|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Likte du å gå gravid? | |||
JA! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
101 | 39,15% |
Greit nok det ja. |
40 | 15,50% |
Tja, likte og likte... |
34 | 13,18% |
NEI! |
59 | 22,87% |
Njaei...vet ikke helt |
18 | 6,98% |
Dustepoll! |
6 | 2,33% |
Deltakere: 258. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Likte du å gå gravid?Overskriften sier jo det meste. |
![]() |
![]() |
#3 |
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Likte du å gå gravid?Ja, det likte jeg. Det var for meg noe magisk med å kjenne et lite liv vokse inni meg. Fikk litt problemer med bekkenlåsing rundt uke 23 men det hjalp å trappe ned litt på jobben som servitør. Det var ikke akkurat verdens beste yrke å være gravid i, ble mye gåing i raskt tempo og ståing hele dagen.
![]() |
#4 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Likte du å gå gravid?Nei, jeg blir så kvalm av det.
![]() |
#5 |
På vent....
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Likte du å gå gravid?Niks! Kun ute etter det ferdige produktet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Likte du å gå gravid?
Her er jeg også. Jeg kunne gjerne hatt mange flere barn, om jeg slapp å bære dem frem selv. Det var grusomt. Jeg følte meg på tullete vis litt invadert. |
![]() |
![]() |
#8 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() |
#9 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Likte du å gå gravid?Ja. Selve graviditeten likte jeg veldig godt. Det jeg derimot ikke likte var at jeg nesten ikke hadde immunforsvar og var sykmeldt 1 uke i slengen hver måned omtrent.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Likte du å gå gravid?Første gang JA! Andre gang NEI! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
intro
|
![]() Sv: Likte du å gå gravid?Nja. Jeg var uendelig takknemlig over å bli gravid, men gikk gjennom svangerskapene med litt blandede følelser. De første månedene var jeg livredd pga lang prøvetid og masse småblødninger, og med andremann var jeg en del kvalm og sliten. I 2. og 3. trimester var jeg i god fysisk form begge gangene og slapp unna de verste plagene. Jeg hadde imidlertid vondt for å avfinne meg med kroppens forandringer - sikkert delvis en reaksjon på all misunnelse og vonde følelser jeg hadde hatt overfor gravide mager.
![]() |
![]() |
#14 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Likte du å gå gravid?Absolutt ikke. Jeg kunne ikke fordra det. Kroppslig sett at jeg ble tung og ikke kunne bevege meg raskere enn en KOLS-er, at søvnen ble dårlig, at gud og hvermann skulle diskutere graviditet og kropp og kommentere gjorde meg sur. Folk som klappet meg på magen. At personen forsvant bak "den gravide dama", at jobben ble svintung (på den tiden jobbet jeg mest med ryggoperasjoner som kunne pågå i 5-6 timer) etc etc. Jeg likte faktisk ingen aspekter av å være gravid, bortsett fra at det er den måten man får baby på.
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Likte du å gå gravid?Niks. Jeg hatet at jeg som person forsvant bak en stor mage, og det eneste alle var interessert i å snakke med meg om var det å være gravid. Folk klager over at gravide og småbarnsmødre bare snakker om seg og sitt, men det er jo fordi hver eneste dust man møter spør og spør og spør.
Sist redigert av Tallulah : 03-09-09 kl 16:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Har tro på forbedring
|
Du, det følte jeg litt på også. Begge gangene greide jeg ikke å fortelle det til kollegaene mine (ja, sånn utenom sjefen altså) før noen spurte direkte om jeg var gravid. Merkelige greier.
![]() |
#17 |
Glamorøs
|
![]() |
#18 |
|
|
![]() |
![]() |