|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Peppy!
|
![]() Lønner det seg å kjøpe veske på nett?Jada, et "hvor mye koster en bil"-spørsmål. Men noe generelt kan man kanskje si om å kjøpe dyre vesker så rimelig som mulig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Lønner det seg å kjøpe veske på nett?Jeg har tittet litt på net-a-porter, og medregnet toll og alt det andre så syns jeg ikke de blir noe særlig billigere. Det kan jo hende at ebay er bedre sånn, men hvordan man skal finne ut om det er ekte vare der vet jeg ikke. Jeg var rett og slett ikke til hjelp i det hele tatt.
![]() |
#3 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Lønner det seg å kjøpe veske på nett?Jeg har kjøpt den siste vesken min (Coccinelle) fra www.yoox.com. Her er alt ekte, og de selger mye fjorårsvarer fra italienske butikker til reduserte priser. Det er et hav av vesker der, så kanskje du finner noe du liker? Jeg betalte ca 2200 til sammen for veska, porto og toll. De sender med UPS, og tollregningen kommer i posten fra UPS en uker eller så etter at du har mottatt varene.
![]() |
#4 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Lønner det seg å kjøpe veske på nett?Jeg har kun kjøpt veske på nett fra Net-A-Porter.
![]() |
#6 |
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lønner det seg å kjøpe veske på nett?Jeg kjøper designerveskene mine på www.my-wardrobe.com. Vanligvis venter jeg på salget som kommer om sommeren og omkring juletider (du får noen særtilbud når du først har handlet der en gang), men f.eks. min sorte Mulberry Bayswater kjøpte jeg til full pris. Den ble likevel noe rimeligere enn i norske butikker. Det går også fint å kjøpe direkte fra Mulberry på www.mulberry.com og fra Botkier på www.botkier.com.
![]() |
#7 |
Peppy!
|
![]() Sv: Lønner det seg å kjøpe veske på nett?Tusen takk for supre tips! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Peppy!
|
![]() Sv: Lønner det seg å kjøpe veske på nett?
Ooops. My bad. Jeg sammenlignet epler og pærer. Vesken fra mulberry.com til 1200 Euro var i kalveskinn. Den vanlige, svarte skinnvesken kostet 650 Euro. Det tilsvarer ca 5800 kr, så da er det ikke rare forskjellen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Har bakt søte kaker
|
Akkurat fra Mulberry har jeg gått for en slags klassiker. Jeg har en som heter Elgin, i svart. Den var en nyhet da jeg kjøpte den, og jeg vet ikke om de fremdeles har den i sortimentet, men jeg liker den veldig godt.
![]() |
#10 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Lønner det seg å kjøpe veske på nett?Jeg mente selvsagt moms, ikke toll.
![]() |
#11 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Lønner det seg å kjøpe veske på nett?To eksempler fra Yoox. De har delt varene mellom vår-sommer og høst-vinter. Her er det to vesker, en fra vår-sommer og en fra høst-vinter.
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Lønner det seg å kjøpe veske på nett?Skulle jeg brukt så mye på en veske ville jeg gått for en klassiker jeg kunne brukt masse til det meste. Ikke noe jeg kunne gått lei av. De veskene jeg bruker mest er to skinnvesker jeg har gitt endel for (en rød, og en rød-grønn-gul), og de holder stand mot både motebølger og smaksbølger. Jeg syns for øvrig ikke den lilla var så vill og gal at jeg lett kunne gått lei av den, så jeg hadde nok gått for den! Så sant du ikke går lei av lilla fort da.
![]() |
#13 |
Trapper opp igjen !
![]() Sv: Lønner det seg å kjøpe veske på nett?Det kommer an på høyden og stilen din, hva du trives best med i lengden. Jeg har 3 Mulberry Bayswater vesker (svart, oak og høyglans raspberry), bruker dem alle tre jevnlig og noen ganger to samtidig når jeg har mange bøker og ting å slepe med meg. Bayswater har perfekt størrelse til min macbook i futteral med et par bøker til. Synes du de blir litt kjedelige kan du henge nøkkelringe og annet veskepynt på. Jeg digger den stilrene, nette designen og synes at de bare blir endda flottere når de er litt brukt. Den oak-fargede kjøpte jeg på ebay, så jeg var litt nervøs da en skilteskrue falt av og jeg sendte den til reparasjon hos Mulberry. Men den kom kjapt tilbake, ferdig reparert og med ny støvpose, per kurer, helt gratis !
![]() |
#14 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lønner det seg å kjøpe veske på nett?Mulberry.com trekker ikke fra engelsk mva, så der hadde jeg styrt unna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: Lønner det seg å kjøpe veske på nett?Jeg har jo vist deg min flotte Dieselveske. Den kostet 45 kroner. Kjøpte den i Bulgaria, damen garanterte at den var ekte. Regner jeg med. (Jeg kan ikke språket der så godt). |
![]() |
![]() |
#16 |
Trapper opp igjen !
Diessel, mener du vel ?
![]() |
#18 |
Trapper opp igjen !
Jeg henger meg ikke så veldig opp i serienumrene (mange har uansett ikke det) bortsett ifra at noen systematisk blir brukt til fake. Slår man inn numret i google, kommer det opp kjøpeguider om, at numret blir brukt til fake vesker. For å vite numret spør man bare selger, da vel.
![]() |
#19 |
Passiv
|
![]() Sv: Lønner det seg å kjøpe veske på nett?Og først nå ser jeg at det er Monsoon som startet tråden og ikke Glitter. Monsoon har jo ikke hatt gleden av å se Dissellen enda i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
![]() |
|
|