|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#7 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Markerer dere valgdagen?Jeg har klart å få kollegaer til å tro at det er fridag på valgdagen .
![]() |
#9 |
Vaklende
|
![]() Sv: Markerer dere valgdagen?Jeg har ikke forventning om at noen gjør noe spesielt, men jeg spør fordi jeg ble sittende og filosofere over at det er en stor ting å stemme egentlig. Vi bor i et demokratisk land der det er bortimot en selvfølgelighet at det ikke er utbredt med valgfusk. De fleste av oss opplever å ha fornuftige partier å stemme på. Valgdagen er den dagen der "alle" skal mobiliseres for å bestemme hvem som skal føre an; prioritere og beslutte små og store saker som får innvirkning på dagliglivet til de fleste av oss minst fire år fremover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Markerer dere valgdagen?
Det var en riktig fin tanke, dette med å feire demokratiet! Jeg synes absolutt vi skal være takknemlige for det, selv om vi er misfornøyde med de enkelte partiene. Er man så misfornøyd, har man full anledning til å starte et nytt parti. Det er jo også gleden ved et demokrati! Men vi feirer jo uansett demokratiet vårt 17. mai, gjør vi ikke?
![]() |
#11 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Markerer dere valgdagen?Vi pleier ikke å feire eller markere.
![]() |
#12 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Markerer dere valgdagen?Fordi det er totalt uinteressant å gjøre noe, å kaste bort tid på sånt. Politikk er et nødvendig onde, ikke noe jeg er interessert i å feire.
![]() |
#14 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Markerer dere valgdagen?Vi markerer den vel helst med å stemme, samt å mobbe hverandre for valg av parti. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Markerer dere valgdagen?
Hehe nettopp. Jeg liker forresten også å ta med barna til valglokalet. I år passer det ekstra bra fordi vi skal stemme på skolen til storesøster.
![]() |
#16 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Markerer dere valgdagen?Vi gjør ikke annet enn at vi tar med ungene å stemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: Markerer dere valgdagen?Jeg tar som regel med ungene og stemmer. Og jeg liker å snakke med dem om valg og demokrati sånn mens vi har sjansen. På kvelden pleier jeg å se på Heljesen snakke om tall i CSI-aktige omgivelser på nrk. Gjerne med et glass vin. |
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Markerer dere valgdagen?Nei, vi pleier ikke gjøre noe annet enn å stemme, og ja, det året jeg måtte forhåndsstemme (pga flytting) følte jeg meg litt snytt på valgdagen.
![]() |
|
|