|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Originala
|
![]() Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?I dag ble jeg irettesatt av en ekspeditør i en storkiosk. Jeg hadde headset på og snakket i telefonen da jeg kom inn. Jeg sto ved kassen en stund, pratet, hadde en hundrelapp i hånda. Ekspeditøren sto bak kassen og leste et blad. Etter å ha ventet litt uten å bli ekspedert, sa jeg "Unnskyld, jeg skulle gjerne hatt to <navnet på en matpakke>", og fikk til svar at han ikke ekspederte kunder som snakket i telefonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?Jeg snakker i tlf mens jeg handler, men jeg ser opp og sier takk og værsågod likevel.
![]() |
#3 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?
Er igrunnen enig med Myrsnipa her.
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?Jeg kan selv snakke i telefonen når jeg betaler i en kasse, og syns ikke det er direkte uhøflig eller upassende akkurat. Det er jo ikke en personlig relasjon man går inn i? Dog kan jeg se at det fra ekspeditørens side kan bli frustrerende at de føler seg som usynlige automater hos folk som bare svinser fjernt gjennom kassen mens de snakker med andre. De yter jo en type service og vil vel gjerne bli sett? |
![]() |
![]() |
#5 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?Jeg syns det er uhøflig å ikke ta en pause i samtalen for å si hva man skal, se personen i kassen i øynene, si værsågod og takk og hva har du.
![]() |
#6 |
Pauset
|
![]() Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?Jeg har prøvd å selge joggesko til folk som blir stadig oppringt. Har stått i kassa og ikke visst om folk snakker til meg, eller i telefonen, så ja, jeg syntes man kan la være å snakke i telefonen når man også skal snakke til andre mennesker som står foran deg. Men jeg hadde ikke gjort noe nummer ut av det, men jeg hadde nok heller ikke gitt vedkomne særlig god service. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
Om man skal kjøpe noe man trenger veiledning til blir jo saken en annen. Da er det håpløst tåpelig å snakke i mobilen, altså. Jeg så mer for meg en butikk hvor man legger varene på et bånd og bare skal betale. |
![]() |
![]() |
#8 |
Pauset
|
Uansett så er det vanskelig å vite om kunden snakker til deg eller i telefonen. Jeg mener at man ikke kan forvente seg noe særlig god service generelt om man snakker i telefonen når man skal betale på supern heller. Man gidder jo ikke hendvende seg til folk som virker opptatt. Skjønner godt at Fadese måtte be om å få betale, men syntes vedkomne kunne spart seg for leksjonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?Faktisk så synes jeg det vitner om litt lite respekt for ansatte når man snakker i telefonen mens man skal betale/bli ekspedert. Jeg står som regel på andre siden av disken, og blir litt oppgitt over folk som ikke kan nedverdige seg til et "hei" eller "takk" eller "hadet" i løpet av handelen fordi de er så veldig opptatt med mobilen sin. Jeg skjønte faktisk poenget hans med at han heller ventet til du var ferdig med å snakke (evt satte telefonen på "hold"), hvor lite viktig skal man egentlig føle seg når man jobber i et serviceyrke? Nå skal det sies at jeg jobber i et apotek, så vanligvis vil det kanskje være noe ekstra info jeg ønsker å gi sammen med reseptmedisinen.
![]() |
#10 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?Jeg snakker aldri i telefonen mens jeg blir ekspedert i butikk. Jeg føler det er uhøflig av meg å gjøre det, har nok jobbet litt for mange år i div butikker selv og synes den gang det var frustrerende at kunden sto i telefonen mens de ble ekspedert. Man vet ikke alltid om man blir tilsnakket eller om personen snakker til noen i andre enden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Enig med Billa her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?Jeg syns generelt det er en uting at folk på telefonen blir prioritert framfor folk man står ansikt til ansikt med. Snur man på det er det ekstremt frustrerende å bli ekspedert av folk som stadig blir avbrutt av telefonen - hvorfor er den som ringer viktigere enn den som allerede står der? For ikke å snakke om de som skravler i vei i (eller febrilsk taster på) telefonen på restaurant, mens bordfellen ser ut i lufta og kjeder seg... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Pauset
|
Dette passer best med det jeg mener. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?Jeg snakker ikke i tlf når jeg står i butikk nei, synes det er litt uhøflig. Men det er også uhøftlig å påpeke det slik ekspeditøren her gjorde.
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 01-10-09 kl 23:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Lett rørt
|
![]() Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?Jeg snakker i telefonen når som helst og hvor som helst. Sier alltid "hei, hadet, takk og værsågod" likevel. Eneste stedet jeg ikke svarer er om jeg er inne hos lege eller har bedt om hjelp til noe på butikken ol., for eksempel til og finne rett størrelse eller får noe forklart som jeg har spurt om/etter.
![]() |
#17 |
Kakemonster
|
Samme her. :uhøflig:
![]() |
#18 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?Jeg synes absolutt ikke det er uhøflig å snakke i telefon når man skal betale, nei. Men klart, skal man ha noe må man be den i telefonen vente og si det man skal ha til ekspeditøren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?Det har forekommet at jeg har vært på telefonen når jeg har vært innom Rema for å kjøpe melk og brød, men generelt liker jeg det ikke. Det jeg liker enda mindre er å ha en samtale gående med folk som tydeligvis er opptatte i butikker. Jeg har et par sånne i min omgangskrets, og jeg synes rett og slett det er grusomt irriterende at de ikke hører hva jeg sier fordi de er opptatt med å finne varer, finne penger, snakke med ekspeditøren osv. Hvorfor venter de ikke med å ringe til de er ute på gaten igjen? Sist redigert av Turban Smukk : 01-10-09 kl 23:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?Nei, jeg syns ikke det er ok å snakke i telefon mens jeg handler. Det hender jeg går inne i butikken og snakker i telefonen, men det kunne ikke ramlet meg inn å snakke i telefonen mens jeg ble ekspedert. Jeg syns allikevel ekspeditør var uhøflig i dette tilfellet.
![]() |
|
|