Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ang. Facebook igjen. Vanlig kotyme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-09, 20:54   #1
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ang. Facebook igjen. Vanlig kotyme?

Jeg er jordmorstudent nå og har jobbet som sykepleier tidligere. Jeg har opplevd flere ganger at pasienter har søkt meg opp på faceboook og sendt venneforespørsel. Jeg finner det merkelig. Kunne aldri falt meg inn å legge til en pasient jeg hadde ansvar for på post.op eller en jeg hadde forløst på facebook. Jeg ser flere grunner til at det ikke er ok.
Hva mener dere? Er det ok å søke opp sykepleieren du møtte på legevakten, lærer'n til guttongen eller elektrikeren som skiftet sikringsskapet?

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 20:55   #2
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. Facebook igjen. Vanlig kotyme?

Nei.
Jeg er lærer, har konsekvent ingen av elevene mine som venner (jeg har heller ikke fått forespørsler, men jeg er ikke søkbar) og ville avslått foreldre av elever.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 11:12   #3
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Nei.
Jeg er lærer, har konsekvent ingen av elevene mine som venner (jeg har heller ikke fått forespørsler, men jeg er ikke søkbar) og ville avslått foreldre av elever.

Samme her.

Gammel 06-10-09, 20:55   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ingen av de jeg har oppfølging av er venner av meg på facebook. Ei heller barnehageansatte, leger what ever.

Gammel 06-10-09, 20:57   #5
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg synes det er sært.

Gammel 06-10-09, 20:58   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kunne ikke falle meg inn å legge til sykepleiere eller leger som har med Lillemann å gjøre på Facebook. Det ville også forundre meg stort om de eventuelt hadde akseptert en slik forespørsel. Dette syns jeg har med pasient-behandler-konfidensialitet å gjøre.

På samme vis har vi forbud mot å legge til foreldre av barn i barnehagen som venner - da dette går inn under både taushetsplikt og at de ikke skal ha innsyn i vårt privatliv. (Selvsagt unntak her dersom en forelder i tillegg er personlig venn av deg.)

Gammel 06-10-09, 21:01   #7
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er sykepleier (og lærer) og hadde aldri lagt til pasienter.

Jeg har mange av elevene mine og foreldrene deres på FB. Vi bor på et lite sted, så jeg omgåes foreldre også privat og det er derfor naturlig å ha dem som venner på FB. Elevene mine har jeg i egen mappe merket "elever" og der jeg har begrenset tilgangen.

Jeg skriver forresten ikke mer private ting på FB enn det jeg ville ha skrevet i avisen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 21:10   #8
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

For meg er det så åpenbart feil, på mange plan, både i forhold til konfidensialitet, etikk og moral, samt verne egne grenser. Jeg bruker facebook utrolig lite og følte jeg måtte forhøre meg litt her hva som er vanlig, det er veldig betryggende å høre at andre synes det er like feil som meg

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 21:38   #9
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg har mange av elevene mine og foreldrene deres på FB. Vi bor på et lite sted, så jeg omgåes foreldre også privat og det er derfor naturlig å ha dem som venner på FB. Elevene mine har jeg i egen mappe merket "elever" og der jeg har begrenset tilgangen.

Det kommer sikkert helt an på geografi og sted, men for meg ville det vært helt uaktuelt uansett. Jeg er ikke interessert i at alle elevene mine skal vite at jeg har barn en gang.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 20:59   #10
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Hæ? Det hadde ikke falt meg inn en gang!

Gammel 06-10-09, 21:02   #11
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Det høres utrolig merkelig ut.

Gammel 06-10-09, 21:06   #12
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, det kunne ikke falt meg inn...

Gammel 06-10-09, 21:15   #13
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hæ? Himmel og hav, det kunne aldri falt meg inn.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 21:15   #14
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var en veldig god historie. Det pleier å være en god indikasjon på at det ikke er vanlig kotyme.

Nei, nei, nei. Jeg ville ikke hatt barnehagepersonalet på facebook heller. Jeg avslår også venneønsker med lett hjerte hvis jeg finner det for godt. Vennesamlere sletter jeg i hvert fall uten problemer.

Gammel 06-10-09, 21:16   #15
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

eller en jeg hadde forløst på facebook.

Nymoderne hjemmefødsel?

Jeg ville aldri godtatt slike forespørsler, ville bare ignorert dem. Uten å tenke lenger enn det tok meg fra jeg så hvem den var fra til jeg fant ignorer-knappen.

Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 21:19   #16
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg jobber som lærer, og har fått venneforespørsler fra elever. De blir konsekvent avvist.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 08:44   #17
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Jeg jobber som lærer, og har fått venneforespørsler fra elever. De blir konsekvent avvist.

Her også.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 21:41   #18
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg synes ikke det er greit. Jeg er ped.leder i bhg og har ikke noen foreldre som "venner". Der har jeg en klar grense.

Gammel 06-10-09, 21:46   #19
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Jeg bor på et lite sted, og jeg har ansatte i guttenes barnehage på vennelisten. Dette gjør jeg fordi de er like mye venner/naboer som barnehageansatte, og vi treffer på hverandre titt og ofte i private settinger. Hadde jeg bodd på et større sted, hadde jeg nok sett litt annerledes på saken.

Jeg har også min sjef på vennelisten, samt de som jeg er sjef for. Av den grunn er jeg nøye med hva jeg skriver, og legger aldri ut jobbrelaterte statuser.

Gammel 06-10-09, 21:59   #20
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer sikkert helt an på geografi og sted, men for meg ville det vært helt uaktuelt uansett. Jeg er ikke interessert i at alle elevene mine skal vite at jeg har barn en gang.

Vel, her er det ikke til å unngå. Poden går på skolen der jeg jobber og jeg møter elever og foreldre overalt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:39.