Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff: Kjenner du noen som ikke har vannklosett?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Kjenner du noen som ikke har vannklosett?
Ja 32 20,51%
Nei 124 79,49%
Deltakere: 156. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-09, 18:00   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Spinnoff: Kjenner du noen som ikke har vannklosett?

Etter tråden med "kjenner du noen som ikke har internett/pc?", hvor jeg skrev at svigersen ikke har vannklosset mente Mjau at jeg måtte lage en spinnoff.
Så her kommer den.
Skal bli spennende å se

Egentlig bør dere som evnt kjenner noen med utedo skrive hvor mange som kan sitte på samme utedo og. Svigers har nemlig 3-seter.

Gammel 22-10-09, 18:04   #2
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff: Kjenner du noen som ikke har vannklosett?

Jeg kjenner ingen nei. Men jeg husker da jeg var yngre så var det noen ikke så langt unna der jeg bodde som hadde utedo. Det var veldig spesielt husker jeg at jeg tenkte.

Jeg kjente forøvrig en familie som kun hadde do og dusj i fjøset. Men de har også fått det inne nå.

Gammel 22-10-09, 18:05   #3
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi fikk vannklosett for fire år siden - før det hadde vi en artig løsning med en do som måtte dras ut og tømmes med jevne mellomrom.

Gammel 22-10-09, 18:50   #4
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har en pasient uten innlagt vann og klosett. De finnes ennå her og der de.
Selv vokste jeg opp i et hus fra 1860. Vi hadde kaldt vann inne, men kokte til vask. Da jeg var 3 år fikk vi dusjkabinet og varmt vann, det var superskummelt !
10 år senere fikk vi wc. Savner den gamle treseteren jeg, med stort, middels og lite hull. Det var kaldt om vinteren, men da hadde jeg isoproring å sitte på. Om sommeren rullet vi mynteblader i nesa for å orke lukta.
Nå er dassen lager, men er det fortsatt under alle kassene til pappa.

Gammel 22-10-09, 19:14   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 08:42   #6
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Nei det gjør jeg ikke.

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 08:50   #7
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ganske overrasket over at det er så "vanlig". Veldig mange jeg har snakket med, må spørre to ganger ekstra om svigers virkelig ikke har vannklosset. Så nå kan jeg vel berolige de som er "bekymret" over tingenes tilstand, at det hele ikke er SÅ uvanlig faktisk...

Gammel 27-10-09, 06:37   #8
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det gjør jeg ikke.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 18:05   #9
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, det må isåfall være at jeg (har) kjent noen som bori utlandet og kanskje ikke de har. Ingen norske.

Gammel 22-10-09, 19:23   #10
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det gjør jeg ikke.

Da jeg var mellom 5 og 6 år så bodde vi 1-2 år i et gammelt hus uten innlagt vann og do. Det var forferdelig å gå på utedoen. Grøsser enda ved tanken. Skummelt. Jeg har doskrekk den dag i dag, takler ikke å gå utedoer når jeg er på hyttetyr, derfor er jeg aldri på overnatting på hytter med kun utedo.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 18:07   #11
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemte ja før jeg kom på at min kjære onkel nå er død. Men han levde ialle år uten, i det huset som min far og han er vokst opp i. Og som jeg nå skal ha som hytte.

Gammel 22-10-09, 18:07   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare på hytten. Men da jeg var liten, brukte vi utedo når vi var hos bestemor og bestefar, på gård. Og da jeg var 0-2 år, bodde vi visstnok også uten toalett, og måtte ned i bakgården for å bruke utedo. I en bygård i Oslo vest. : oldis :

Jeg hadde vett til å bruke bleier, så klart.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 18:09   #13
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

Det er i alle fall stor stas for barna å sitte sammen på do når de er hos bestemor.
JEG er ikke så begeistret...

Gammel 22-10-09, 18:12   #14
Noba
🎈

Noba sin avatar

Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

En tidligere kollega av meg driver økologisk gård sammen med storfamilien sin (bror med familie og foreldre). Jeg trodde han tulla da jeg spurte hvor do var og han sendte meg ut, men det gjorde han altså ikke.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 18:17   #15
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, men jeg studerte med ei som bodde i hus med utedo. (En del i byen som var masser av gamle hus som ikke hadde do)

Gammel 22-10-09, 18:22   #16
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, jeg har en nær slektning som bor i et lite hus i skogen med biodo.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 18:23   #17
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Nei, ikke nå. Men barndomshjemmet til faren min fikk ikke vannklosett før på 90-tallet. Arbeiderstrøk i by.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 18:30   #18
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, jeg kjenner ingen som ikke har vannklosett. Men en jeg kjenner har bodd i leilighet med dusj på kjøkkenet og fellesdo på gangen.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 18:32   #19
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 18:30   #20
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Ja, opptil flere. Vi har mange bekjente i bobåtmiljøet, og der er det ofte ikke vannklosett.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:26.