Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikkepinner

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-09, 16:50   #1
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Strikkepinner

Er de strikkepinnene man får kjøpt på Nille like bra som andre steder f.eks. Bogerud og andre steder man kjøper garn?

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 17:26   #2
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strikkepinner

Har de strikkepinner på Nille altså? Jeg ville gjettet på at de er helt ok, men det er ikke godt å si. Husk nå endelig på at når du skal strikke børre-lue, så trenger du både rundpinne (40cm) str 4,5, og strømpepinner (5stk i pakken) str 4,5.

06, 07, og 12.

Sist redigert av Marit K : 28-09-09 kl 17:34.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 17:27   #3
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Be om å få kjenne på de. De må være glatte.
Jeg kjøpte en kjempefin heklenål(trodde jeg), men det er akkurat som om den er kledd med sandpapir og garne henger igjen.

Gammel 28-09-09, 17:28   #4
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har kjøpt på Europris, de er helt greie iallefall.

Gammel 28-09-09, 17:36   #5
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det er veldig stor forskjell på strikkepinner
- favorittene mine er bambuspinner, de som nøstebarn (bl.a) selger, og noen som heter Ponni tror jeg. Metallpinner, der er PT-pinnene absolutt best synes jeg, særlig rundpinnene
Hvis jeg bruker dårlige pinner blir jeg så utrolig gyselig sur

Gammel 28-09-09, 17:44   #6
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg syns de jeg kjøpte var veldig spisse, men ellers var de helt ok.

Gammel 28-09-09, 17:50   #7
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er blitt mer og mer strikkepinnesnobb med årene. Mange av de billige er ru i overflaten og veldig spisse, og jeg ble lei av å bli "stukket" hele tiden. I motsetning til Appelsin er jeg ikke spesielt fornøyd med bambuspinner, de er helt greie. PT sine pinner er jeg veldig fornøyd med. De er glatte og akkurat passe butte. Men for en som ikke strikker mye og ikke er så pirkete som meg så er billigere pinner sikkert like greie, altså.

Gammel 28-09-09, 18:07   #8
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Så det er en jungel av forskjellige strikkepinner altså. Da bør de kanskje være glatte og ikke altfor spisse da for en nybegynner.

Gammel 28-09-09, 18:33   #9
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Så det er en jungel av forskjellige strikkepinner altså. Da bør de kanskje være glatte og ikke altfor spisse da for en nybegynner.

Jepp, det er en jungel med forskjellige strikkepinner. Jeg synes ikke de på Nille er spesielt gode. PT sine og Addi turbo er gode metallpinner. Jeg sverger ellers til Harmony Wood-strikkepinnene. De er spisse og garnet glir utrolig godt på dem. De er ganske dyre, så det anbefales ikke å kjøpe dem som første par.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 18:33   #10
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Vært nede på Husfliden og sett hva de har?
Jeg har ikke peil på pinner altså, men de helt blanke jeg har er veldig glatte, de matte jeg kjøpte på Strømmen er gode for en nybegynner som meg.

Gammel 28-09-09, 18:41   #11
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Husfliden selger PT-pinner.

Gammel 28-09-09, 18:45   #12
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Standard

Hva er PT-pinner.

Gammel 28-09-09, 18:46   #13
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

En annen ting som er litt viktig er at de ikke er for tunge. Jeg har et sett strømpepinner i str 5 eller noe sånt, som er så tunge at de sklir ut av maskene. Vanvittig irriterende!!

Gammel 28-09-09, 20:00   #14
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Standard

PT er produsenten og står for Per Tryving.

Gammel 28-09-09, 22:50   #15
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjøpte et par på europris i nødens time, og de gnisset noe sinnsykt!! Måtte ned og kjøpenye dagen etterpå, for jeg orket ikke lyden. Men har hørt at lyden kan forsvinne om man vasker dem godt.

Gammel 28-09-09, 23:58   #16
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg er superfornøyd med både Nilles og Europris' strikkepinner.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:51.