Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kjendiser

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-09, 17:11   #1
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjendiser

Vet du hvordan du ville reagert i møte med en kjendis? Jeg snakker ikke om en man tilfeldig treffer på gata men en kjendis man treffer i en setting hvor det er forventet at man skal ha en viss form for dialog i regi av at dette er en kjendis.

Jeg har nemlig gjort en (høyst uformell) studie på dette i helga og observert at de aller fleste blir ekstra smilende, blide og kontaktsøkende i møte med en kjendis.
Selv reagerer jeg motsatt, blir formell og reservert så da har jeg funnet ut det også om meg selv- merkelige greier. Dere da?

Gammel 17-10-09, 17:32   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjendiser

Det kommer nok mer an på hvordan denne kjendisen er enn det faktum at vedkommende er kjendis.

Jeg har aldri møtt noe "Kjendiser" med unntak av "lokale helter" - men det blir liksom litt annet, tenker jeg.

Jeg tror ikke jeg blir MER smilende og blid altså.

Gammel 17-10-09, 17:34   #3
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Det kommer nok veldig an på hvem det er. Om det er noen jeg liker hadde jeg sikkert skygget banen.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 18:00   #4
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Vet du hvordan du ville reagert i møte med en kjendis? Jeg snakker ikke om en man tilfeldig treffer på gata men en kjendis man treffer i en setting hvor det er forventet at man skal ha en viss form for dialog i regi av at dette er en kjendis.

Jeg har nemlig gjort en (høyst uformell) studie på dette i helga og observert at de aller fleste blir ekstra smilende, blide og kontaktsøkende i møte med en kjendis.
Selv reagerer jeg motsatt, blir formell og reservert så da har jeg funnet ut det også om meg selv- merkelige greier. Dere da?

Her er jeg også, og tenker at det er fordi jeg hadde blitt så usannsynlig sliten selv av å ha "smiskere" rundt meg hele tiden.
Jeg er en ganske privat person RL, i den forstand at det ikke er mange som slipper "inn", så å være annerledes fordi man har vært med i en film eller noe? Nei.

Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 18:08   #5
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde sikkert blitt mer intim og personlig. Jeg blir det på folk jeg får en følelsen av at jeg kjenner, jeg har feks en nabo som ligner (utseendemessig) på en venninne av meg, og hun følte jeg meg straks på linje med. Samme da jeg traff tvillingen til en kollega, følte straks at vi var godte busser. Så det hadde nok blitt litt slik med en kjendis - tror jeg. Det kan også være at jeg hadde blitt krampeaktiv stiv for å ikke fremstå som den kjendissmiskeren. Vanskelig å si, men jeg tror ikke jeg hadde opptrådt 100% likt ovenfor en kjendis som noen jeg ikke var klar over hvem var.

Gammel 17-10-09, 18:15   #6
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blir litt for bevisst på å oppføre meg helt likt som overfor alle andre... Jeg synes det er skikkelig flaut å være sammen med noen som blir veldig opptatt av at det er en kjendis til stede. Jeg blir heller mer reservert enn mer intim.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 18:18   #7
Solblomst
Passiv

Standard

Hvis det var noen jeg hadde noe felles med, som felles interesser, så hadde jeg sikkert vært usedvanlig blid.
Hvis ikke hadde jeg skygget unna.

Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 21:54   #8
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg blir litt for bevisst på å oppføre meg helt likt som overfor alle andre... Jeg synes det er skikkelig flaut å være sammen med noen som blir veldig opptatt av at det er en kjendis til stede. Jeg blir heller mer reservert enn mer intim.

Signerer, men merker at jeg blir veeeldig nysgjerrig på hvilke kjendiser det er snakk om i denne tråden..

Gammel 21-10-09, 22:41   #9
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av iBam, her.

Signerer, men merker at jeg blir veeeldig nysgjerrig på hvilke kjendiser det er snakk om i denne tråden..

Ja det var ikke Jonny Depp altså (sjekk bloggen min du så finner du ut av det hele)

Gammel 21-10-09, 22:51   #10
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men altså, er det noen som HILSER på kjendiser de møter, sånn tilfeldig ellr på gata, liksom?

Nei, det kunne ikke falt meg inn.

Hvis jeg møter kjendiser på fest eller annet så blir jeg som jeg alltid gjør rundt folk jeg ikke kjenner fra før - stille og reservert til jeg finner ut om de har lyst til å prate med meg eller ikke. Kanskje litt ekstra stille og reservert fordi jeg instinktivt tenker at de ikke har lyst til å bli plaget av fremmede.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 18:19   #11
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prøver intenst å late som ingenting og oppføre meg normalt.

Gammel 17-10-09, 18:26   #12
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Jeg har ikke møtt så veldig mange "ordentlige" kjendiser. Møtte Thomas og Harald på en av matstoppene da de sykla styrkeprøven. Jeg var med å serverte dem. Var nok veeldig blid, hyggelig og hadde fryktelig lyst til å snakke med dem. De var forøvrig utrolig blide og hyggelige- til tross for hvor slitne de var. Men 100 % "naturlig" var jeg vel ikke...

Gammel 17-10-09, 20:22   #13
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Sånn er det her også. Men nå treffer jeg jo stadig kjendiser i forbindelse med jobben, og må nødvendigvis ha et profesjonelt forhold til dem.

Gammel 17-10-09, 20:54   #14
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Samme her. Til de grader at jeg sikkert kan virke avvisende.

Bortsett fra en gang da jeg helt uventet traff en mannlig kjendis jeg hadde hatt en skikkelig crush på i ungdommen. Da ble jeg så paff at jeg snudde og gikk igjen. Det var hjemme hos noen og dermed temmelig pinlig.

Gammel 17-10-09, 20:55   #15
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg oppfører meg ikke noe annerledes rundt kjendiser og skjønner ikke helt hvorfor man evt skulle gjøre det??

Fordi endel av de tingene man vanligvis småkonverserer med ukjente folk med ikke kan brukes. "Hva driver du med, da?" blir litt overflødig. Så vet man kanskje ikke helt hvor man skal begynne.

Gammel 17-10-09, 21:34   #16
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

slik føler jeg det også. Datteren min gikk i barnehage med sønnen til en kjent, norsk forfatter før, og de bodde i tillegg i samme borettslag som oss. Barna kom veldig godt overens, men jeg ble litt starstruck av det hele. Hun var veldig søt og hyggelig, altså.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx

Sist redigert av tiddelibom : 17-10-09 kl 22:27. Årsak: skrivefeil
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 22:25   #17
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Det mener jeg at jeg gjør også. Men om det lykkes er jo ikke så godt å si. Kjenner vel ikke så mange superkjendiser. Men har en stor bekjentskapskrets og den inneholder en del ganske godt kjente menneske både innen sport, musikk og næringsliv. Jeg tror jeg oppfører meg ganske normalt i alle fall.

Gammel 21-10-09, 22:56   #18
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg også, men en gang ble jeg såpass forfjamset at jeg antakelig fremsto som noe målløs.

Jeg har også hilst på kjendiser (nå snakker vi veldig B-kjendiser, altså) jeg ikke kjenner, men det er jo rein refleks- man ser et ansikt man kjenner, og sier hei, som med alle andre ansikt man kjenner.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 08:43   #19
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Samme her. Da jeg i de fleste tilfellene har møtt kjendiser på min tidligere jobb. Ikke alltid like kjedelig å være shelldame.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 18:54   #20
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Jeg reagerer som deg, og blir reservert.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:32.