Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilke gardiner skal vi ha på kjøkken og bad? Farge og form

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-09, 11:28   #1
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Hvilke gardiner skal vi ha på kjøkken og bad? Farge og form

På kjøkken kunne jeg tenke meg å ha lift gardiner? Har noen sett noen fine noen?
Kjøkkengulvet går i grått, og det er et hvitt høyglanset kjøkken. Vi har ikke bestemt fliser ennå.

Badet er lysegrå fliser på gulvet med mye tekstur i, og flisene på veggen er ala hvite med mye tekstur. Tekstil eller noe heter de visst. Høyglanset hvite bademøbler.

Som dere ser er det nøytrale farger, så det er mulig å "leke seg litt". Men jeg liker ikke i utgangspunktet veldig sterke farger. Kunne tenke meg dueblått eller pudder rosa på kjøkken? Noen som har sett slike gardiner?

Badet har jeg ikke ide på. Der kan det evnt. være litt mer fargesterkt. Men må vel ha en badematte etc i samme stil da?

Gammel 27-10-09, 12:29   #2
M&M
Superduper

M&M sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke gardiner skal vi ha på kjøkken og bad? Farge og form

Jeg har tilsvarende farger på kjøkkenet som deg, og jeg fikk sydd liftgardiner på Princess av et stoff i blåe nyanser med noe grått i. Lekkert...

Har akkurat gjort forandringer på badet, som også er hvitt og grått, det ble lilla! Sydde gardin selv , av et lilla laken som hadde samme farge som en lilla baderomsmatte (rund) jeg kjøpte (på OBS tror jeg), og lilla såpedispenser (fra Kremmerhuset) og lilla håndduker.
Det ble kjempebra! (Hadde tidligere blått her også...)

Gammel 27-10-09, 19:19   #3
Prilla
Superduperaktiv

Prilla sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Ville valgt vindusfolie for å hindre innsyn til badet og kuttet ut gardiner
Om det er plass til en frodig grønnplante i vinduet synes jeg det kan være en fin måte å tilføre litt liv og farge til rommet.

Sist redigert av Prilla : 27-10-09 kl 19:25.
Prilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 19:25   #4
Trulte

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Prilla, her.

Ville valgt vindusfolie for å hindre innsyn til badet og kuttet ut gardiner
Om det er plass til en frodig grønnplante i vinduet synes jeg det kan være pent for å tilføre litt liv og farge

Badet er rett ut mot gaten. Det er vindusfolie på halve vinduet, og derfor tenkte jeg at liftgardiner ville vært pent der og. Vi har ingen vinduskarmer.

Gammel 27-10-09, 19:32   #5
Prilla
Superduperaktiv

Prilla sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Badet er rett ut mot gaten. Det er vindusfolie på halve vinduet, og derfor tenkte jeg at liftgardiner ville vært pent der og. Vi har ingen vinduskarmer.

Ja, da er nok liftgardiner penest. Ville kjørt litt nøytralt der også, slik at de ikke "låser" badet helt med tanke på tilbehør. Skal se litt rund på nett om ang. forslag til gardiner

Prilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 21:18   #6
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg ville gått på KA i Markensgate om jeg var deg.De har masse flotte gardinstoffer og er kjempeflinke til å sy.Nesten alle gardinene i mitt hus har jeg handlet fra dem.Har også liftgardiner på kjøkkenet.Veldig praktisk og fint.

Gammel 29-10-09, 10:42   #7
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av nikki, her.

Jeg ville gått på KA i Markensgate om jeg var deg.De har masse flotte gardinstoffer og er kjempeflinke til å sy.Nesten alle gardinene i mitt hus har jeg handlet fra dem.Har også liftgardiner på kjøkkenet.Veldig praktisk og fint.

TAKK!! Da skal jeg jammen meg dra mannen min dit etter baby kommer. Jeg fikk skikkelig påpakning i går da jeg kom hjem med et enkelt hvitt gardin i går, som jeg hadde deponert på. Streng beskjed om at dette skulle han også bestemme.

Gammel 29-10-09, 11:51   #8
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

:abonnerer:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:46.