Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Fader at jeg skal være så uheldig

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-09, 23:27   #1
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Ulykkelig

Fader at jeg skal være så uheldig

flytta jo inn her jeg bor for ikke så lenge siden(snart 3 mnd siden) å vi flytta inn på en lørdag, var i den gamle leilihgeten for å tømme å kommer hjem til VISNING med megler å det hele.

Prøver å ringe eier for skjønner nada, han får jeg ikke tak i på 2 dager. Joda, han skal selge,men trodde han skulle avvlyse flere visninger nå og få tak i ekstra nøkkel.

Par uker etterpå får jeg ekstranøklene, å går utifra at salg av leiligheten skal han ikke ha. Er noe greier med rør(de har glemt å ta røret fra badekaret ned i sluket og røret fra dusjen på andre doen går inn på badet med badekar.Badkaret er murt inne, så dette er noe som ikke er så enkelt å "fikse" vil jeg tro) har gitt beskjed, å ingnting har skjedd.

Han ringte meg for 14 dager siden å spurte hvordan det gikk og med feila å greier, jeg sa jo at det går fint men at jeg gjerne vil ha de feila fiksa opp snarest mulig. Joa, sier han å så lurte han på om en mann kunne komme å se på leiligheten. Spør om det er visning, men det er det ikke sier han. Å når han kommer så er det faktisk visning han skal ha.

Å ikke nok med det, det stinka "råtten kål" her når jeg var på visning, men jeg trodde det kom av at det var innestengt, samt dårlig renhold fra forrige leietager(med fett i taket på badet tilogmed så sier det seg selv) så lufta ut pg vasket ut og fikk bort lukta. Nå har den jaggu kommet tilbake, å det er helt tydelig at den kommer fra badet.
Lufte ut hele dagen lang, latt alle dører og vinduer stå oppe men nå hjelper visst ikke det heller.

Jeg må jo bare finne meg en annen plass å bo nå, å ser ikke med lyst sinn på dette

Noen som vet hva slik "råtten kål" lukt kan komme av? Rørene? Men de står jo ikke å er ubrukt, så skjønner ikke helt hvorfor den lukta skal komme tilbake?

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 23:44   #2
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fader at jeg skal være så uheldig

Hæ. Driver eier og selger leiligheten du nettopp har flyttet inn i eller har jeg misforstått?
Vond lukt på badet kommer jo som regel av fukt et eller annet sted. Ikke bra.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 09:04   #3
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Hæ. Driver eier og selger leiligheten du nettopp har flyttet inn i eller har jeg misforstått?
Vond lukt på badet kommer jo som regel av fukt et eller annet sted. Ikke bra.

Jupp, han drivcer å skal selge leilighten som jeg nettopp har flyttet inn i. Han sa det var 10 % sjanse for at han skulle selge, men regna ikke med at han kom til å gjøre det. Når vi skrev kontrakt spurte jeg han, å da sa han at han ikke skulle selge.

Fukt kan kanskje komme av at alt vannet når vi dusjer og bader går utover hele gulvet da? Jeg kommer ikke til under der uansett for badekaret er jo murt inn, å det er kun en liten firkant til der hvor sluket går ned.

Gammel 20-06-09, 09:10   #4
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Står det noe i kontrakten om hvor lenge leieforholdet skal vare?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 18:07   #5
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Står det noe i kontrakten om hvor lenge leieforholdet skal vare?

Har ikke tidsbestemt leiekontrakt, den er er "evigvarende"

Gammel 20-06-09, 09:14   #6
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Stusser veldig over at du kom hjem til visning.

Han har ikke lov til å drive å låse seg inn hos dere i tide og utide og ikke arrangere visning uten at dere vet det.

Anngående lukt. Er sluket renset? Det kan bli mye lukt om det er mye gurba der.

Om leiligheten selges så betryr det ikke annet for deg i første omgang enn at du skifter husvært. Selv om en eier nok kan si deg opp for at de trenger leiligheten selv, så kjøper de en leilighet med en husleiekontrakt og jeg tror de fleste vil kvie seg for det. Du kan nemmelig bli der lenge for det er ikke så lett å si opp en leieboer med kontrakt (om disse gjør seg vanskelig).

Leieboerforeningen tror jeg kan være smart å melde seg inn i.

En ting er at om du skal se deg om etter en ny, så bør du enten kunne flytte inn umiddelbart (før juli/august) eller vente til november. I november/desember er det vanskelig å finne leieboere og likeledes i april/ mai/ juni. Dette er tross alt en studentby.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 18:10   #7
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Stusser veldig over at du kom hjem til visning.

Han har ikke lov til å drive å låse seg inn hos dere i tide og utide og ikke arrangere visning uten at dere vet det.

Anngående lukt. Er sluket renset? Det kan bli mye lukt om det er mye gurba der.

Om leiligheten selges så betryr det ikke annet for deg i første omgang enn at du skifter husvært. Selv om en eier nok kan si deg opp for at de trenger leiligheten selv, så kjøper de en leilighet med en husleiekontrakt og jeg tror de fleste vil kvie seg for det. Du kan nemmelig bli der lenge for det er ikke så lett å si opp en leieboer med kontrakt (om disse gjør seg vanskelig).

Leieboerforeningen tror jeg kan være smart å melde seg inn i.

En ting er at om du skal se deg om etter en ny, så bør du enten kunne flytte inn umiddelbart (før juli/august) eller vente til november. I november/desember er det vanskelig å finne leieboere og likeledes i april/ mai/ juni. Dette er tross alt en studentby.

Ja, jeg kom hjem til visning med megler faktisk. Kan tro jeg ble forbanna, jeg flytta inn på lørdag, det var fullstendig kaos her og her inne gikk hun meglerdama med folk på visning med mine ting. Hun avbrøt visningen med en gang jeg kom inn, men allikevel så mener jeg at det burde uansett om hun hadde en avtale med huseier om at den skulle selges ringe en bjelle når hun kom inn i leiligheten å tydelig så at noen nettopp hadde flytta inn. Burde hun ikke der og da avbryti visningen(ikke holdt den rett og slett) og kontakta eieren av leiligeheten?

Ja, jeg prøver å finne leilighet NÅ, leter hver dag.

Å ang å rense sluket, jeg har renset det tre ganger nå å sist så sto vel det sluket med middel over natta også men hjelper ikke ennå!!

Gammel 20-06-09, 18:21   #8
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Det kunne like gjerne vært huseier som hadde satt ting der da. Hun kunne ikke vite det.

isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 18:33   #9
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Det kunne like gjerne vært huseier som hadde satt ting der da. Hun kunne ikke vite det.

Var ikke bare ting, var skittentøy og alt som lå utover ....å han hadde jo lagt den ut for salg, hvorfor skulle han da putte den full med møbler og skittentøy?

Gammel 20-06-09, 18:49   #10
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Snål utleier, bare finn deg en ny leilighet og kom deg ut fortest mulig.

Gammel 20-06-09, 19:09   #11
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tror du bør flytte jeg. Og ja, du er uheldig Smurfen. Vurdert å kjøpe deg et eget sted å bo? Du vil antagelig få rimelige lån gjennom kommunen, førstehjemslåns avtale.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 19:10   #12
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Standard

Perhonen, jeg får ikke lån må ha vært i fast arbeid en stund først uansett om jeg skal ha lån hjemme førstehjemslån eller på en annen måte må man ikke?

Gammel 20-06-09, 19:15   #13
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Lukta kan komme fra sluket, selv om du renser. Nedi sluket sitter det et "lokk", med en gummiring utenpå, som skal tette for tilbakeslag av lukt. Er ikke dette "lokket" presset hardt nok nedi, kan det hende at det ikke tetter for lukten. Vi hadde samme problemet på hytta, og gubben fiksa så det smalt i lås, og problemet var løst.

Høres uansett ut som du må finne deg et annet sted å bo da, så da kan du jo overlate problemet til huseier, evt. ny eier.

Gammel 20-06-09, 21:36   #14
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Standard

nå er den lukta ennå mer intens å kommer sterkere og sterkere. Nå lukter det ikke råtten kål lenger, men rett og slett samme lukt som vi hadde ute på huset til mine oldeforeldre(de hadde do i kjellereren lenge, å der var det alltid litt vann på gulvet etter som jeg husker,det var alltid kaldt å fukktig der nede ihvertfall)den lukta er inne på badet nå.

Sender en mail til huseier på NYTT å sier at nå må det fikses umiddelbart, dette er ikke levelig.

*Må finne annen leilighet, må finne annen leilighet, må finne annen leilighet*

Gammel 20-06-09, 22:12   #15
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

dårlig lufting - altså toalettluftingen - på badet kan føre til sånn lukt Sjekk at den ventildingsen som går ut over tak ikke har gått tett.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 22:31   #16
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

dårlig lufting - altså toalettluftingen - på badet kan føre til sånn lukt Sjekk at den ventildingsen som går ut over tak ikke har gått tett.

Takk, jeg lufter med alle dører og de vinduene jeg kan ha åpne hele dagen. Men det skal jeg inn å sjekke nå.

Gammel 20-06-09, 22:57   #17
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Uff, dette høres ikke kjekt ut i det hele tatt, på ingen måter!

Jeg skjønner at det ikke er det du trenger, men når alt kommer til alt så kan det høres ut som om det beste er å finne seg et nytt sted å bo. Ønsker deg lykke til og håper det ordner seg greit!!

Gammel 20-06-09, 23:38   #18
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Standard

Tusen takk for trøstende ord. Jeg vet det jeg bør gjøre er å finne meg ny plass å bo, men leter og leter, men er ikke så mye ute nå.

Gammel 21-06-09, 08:13   #19
Left
Passiv

Standard

Flytt!

Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 21:01   #20
Left
Passiv

Standard

http://utleiemegleren.no/utleieoppga...e.asp?onr=6519

Det var den eneste treromsen jeg fant til under 9000,-
Kan nok se ut som om du må opp i pris om du vil ha to soverom, synd men sant

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:54.