|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Salt in the rainbow
|
![]() Hvordan få nav til å gjøre jobben sin?
![]() |
#2 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan få nav til å gjøre jobben sin?Personlig oppmøte. Av typen hvor ethver løfte som fremsettes blir skrevet ned og signert med navnet til vedkommende som lover noe. All dokumentasjon som overleveres må leveres personlig og signert kvittering er et must. Da skjer det kanskje noe riktig, sånn etter hvert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Hvordan få nav til å gjøre jobben sin?Nei, jeg har ordnet med alle papirene selv, og vet at det er riktig. De legger seg langflate hver gang jeg klager også, og så kommer riktig beløp til slutt.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() Sv: Hvordan få nav til å gjøre jobben sin?Nei, hadde du funnet ut hvordan de kunne gjøre jobben sin, hadde du sikkert blitt rik! Ikke svarer de på mail, ikke tar de telefon, og møter du opp personlig, må du ha en avtale med saksbehandler, og en avtale kan du ikke få der og da, den må du ringe for å få.
![]() |
#6 |
På lukket avdeling
|
![]() Sv: Hvordan få nav til å gjøre jobben sin?
Akkurat sånn er det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
På lukket avdeling
|
![]() Sv: Hvordan få nav til å gjøre jobben sin?Jeg er sikker på at sykepengene mine var feil veldig lenge, men da var jeg så utkjørt at jeg orket ikke regne noe på det. Det skal dog nevnes at det var rot med lønn fra arbeidsgiver før NAV kom inn i bildet også, så ikke bare bare å få riktig beløp heller kan jeg tenke meg. Skal forresten ekstrajobb regnes inn i sykepengebeløpet, eller kun den faste lønnen? :ikke satt meg inn i sånt: |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hvordan få nav til å gjøre jobben sin?Her i huset har vi hatt bare bittelitt å gjøre med NAV det siste året:
![]() |
#11 |
På lukket avdeling
|
Spør igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hvordan få nav til å gjøre jobben sin?Vi pusset advokat på Nav vi, den gang de forsøkte å snyte meg for kr 6000,- i måneden i fødselspenger. Det funka, og det morsomste ved det hele var at det var Nav som måtte betale advokatregninga.
![]() |
#15 |
Slumrende Ullteppe
|
Jeg var temmelig god og høygravid med Lillemann, da arbeidsplassen min ble nedlagt. Jeg tok det med knusende ro, for jeg visste jeg hadde jobbet lenge nok til å ha opptjent full rett til fødselspenger. Hallo, det står jo svart på hvitt i Nav sin egen brosjyre hva du har krav på.
![]() |
#16 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hvordan få nav til å gjøre jobben sin?Evigglad jeg er statstilsatt i slike tilfeller. Sykepenger og fødselspenger kom pent i form av helt ordinær lønnslipp. Gode greier.
![]() |
#17 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hvordan få nav til å gjøre jobben sin?g kom tuslende ned med dokumentasjon på mannens lønn i forbindese med foreldrepenger, husker jeg. Nei, det trengte de da ikke! Ikke? Hvordan berenger dere da foreldrepengene hans? OG hvorfor er det et felt på papirene hvor vi må fylle det ut om dere ikke trenger det? Nei, de trengte da ikke papirer på dette, det gjelder vel fedrekvoten? (Hva har det med saken å gjøre, foreldrepenger skal han da ha i fedrekvoteukene også) Nei, svarte jeg, han skal ha totalt 12 uker, gradert over 15 uker, her er dokumentasjon på lønn og avtale med arbeidsgiver. Så han skal overta noen av DINE uker? NEI, svarte jeg, HAN SKAL HA NOEN AV DE UKENE SOM ER TIL FORDELING MELLOM FORELDRENE, og her er papirene, sa jeg, og gikk.
![]() |
#18 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Hvordan få nav til å gjøre jobben sin?Hjelp, jeg skjønner at vi har begynt søknaden om foreldrepenger for sent... Bare 6 uker til termin, og det skal leveres i morgen..
![]() |
#19 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Hvordan få nav til å gjøre jobben sin?Et kjapt spørsmål, forresten...
![]() |
|
|