|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Ang. Facebook igjen. Vanlig kotyme?Jeg er jordmorstudent nå og har jobbet som sykepleier tidligere. Jeg har opplevd flere ganger at pasienter har søkt meg opp på faceboook og sendt venneforespørsel. Jeg finner det merkelig. Kunne aldri falt meg inn å legge til en pasient jeg hadde ansvar for på post.op eller en jeg hadde forløst på facebook. Jeg ser flere grunner til at det ikke er ok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ang. Facebook igjen. Vanlig kotyme?
Samme her.
![]() |
#6 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Ang. Facebook igjen. Vanlig kotyme?Det kunne ikke falle meg inn å legge til sykepleiere eller leger som har med Lillemann å gjøre på Facebook. Det ville også forundre meg stort om de eventuelt hadde akseptert en slik forespørsel. Dette syns jeg har med pasient-behandler-konfidensialitet å gjøre.
![]() |
#7 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Ang. Facebook igjen. Vanlig kotyme?Jeg er sykepleier (og lærer) og hadde aldri lagt til pasienter.
Jeg har mange av elevene mine og foreldrene deres på FB. Vi bor på et lite sted, så jeg omgåes foreldre også privat og det er derfor naturlig å ha dem som venner på FB. Elevene mine har jeg i egen mappe merket "elever" og der jeg har begrenset tilgangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() Sv: Ang. Facebook igjen. Vanlig kotyme?For meg er det så åpenbart feil, på mange plan, både i forhold til konfidensialitet, etikk og moral, samt verne egne grenser. Jeg bruker facebook utrolig lite og følte jeg måtte forhøre meg litt her hva som er vanlig, det er veldig betryggende å høre at andre synes det er like feil som meg |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
I mål
|
Det kommer sikkert helt an på geografi og sted, men for meg ville det vært helt uaktuelt uansett. Jeg er ikke interessert i at alle elevene mine skal vite at jeg har barn en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ang. Facebook igjen. Vanlig kotyme?Det høres utrolig merkelig ut.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ang. Facebook igjen. Vanlig kotyme?Nei, det kunne ikke falt meg inn...
![]() |
#14 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() |
#15 |
Passiv
|
Nymoderne hjemmefødsel? |
![]() |
![]() |
#16 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ang. Facebook igjen. Vanlig kotyme?Jeg jobber som lærer, og har fått venneforespørsler fra elever. De blir konsekvent avvist.
![]() |
#18 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Ang. Facebook igjen. Vanlig kotyme?Nei, jeg synes ikke det er greit. Jeg er ped.leder i bhg og har ikke noen foreldre som "venner". Der har jeg en klar grense.
![]() |
#19 |
Stiv
|
![]() Sv: Ang. Facebook igjen. Vanlig kotyme?Jeg bor på et lite sted, og jeg har ansatte i guttenes barnehage på vennelisten. Dette gjør jeg fordi de er like mye venner/naboer som barnehageansatte, og vi treffer på hverandre titt og ofte i private settinger. Hadde jeg bodd på et større sted, hadde jeg nok sett litt annerledes på saken.
![]() |
![]() |
#20 |
© All rights reserved
|
Vel, her er det ikke til å unngå. Poden går på skolen der jeg jobber og jeg møter elever og foreldre overalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|