|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
![]() Husarbeid, hva liker du minst og mest?Jeg hater og tømme oppvaskemaskine, brette klær og vaske bade. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?Jeg liker alt like dårlig. Jeg er god på å stappe ting inn i skap da, da ser det så ryddig ut etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?Vaske gulv og bad er det jeg liker minst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?
![]() |
#6 |
Weeeee
|
![]() |
#7 |
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?Må tilføre at jeg ELSKER og pusse ting med glass sprayen. Det lukter så herlig |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
Ja, jeg har nettopp hatt en skikkelig rydde og vaske runde her hjemme i dag. Det fikk mine små grå i sving |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?Jeg liker ikke husarbeid. Punktum.
![]() |
#12 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?Vaske badet er "gøy", siden vi bor i nytt hus og alt skinner etterpå. Ta ut av oppvaskmaskin er berst.
![]() |
#13 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?Jeg liker husarbeid så fremt det ikke har fått tid til å bygge seg opp og angripe meg. Store kleshauger, full tørketrommel, rotete rom og dritne benker gjør sånn at jeg bare får lyst å løpe skrikende ut av huset. Naken! Holder jeg detimot alt under kontroll, er det fint lite arbeid pr. dag. Jeg vasker ikke gulv og tørker ikke støv. Jeg reier ikke opp senger og pusser ikke vinduer. Det gjør vaskehjelpen. Jeg liker ikke å støvsuge, men dette gjør jeg altså flere ganger i uka. Rydding er også ukult, men det gjør jeg altså hver dag. Klær er greit å dulle med, matlaging også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?Synes det er greit å vaske og brette klær. Badet er nok mest tiltak.
![]() |
#15 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?Liker husarbeid? Nei, det er ikke noe jeg liker mest. Men det som er lettest å motivere seg til er å tømme og fylle oppvaskmaskinen og vaskemaskin.
![]() |
#16 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?Jeg liker å sette på maskin med klesvask. Å henge opp er ok, legge sammen (og få i skapene ikke minst) er ikke kjedelig, men bare nesten umulig å gjennomføre.
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?Er matlaging husarbeid? Det er vel det eneste jeg virkelig liker. Jeg er særdeles lite huslig av meg, men jeg trives i grunnen godt med å finne en lydbok og lukke meg inne på vaskerommet med store hauger rene klær som skal brettes og evt. strykes. Det er ikke arbeidet jeg liker, men det å ha fred og ro for meg selv med ei god bok en stund. Det jeg liker aller minst er vasking. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Kamerat Pære
![]() Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?Ja, hvis matlaging er husarbeid så liker jeg det! Jeg liker det så godt at jeg ikke vurderte det inn under husarbei, mer som hobby
![]() |
#19 |
Har tro på forbedring
|
Jeg kjenner at jeg ønsker meg trommel. Jeg vet jeg kommer til å bruke den til nesten alt.
![]() |
#20 |
Kamerat Pære
Trommel er virkelig deilig! Jeg er jo som du vet helfrelst! Det er ikke mye jeg ikke putter i den
![]() |
|
|