Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Årets første julebesøk er unnagjort!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-09, 11:30   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Årets første julebesøk er unnagjort!

Jeg og min 8 år gamle datter var innom en eldre nabodame i går for å levere noe post som hadde kommet i vår postkasse. Vi bor nokså øde til, så denne nabodamen bor 1 km unna og vi ser henne ikke særlig ofte. Hun ba meg inn på kaffe og jeg hadde ikke samvittighet til å takke nei. Vi ble invitert inn i "finstua" og jeg fikk totalt hakeslepp når jeg så at hun hadde pyntet til jul! Bokhyllene var fulle av nisser, bordene hadde røde duker, på veggen hang det plakater med bilder av grøtspisende nisser og i taket hang det røde, grønne og gullfargede tykke glitterlenker diagonalt fra hjørne til hjørne.

Hva sier man i en slik situasjon da? Det var så pyntet at det liksom ikke var mulig å ikke kommentere det heller. Vi snakker om fullt julepyntet hus 24. oktober. Jeg stotret noe dumt som "oj, er du allerede ferdig til jul?". Hun ble blid som en sol og startet en lang monolog om alt hun ikke hadde rukket å gjøre enda. Hun hadde ikke fått hentet seg juletre enda og ikke var hun ferdig med kakebaksten heller. Hun skulle steke goro denne uka og sandkakene skulle hun ta uka etter igjen. Og da manglet hun bare å henge opp juleneket, men det ville hun vente litt med for ellers spiste fuglene opp alt før jula kom.

Jeg spurte litt imponert hvordan hun klarte å få juletreet til å holde seg. Hun lo og sa at det gikk da helt fint, hun ryddet det ut igjen 3. juledag, så det sto da ikke SÅ lenge oppe. Jeg var fristet til å spørre om hun pyntet til påske 4. juledag, men holdt heldigvis kjeft.

Vi fikk forresten nybakte julekaker (småkaker) til kaffen!

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 11:33   #2
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Årets første julebesøk er unnagjort!

Jøss!

Kanskje hun bare har det slik hele året?

Gammel 26-10-09, 11:36   #3
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Kan hun ha tatt feil av oktober og desember?

Gammel 26-10-09, 11:38   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

I så fall burde hun ha ryddet ut juletreet i dag, siden det hadde vært 3. juledag i dag, så jeg tviler på det. :knefgg:

Jeg syntes det var herlig jeg, jeg hadde dødd av glede hadde jeg kommet inn i det huset. Så tidlig pynter vi selvsagt ikke her, selv om jeg er kvalmende julete av meg, men jeg syntes bare dette var søtt.

Gammel 26-10-09, 11:42   #5
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

I så fall burde hun ha ryddet ut juletreet i dag, siden det hadde vært 3. juledag i dag, så jeg tviler på det. :knefgg:

Jeg syntes det var herlig jeg, jeg hadde dødd av glede hadde jeg kommet inn i det huset. Så tidlig pynter vi selvsagt ikke her, selv om jeg er kvalmende julete av meg, men jeg syntes bare dette var søtt.

Det er jo temmelig sært, men egentlig også ganske sjarmerende! Jeg liker folk som tør gå sine egne veier! Men selv foretrekker jeg å vente til 23. desember før nissene dras fram.

Gammel 26-10-09, 11:39   #6
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Det var det som slo meg også.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 11:40   #7
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

..evt at hun ikke fikk tatt det ned i fjor, og fordi det var litt flaut, laget en historie om at hun hadde begynt tidlig i år?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 11:45   #8
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

..evt at hun ikke fikk tatt det ned i fjor, og fordi det var litt flaut, laget en historie om at hun hadde begynt tidlig i år?

Nei, jeg var innom henne en gang på vårparten også og da var det ikke julepyntet. Det var derimot enorme mengder nips der.

Damen er forøvrig helt oppegående mentalt sett, så hun er nok heller ikke forvirret over måneden. Jeg tror bare hun liker å være tidlig ute. Hun fortalte en gang at mens mannen hennes levde laget hun ferdig middagen rett etter at hun hadde spist frokost. Da var den iallefall ferdig i rett tid før mannen kom hjem om ettermiddagen, sa hun.

Gammel 26-10-09, 11:35   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 11:43   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

23. desember er aaaltfor sent, synes jeg. Men jeg liker best førjulstiden, det er da jeg koser meg mest, så jeg pynter 1. desember og nyter det i en hel måned før det skal bort. Etter 2. juledag er det ikke så gøy lenger, det er tiden før som er den beste.

Gammel 26-10-09, 11:44   #11
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Du er sikker på at hun er klar over hvilken dato det er?

Gammel 26-10-09, 11:46   #12
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Du er sikker på at hun er klar over hvilken dato det er?

Ja, det er jeg. Hun er gammel, men helt oppegående mentalt sett. Hun husket til og med hvilken dag datteren min er født. Hun pleier å komme med bursdagsgaver til jentene mine og spurte hva jenta ønsket seg til bursdagen sin (som er i mai! ).

Gammel 26-10-09, 11:59   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fine damen.

Gammel 26-10-09, 12:01   #14
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Det er vel godt å være litt tidlig ute, om man kanskje ikke er så rask til bens.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 12:20   #15
Minty

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For en søt dame!

Min mormor er fullstendig jule- og nissegal (dere burde egentlig møtes, Iset ), hun har sitt eget nissehus med helårs nisseutstilling, julekuler og annen stas. Utenfor er det veranda, der hun sitter og drikker kaffe på sommeren.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 18:44   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Hun er meg som gammel. Minus nips og girlandere og sånt, man har da stil.

Gammel 26-10-09, 18:54   #17
Skvetten
Passiv

Standard

Kanskje hun bare er en litt ensom og gammel dame som gleder seg til jul.

Jeg håper at jeg blir en sånn en jeg. En som liker jul når jeg blir en gammel kattedame som bor alene i skogen.

Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 19:02   #18
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Jeg håper at jeg blir en sånn en jeg. En som liker jul når jeg blir en gammel kattedame som bor alene i skogen.

Du skal da ikke bo alene i skogen.

Ellers syns jeg damen høres søt og ikke minst litt rar ut.

Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 19:05   #19
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Du skal da ikke bo alene i skogen.

Jeg bor jo ikke alene, jeg skal bli kattedame. :forklarer langsomt:

Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 18:55   #20
Minty

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"Stil" kan vi ikke snakke om her. Snarere kakofoni. Hun har over 700 nisser i alle mulige utførelser. Noen av dem skremmer vettet av unger og bikkja. :knis:

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:59.