|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Voldtekt og det å bringe skam over familien sinDagbladet i dag, ei jente på 8 år blir gruppevoldtatt av 4 unge gutter. Etterpå blir hun utstøtt av sin egen familie fordi de mener hun har vanæret familien sin ved å bli voldtatt. Familien er fra Liberia.
![]() |
#2 |
Kor e alle helter hen?
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Voldtekt og det å bringe skam over familien sinDet er jo bare helt forkastelig. Stakkars jente. Det er helt umulig å forstå en slik tankegang. Nåde den som hadde forsøkt seg på min 8 åring |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Voldtekt og det å bringe skam over familien sin
Jo, men omskjæring er uvitenhet, voldtekt er jo onskapsfullt.
Sist redigert av amo : 26-07-09 kl 16:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Tja, er det? Farlig å hevde, men voldtekt som begrep er vel et uttrykk for et moderne kvinnesyn, utledet av vestlig filosofisk tenkning. Kvinner, som eiendel for mannen, og hvis ikke, fritt vilt, er den harde realiteten, historisk sett. Like mange komma, som kjipe dilemma, der.
![]() |
#6 |
Slumrende Ullteppe
|
Tja... Hvor mye uvitenhet er det med i bildet, når småjenter født og oppvokst i Norge sendes til hjemlandet for å bli omskåret når tiden er inne?
![]() |
#7 |
kamelkonsument
|
Kunne ikke vært mer rungende enig. For en grusom forbrytelse mot barn. Jeg tror ikke det finnes straff nok.
![]() |
#8 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Voldtekt og det å bringe skam over familien sinReaksjonen fra familien representerer et menneskesyn som jeg på ingen måte kan forstå, forklare eller akseptere. Det er et større overgrep enn det guttene som voldtok henne begikk.
![]() |
#9 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan ikke annet enn å signere.
![]() |
#11 |
Tøff
|
![]() Sv: Voldtekt og det å bringe skam over familien sinDisse holdningene kommer fra en verden jeg aldri har vært del av, og jeg kan ikke forstå hva det er som driver mennesker til å reagere på denne måten. Jeg nøler med å dømme noe jeg overhodet ikke kan forstå, men for meg, i et samfunn der denne jenta er et uskyldig offer for andres ekstreme idioti, så ser dette unektelig ut som foreldre som ikke bør ha ansvar for barn i det hele tatt. Jeg håper ikke de har fler.
![]() |
#12 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Voldtekt og det å bringe skam over familien sinJeg har bare ingen forståelse eller toleranse for sånt. Jeg greier ikke å inneha en nanobrøkdel av respekt for religioner som har slike holdninger og "regler". Sist redigert av Fruktflua : 24-07-09 kl 17:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Passiv
|
Signerer Skremmern og Nenne. |
![]() |
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: Voldtekt og det å bringe skam over familien sinDette er så sykt at det finnes ikke ord. |
![]() |
![]() |
#16 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Voldtekt og det å bringe skam over familien sinJEg mener det er totatl sykt, uforståelig, og jeg kan bare ikke fatte at det er mulig. Å utstøte en åtteåring? Det er fullstendig vilt. De mødrene og fedrene, elsker de ikke barna sine? Mer enn å holde fast på slike syke holdninger?
![]() |
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: Voldtekt og det å bringe skam over familien sinJeg går ut fra at de er muslimer når de er fra Liberia. |
![]() |
![]() |
#19 |
Travelt opptatt
|
40% av innbyggerne i Liberia er kristne, bare 20% er muslimer. Kilde: FN.
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: Voldtekt og det å bringe skam over familien sinDa er jeg igrunnen glad jeg stilte sprøsmålet. For da tyder det på at det er lokale skikker og holdninger til kvinner som kan stå bak at det begås sånne overgrep mot jenter? At det ikke er noe som kommer fra religionen? |
![]() |
![]() |
|
|