|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Jeg kan visst aldri slutte å forundre meg over hvor korttenkt enkelte er når det gjelder barn og bilsikring. Opp gjennom årene har jeg sett mye rart:
![]() |
#2 |
Tøff
|
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?I går var jeg ute og trillet tur med Lille Frøken Rotasjon, og da så jeg ei jente på knappe to som sto og kikket fremover mellom forsetene. Bilen sto i ro så jeg tenkte ikke veldig på det, før far satte i gang bilen og kjørte, med jenta stående. Jeg sto igjen og så slik ut-->
![]() |
#3 |
Pauset
|
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Min egen. Satte han i bilen uten bilsete nylig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Barnebarn (2år) på bestemors fang i baksetet med selen rundt barn og bestemor.
![]() |
#6 |
Einsam
|
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Ser stadig vekk noen som tar ungen i fremsetet (dette er da 1.og 2.klassinger), selv om bilsetet (beltestol) er i bilen, i baksetet. Det er for meg idioti. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bladibladiblaah!
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?
Bur vi i samme bygda?
![]() |
#8 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Jeg har visst blitt skjermet for å se ille barnesikring hittil, kan ikke komme på annet enn et par episoder med alt for mange unger i bksetet til at de kunne være riktig sikret alle sammen. Mulig jeg er sløv som ikke studerer hvordan andre gjør det, jeg er mer opptatt av at vår egen ikke driver og tukler med belter og sånt på egenhånd, i den gamle bilen fikk hun ikke tatt av seg beltet selv, det bekymrer meg litt at hun klarte å få det løs med en gang i den nye. Hun er en frøken med sterk vilje og kreative krumspring så vi har hatt noen alvorlige samtaler rundt dette. Det rare er at hun hyler høyt opp om manglende belte på oss om vi starter motoren før beltet er på, mens hun selv syns det er en god ide å teste ut alternative sittemetoder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Toåring på fanget til sin far, sjåføren. Og som ekstra bonus festet faen beltet på både seg selv og ungen. Etter prinsippet "Hvis ikke kollisjonsputa tar ungen, så vil i alle fall vekten av far som knuser ungen mot sikkerhetsbeltet gjøre det". |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?For litt siden var jeg vitne til en unge på rundt tre år som ble satt i en bakovervendt babystol (0-13 kg-størrelse) i forsetet. Hodet gikk opp til dashbordet og selene var selvfølgelig ikke festet og bilen suste avgårde.
![]() |
#11 |
Glad
|
Ja, og vi selv, da noen andre hadde satt jentungen i babybilstolen og vi kjørte uten å sjekke. Selene var ikke strammet, så jeg såg plutselig i speilet at ungen hadde en så rar sittestilling. Stoppa kjapt da ja.
![]() |
#12 |
Tenker fortsatt dobbelt
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Søskenpar fremme i passasjersetet uten seler. Den minste var vel rundt tre år. Og det skjedde vel stort sett hver dag til og fra barnehagen.
![]() |
#13 |
i tåkeheimen
|
Akkurat det opplevde vi også med eldste da hun var baby. Det var noen nervepirrende sekunder fra vi oppdaget tabben til vi fikk til å svinge av veien... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Jeg er litt enig med Halvor. Det har jo lite for seg å sitte her og snakke om hvor skjødesløse andre er, med mindre man henvender seg direkte til de som ikke sikrer og slik kan utgjøre en forskjell for barnets sikring i framtida. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bedreviter
|
Det er ganske mange diskusjoner på diskusjonsforum som "ikke har noe for seg", uten at jeg synes det er et problem, og det at man skriver her inne er jo ikke det samme som at man ikke gjør noe et annet sted. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
WF: Isbjorn
Hvor: Trondheim
Det kan jo faktisk hende at noen her inne tar lett på det og tenker seg om etter å ha lest denne tråden?
![]() |
#17 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Kan ikke helt se nytteverdien i denne tråden. Tipper de aller, aller fleste her inne sikerer barna sine, og om de en eller annen gang ikke har gjort det, er det neppe fordi de ikke vet bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
superbruker
|
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Vel, det verste er mye det. Jeg har sett små babyer og barn sitte på fanget til voksne. At barn sitter uten bilstoler uten å være gamle nok til å gjøre det. Jeg har sett at det har kommet en med grønne skilter og ut fra bagasjen så kommer det 3 barn i skolealder.
![]() |
#19 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Jeg har et dårlig valg på samittigheten. Vi ankom bestemmelsesstedet seint, på vinteren, med tog. Min venninne som skulle hente oss hadde ikke greid å feste setet i bilen, så det lot hun stå igjen hjemme. Det var ti minus, mørkt, minst et kvarters gange og jeg ante ikke hvor hun bodde (første gang på besøk). Det tok tre minutter å kjøre. Tre minutter der Maia satt på magen min i MT og jeg med belte (ikke over henne). Tre pinsomt lange minutter. Jeg kunne valgt annerledes. Jeg hadde sikkert funnet fram.
![]() |
#20 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Jeg glemte forresten å feste selene på Maia her for ikke så lenge siden. Da jeg starta bilen og skulle til å kjøre hylte hun opp: "ikke kjør, mamma!". Jo, jeg må jo det, sa jeg, vi skal jo hjem. Kjørte noen meter inne på parkeringsplassen, men hun ble mer og mer panisk i stemmen - nesten på gråten. Så jeg stoppa bilen og gikk bak for å sjekke hva det var. Og jenta hadde jo ikke selene på! Flinke jenta mi
![]() |
|
|