|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
frakoblet
|
![]() Skinn- eller stoffsofa - hjelp meg å velgeVi skal ha en toseter og en treseter. Det står mellom Arild i brunt skinn
In vino veritas Sist redigert av safran : 13-08-09 kl 23:40. Årsak: la inn bildet av begge sofaene i samme størrelse |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Skinn- eller stoffsofa - hjelp meg å velgeVi har Karlstad i stoff (mørk grå). Jeg vet alt det der med at skinn er lettere å holde rent og sånt, men vi har bare stoffsofaer i hus og begrunnelsen min er at jeg liker absolutt best å sitte i stoffmøbler. Det brune trekket til Karlstad likte jeg veldig godt. Hadde det bare passet inn hos oss hadde jeg valgt det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skinn- eller stoffsofa - hjelp meg å velgeHelt klart stoffsofa! Hvorfor? Skinnsofa er rett og slett ikke noe fint i det hele tatt **saklig og objektiv**
![]() |
#4 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Skinn- eller stoffsofa - hjelp meg å velge
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Skinn- eller stoffsofa - hjelp meg å velgeHar akkurat kastet vår ti år gamle stoffsofa på bålet i kveld og byttet den ut i skinn. Blir nok skinn fra meg.
![]() |
#6 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Skinn- eller stoffsofa - hjelp meg å velgeMed barn i huset vil jeg ha skinn. Ellers blir jeg bare hysterisk mamma som flyr rundt og vasker hele tiden.
![]() |
#7 |
Viser tenner
|
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Skinn- eller stoffsofa - hjelp meg å velgeStofftypen som er i den blå er samme stoffet som er i vår mørk grå Karlstad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Skinn- eller stoffsofa - hjelp meg å velgeJeg har skinn, og ville ikke hatt noe annet med små barn. Gidder ikke gå å tørke hele tiden, og å sitte med hjertet i halsen om de skal få spise en brødskive foran tv. |
![]() |
![]() |
#12 |
anglofil
![]() Sv: Skinn- eller stoffsofa - hjelp meg å velgeMulig det er lettere å tørke av skinnsofa men har ingen flekker på min brune stoffsofa som i aller høyeste grad har fått sin dose med ymse søl gjennom årene. Bare å tørke av det med en fille. Her har jo den brune fargen vært et bonus, nøytral og fin for å fjerne flekker.
![]() |
#14 |
|
Ja det brune stoffet var veldig pent og virket veldig behagelig å sitte i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Skinn- eller stoffsofa - hjelp meg å velgeVi har to digre reclinere i skinn og tre stoffsofaer. Nå skal jeg ikke skryte veldig av renholdet mitt |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Off the map.
|
jeg har også sofaer i stoff og stoler i skinn. (jeg har nok heller ikke vært flink nok til å behandle mine skinnstoler) Men - sofaen har holdt seg mye bedre enn skinnstolene. Sofaen er i mørk grå skinn - og man KAN vaske trekkene i maskin (blir dog ikke gjort så ofte) men med vanlig støvsuging holder den seg helt OK. Litt grovt trekk er det på den.
![]() |
#17 |
--
|
![]() Sv: Skinn- eller stoffsofa - hjelp meg å velgeJeg har i 10 år hatt stoffsofa fra Ikea og byttet i fjor til svart skinnsofa fra Møbelringen. Og jeg savner veldig stoffsofaen min. Mye lettere å slenge et trekk i maskinen enn å behandle med kremer og styr. Dessuten synes jeg stoffsofaen holdt seg penere jeg, selvom vi har vært flinke med å behandle skinnsofaen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
anglofil
![]() Sv: Skinn- eller stoffsofa - hjelp meg å velgeMen skinnsofaer blir jo skikkelig klamme og ekle å sitte i med mindre man kjøper de med helt ypperst kvalitetsskinn til 30 000 + ....
![]() |
#20 |
frakoblet
|
![]() Sv: Skinn- eller stoffsofa - hjelp meg å velgeJa, dette med klamhet er det største minuset for meg når det gjelder skinn. Og denne skinnsofaen fra IKEA er jo ikke av de dyreste, såe …
![]() |
|
|