|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Lang flytur med femåring - hva bør vi ha med?Vi skal til USA i løpet av høsten og reisen tar 13 timer. Turen ned er på dagtid, turen hjem er på natt/dag.
![]() |
#2 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lang flytur med femåring - hva bør vi ha med?Nintendo DS eller lignende!! Det reddet Thailandsturen vår ifjor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Lang flytur med femåring - hva bør vi ha med?Vi fløy med BA til California i påsken, og de hadde veldig bra entertainment system, med egen skjerm og fritt valg i hvert sete. Seksåringen var mer eller mindre fullunderholdt med dette - mest med Cartoon Network - hele veien, og vi var godt fornøyd med utvalget for voksne også.
![]() |
#4 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Lang flytur med femåring - hva bør vi ha med?Det er lenge siden sist jeg fløy interkontinentalt uten egen skjerm, men man kan jo være skikkelig uheldig. Problemet er at det kun er engelskspråklige filmer, selvsagt, men det gjør kanskje ikke noe for Glittergutten?
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Lang flytur med femåring - hva bør vi ha med?Skilpadda, jeg tenker det samme. Han er veldig glad i å spille, og jeg vet ikke om jeg orker en hel ferie med mas om å få spille. For det blir det garantert. Med påfølgende raserianfall.
![]() |
#6 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lang flytur med femåring - hva bør vi ha med?
Det er slike systemer på alle (er nesten helt sikker på det) langflyvninger. Vi fløy SAS fra København til Seattle - Airbus- og der var underholdningstilbudet bredt. Det samme med KMS. Hvis du leser på BA`s nettsider, så finner du sikkert informasjon der. Hvis du vet hva slags flytype du skal med, så står det info om hver enkel flytype og tilbudet ombord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Textrovert
|
Nah. Jeg reiste til USA med Continental for to år siden, og der fantes det ikke slikt.
![]() |
#8 |
flisespikker
|
![]() Sv: Lang flytur med femåring - hva bør vi ha med?Vi fløy economy, ja.
![]() |
#11 |
flisespikker
|
Nakkekrage er lurt, og kanskje kjøpe en i liten størrelse til Glittergutten? Og kanskje ta med en ekstra pute til ham også; man får jo puter, men bare en liten en hver, liksom.
![]() |
#12 |
flisespikker
|
Ja, Poden og flere av kameratene hans tegner ofte spillnivåer på skolen, ser jeg.
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Lang flytur med femåring - hva bør vi ha med?Hån mot puter.
![]() |
#14 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Lang flytur med femåring - hva bør vi ha med?Vi reiste til USA i sommer med en 1-åring, 5-åring og 6-åring. Vi reiste med den nye ruten Oslo-Philadelphia. Vi havnet på et gammelt og lite fly, 3 seter på hver side.
2002 2004 2008 2010 Sist redigert av Smash : 24-08-09 kl 21:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() |
![]() Sv: Lang flytur med femåring - hva bør vi ha med?Når vi fløy til USA fikk storebror en notisbok (ikke av de aller minste, men lett å ta med). I den kunne han tegne fra turen, vi skrev ned litt for han og så fikk han mange fine klistremerker til å dekorere med. Han fikk også hilsener fra venner vi besøkte der borte, som skrev og tegnet litt til han. Det var stas både på flyet og på hotellet i ledige stunder. Nå etterpå er den et koselig minne fra turen!
![]() |
#18 |
Impulsiv innimellom
|
Da er det vel med tv på hver stolrygg, regner jeg med. Vi har reist til USA en gang hvert år, og med unntak av i år, og et år tidligere har vi alltid fått TV på stolryggen. Og, da blir jo flyturen en lek. Spesielt med tanke på at dere bare har et barn.
![]() |
#19 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Lang flytur med femåring - hva bør vi ha med?Ja, jeg er enig med deg, altså, jeg har ingen problemer med å gi søvnhjelp hvis det er nødvendig i slike situasjoner.
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Lang flytur med femåring - hva bør vi ha med?Jeg er åpen for avsporinger!
![]() |
|
|