|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Mange småfluerVi har fått kjøkkenet fullt av bittesmå fluer, det er sikkert 100 av dem.
![]() |
#2 |
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mange småfluerTror jeg ville tatt en ekstra titt i kjøkken for å finne årsaken! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mange småfluerTror saften bare hjelper dem å formere seg. Såvidt jeg vet så legger de egg i syltetøy og saft+ frukt osv... prøv å ha alle slike varer i kjøleskapet.
![]() |
#5 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Mange småfluerVi har all frukt i kjøleskapet, og jeg har lett etter årsaken. Vet ikke helt hva jeg skal lete etter, og vet ikke om jeg har lyst å finne den. Vi har det egentlig ganske ryddig og forholdsvis rent.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mange småfluerHar du prøvd å legge ut en skål med rødvin? De bittesmå fluene elsker det og de kommer seg ikke opp igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mange småfluer
Matavfallet, de fluene elsker kaffegrud har jeg merket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Mange småfluerDe der må bare fratas alt de kan spise ellers blir de aldri borte. All frukt, all søppel, alt søl noe sted osv osv - alt må vekk over lang tid. |
![]() |
![]() |
#9 |
Impulsiv innimellom
|
Hvor skal vi gjøre av søpla da ...? Vel, mannen skal få ta søppelskapet når han kommer hjem, deretter får vi vel vaske kjøkkenet grundig. Jeg vet rett og slett ikke om jeg lager middag der inne i dag.
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Mange småfluerJeg har ikke satt ut lokkemidler heller. De forsvinner av seg selv når alt de kan spise blir borte. |
![]() |
![]() |
#11 |
Midtsommerprinsesse
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mange småfluerMin erfaring er at de ofte følger med bananer hjem fra butikken.
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Mange småfluerJeg har hatt omtrent samme opplevelse for mange år siden. Synderen hos meg var en pose med poteter som sto under benken bak et forheng. De var glemt for å si det slik. |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Det er vel minst 10-15 år siden det var vanlig at yrstikker hadde svovel da? Men grønnsåpespraying (ta blomstene ut, just in case) funker ofte, ifølge min mor. Men nå er visst de skyldige "historie" i denne runden da, men sånn til en annen gang...
![]() |
#14 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Mange småfluerVi har fått en koloni her i huset. Jeg mistenker den helsikes orkidejorden fra Plantasjen, for de var ivrig på å sveve rundt orkideen som hadde fått påfyll. Den er herved flyttet ut på trappen.
![]() |
#16 |
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Vin skal drikkes opp når flasken/kartongen er åpnet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() Sv: Mange småfluerDette problemet hadde jeg også for en stund siden, i vinter var det vel.
![]() |
#18 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Mange småfluerVi har kaffetrakteren i boden til vanlig, ettersom vi ikke drikker kaffe.
![]() |
#19 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Mange småfluerFant en haug her inne i stua tidligere i dag. Var en blomst de hang på. Den og naboblomsten er nå historie, og fluene på vindu og i karm ble vasket bort. *blæ* |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mange småfluerPleier som regel å komme med frukt eller blomster. Løsningen er å fjerne kilden, ta en grundig vask av av benker og annet som står framme på kjøkkenet. Så forsvinner de etter et par dager. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|