nydelig da
![]() |
#3 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fineste gulvet? Parkett? Tregulv?vi har hvitoljet ask skipsgulv fra alloc og får veldig mange komplimenter om at de er pent, synes ikke det er for grått. Har ikke sett det gulvet du har bilde av, men hvis det er samme lød som vårt hadde jeg ikke hatt noen kvaler med å legge det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Fineste gulvet? Parkett? Tregulv?Takk for svar. Var innom forhandler nettopp og skulle se på parkett/tregulv, sammen med Vesla på snart 2 år. Han stilte seg helt uforstående til at vi vurderte parkett eller heltre gulv, når Alloc har så gode laminatgulv. Med mange år i bransjen var han ikke i tvil. Han stod fast ved at laminatgulvene (ikke de billigste typene, men fra 250,- og oppover) verken var kaldere eller hardere å gå på. Så han overbeviste meg etter en rekke gode grunner og fornøyde kunder, og det går mot Alloc laminat - men like mange valg i utseende....
![]() |
![]() |
#5 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fineste gulvet? Parkett? Tregulv?Presonlig hadde jeg valgt tregulv! (Men jeg jobber i byggebransjen og "kan" litt.)
![]() |
#6 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Fineste gulvet? Parkett? Tregulv?M&M - men ville du virkelig lagt ekte tregulv når du har små barn?
![]() |
![]() |
#7 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Fineste gulvet? Parkett? Tregulv?Jeg er helt enig med M&M, jeg ville aldri lagt laminat. Jeg synes laminatgulv er tamme gulv uten liv i tillegg til at det er kaldt å gå på og lyder "feil".
![]() |
#8 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Fineste gulvet? Parkett? Tregulv?Vi la en del laminat da vi pusset opp huset her ved overtakelse i 2000. Da vi bygget på og om fjernet vi rubbel og bit og la parkett hele veien der det ikke er flis. Parkett er mye varmere og lunere og ser så mye penere ut, også med hakk og sår. Vi regner å slipe ned og lakke opp igjen når vi forventer at ungene kan ta litt mer hensyn enn nå.
![]() |
#9 |
Off the map.
|
![]() Sv: Fineste gulvet? Parkett? Tregulv?jeg kunne nok ha vurdert laminat. Men aldri som etterligning av tregulv. (har vurdert et svart gulv fra Pergo)
![]() |
#10 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Fineste gulvet? Parkett? Tregulv?
Jeg visste ikke bedre da jeg la ut det første bildet, men det er Alloc Original (altså laminat), hvitoljet ask.
![]() |
![]() |
#11 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Fineste gulvet? Parkett? Tregulv?Her er et lutet furu plank/1-stavs! Vi har falt litt for dette.
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fineste gulvet? Parkett? Tregulv?Vi har laminat fra Alloc, men neste gang blir det tregulv, uten tvil. Synes tregulv er mykere og varmere å gå på. I tillegg til at det er mye penere. Selvfølgelig lettere å få hakk og striper, men kjøper man heltre så kan det pusses til nytt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Fineste gulvet? Parkett? Tregulv?Ingentign slår ekte tregulv synes jeg. Men hvis man ikke skal ha det er Alloc-laminatene superfine! De har flere fine, lyse |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Fineste gulvet? Parkett? Tregulv?Vi holder på å legge dette, Alloc Original lutet furu. Ser veldig bra ut så langt!
![]() |
![]() |
#15 |
fornyet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fineste gulvet? Parkett? Tregulv?Er det laminat ? Vil gjerne se bilde av det i virkeligheten.
![]() |
#16 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Fineste gulvet? Parkett? Tregulv?Knallfint! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Fineste gulvet? Parkett? Tregulv?Det er laminat ja, kan legge ut bilder når det er ferdig listet.
![]() |
![]() |
#18 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fineste gulvet? Parkett? Tregulv?Vi har oljet eikeparkett i stuene og det er verdens flotteste gulv. Godt å gå på o gkan pusses og oljes dersom ripene og hakkene blir skjemmende.
![]() |
#19 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Fineste gulvet? Førsteklasses laminat.Gulvet er lagt, med fine hvite gulvlister - det har blitt knallfint, lyst og delikat! Dessverre er kameraet ødelagt, så får ikke tatt bilder før vi har kjøpt nytt.
![]() |
![]() |
#20 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fineste gulvet? Parkett? Tregulv?Så bra, - god innsats! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|