Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Veranda

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-09, 11:54   #1
Tove
XXX

Tove sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Veranda

Jeg driver og lurer på om jeg skal prøve å få til en veranda utenfor huset i år. Jeg er meget uerfaren i forhold til dette, og lurer på om noen kunne fortelle meg hvor mye det eventuelt vil koste meg. Jeg har funnet ut ca. hvor stor den skal være, og den blir vel 6x4 meter.

Hva må jeg ut med?

Gammel 08-06-09, 11:55   #2
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Veranda

Det kommer veldig ant på hva du har som fundament o.l

Ta kontakt med byggmakker o.l så kan nok de gi deg ett prisoverslag.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 11:57   #3
Tove
XXX

Tove sin avatar

Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Det kommer veldig ant på hva du har som fundament o.l

Ta kontakt med byggmakker o.l så kan nok de gi deg ett prisoverslag.

Skal ikke støype eller noe.

Gammel 08-06-09, 12:03   #4
Tussilago
Spoon2

Tussilago sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Vi skal også bygge en veranda i sommer, den er vel på ca. 8 x 3m, og kommer til å koste 6-8000kr (men da med "gode" priser på materialer).

Gammel 08-06-09, 12:05   #5
Tove
XXX

Tove sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussilago, her.

Vi skal også bygge en veranda i sommer, den er vel på ca. 8 x 3m, og kommer til å koste 6-8000kr (men da med "gode" priser på materialer).

Ok, takk. Og da skal dere gjøre det selv?

Gammel 08-06-09, 12:10   #6
Tussilago
Spoon2

Tussilago sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Ja - det er pappan min som gjør det da. Og han har litt kontakter når han handler, og mente prisen kom på rundt 6500.

Gammel 08-06-09, 12:15   #7
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du får somregel bedre priser på materialer om du går til 'saga på hjørnet' enn på Maxbo/Byggmakker o.l.

Gammel 08-06-09, 12:15   #8
Tove
XXX

Tove sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussilago, her.

Ja - det er pappan min som gjør det da. Og han har litt kontakter når han handler, og mente prisen kom på rundt 6500.

Jeg har en pensjonert nordbohusbygger som skal gjøre jobben her også. Altså pappa. Han får vel noen gode priser vil jeg tro. Men da vet jeg ca. hvor mye det blir. Håååååper det blir hvertfall platting i sommer da

Gammel 08-06-09, 12:24   #9
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor høyt over terrenget skal verandaen bygges? (Hvis det er høyere enn 0,5 meter (tror jeg) så må det godkjennes (meldes? søkes?), hvis du ikke allerede har det på plass.)

Gammel 08-06-09, 12:32   #10
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hvor høyt over terrenget skal verandaen bygges? (Hvis det er høyere enn 0,5 meter (tror jeg) så må det godkjennes (meldes? søkes?), hvis du ikke allerede har det på plass.)

Det må vel meldes fra om den skal sitte fast i huset?? Og det skal den vel ...?

Gammel 08-06-09, 12:33   #11
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

Det må vel meldes fra om den skal sitte fast i huset?? Og det skal den vel ...?

Ikke hvis den er under 0,5 meter over terrenget.

Gammel 08-06-09, 12:34   #12
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Ikke hvis den er under 0,5 meter over terrenget.

Takk!! Det vet jeg om noen som blir glade for å høre!!
:løper til nabo'n og sladrer:

Gammel 08-06-09, 12:37   #13
Tove
XXX

Tove sin avatar

Standard

Jeg har ikke søkt om noe, men er usikker på hvor høy den blir. Mulig den ikke blir så høy som en halv meter. Men den skal sitte fast i huset da. Det har vært en slags veranda her før, men det blir liggende under den jeg skal ha. Vet ikke om det spiller noen rolle. Kanskje det er godkjenning for veranda her fra før? Hmm, får ringe litt rundt og høre, tror jeg. Takk for svar

Gammel 08-06-09, 12:37   #14
Debra
Lovende

Debra sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Debra er litt kul
Standard

Du kan om nødvendig lete deg fram i Plan og bygningsloven.

Debra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 12:33   #15
Debra
Lovende

Debra sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Debra er litt kul
Standard

Her ser du hvordan du gjør det.

Debra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 14:27   #16
Mariss
Superduperaktiv

Mariss sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Vi har akkurat bygget terrasse. Ca 30 kvm. Vi trengte ikke søke tillatelse så lenge den ikke er høyere enn (ca) 50 cm. Mulig vår er ca 70 cm på det ene hjørnet, men det er fordi tomten heller nedover litt. Så lenge ikke terrassen er fast i huset med en spiker så trenger du ikke søke.

Rekkverk er påbudt om det er høyere enn halv meter tror jeg. Vi har uansett rekkverk rundt hele pga barnet.

Vi kjøpte materialene på byggmax.no Supre priser og kjapp levering! Kostet litt å få det levert, men du verden så deilig når det bare kom en svær kran med plank rett hjem!

6500 kr hørtes utrolig billig ut... det blir nok litt mer enn dette, for det er alltids noe man glemmer og må kjøpe i tillegg.. Tror vår kom på rundt 10 000 kr. Selv om vi trodde det kom på rundt 7000.

Lykke til! Tar lengre tid når man gjør det selv (erfart). Men fint blir det tilslutt!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:30.