|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Textrovert
|
Synes dere brødskiver er dårlig skolemat?Det har vært x antall tråder her inne om spennende skolemat, matbokser, osv. Jeg har fått inntrykk at det mange / de fleste etterstreber å lage matpakker som IKKE inneholder brødmat. Stemmer det?
|
|
|
#2 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synes dere brødskiver er dårlig skolemat?Jeg synes ikke brødskiver er dårlig skolemat eller barnehagemat. Jeg sender bare med brødmat til mine unger, evt. pluss en fiskekake. Like mange pålegg som antall skiver.
|
|
|
#3 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Synes dere brødskiver er dårlig skolemat?Grovt brød med sunt pålegg på er vel bra mat? Mine har stort sett brødskiver i matpakkene, de får aldri søtt pålegg på da - det har vi aldri i hus så det blir ikke etterspurt heller. Det går i skinke & ost (gjerne begge deler på en skive), salami, svartpølse og diverse smøreoster. Frukt & grønt hører med. Av og til blir det middagsrester også, som en kjøttkake eller fiskekake eller et stykke hjemmelaget pizza.
|
|
|
#4 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Synes dere brødskiver er dårlig skolemat?Brød er ikke dårlig skolemat så lenge det er grovt og har pålegg som er sunt. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Synes dere brødskiver er dårlig skolemat?Du må ikke høre på alle streberne her inne.
|
|
|
#7 |
|
XXX
Hvor: Orkdal
Sv: Synes dere brødskiver er dårlig skolemat?For meg er brødskiver betegnelsen på skolemat.
|
|
|
#8 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Synes dere brødskiver er dårlig skolemat?Næsj, ikke så lenge det ikke er loff eller liksomgrovt brød (kneipp/grovbrød med sirup) med margarin og bittelitt magert pålegg. Ordentlig brød, smør og MYE proteinrikt pålegg, da snakker vi.
|
|
|
#9 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Synes dere brødskiver er dårlig skolemat?
Ungene mine er som sin mor. De liker ikke mengder av pålegg. Slik er jeg også. Tynt lag er greia....En skive ost, litt leverpostei...
|
|
|
#10 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Synes dere brødskiver er dårlig skolemat?Eller hva ungene faktisk LIKER på skivene, slik at de spises opp fremfor å ligge urørte i matboksen. Sånn for eksempel.
|
|
|
#11 |
|
TittelTøs
|
Så klart.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
jepp. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Synes dere brødskiver er dårlig skolemat?Alle mine 3 spiser brødmat på skolen og har aldri vært intressert i fancy-smancy skolemat. Ferskt grovt brød med pålegg de liker (ofte magert, Iset, det er det de vil ha) har holdt i massevis. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synes dere brødskiver er dårlig skolemat?Alle mine fire får med seg grove brødskiver med sunt pålegg i barnehage og på skolen. Ser i barnehagen jeg jobber i, at en del får med nudler med diverse oppi, pastaskruer og pannekaker. Men grove brødskiver er jo mye sunnere enn det.
|
|
|
#15 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Nja, f.eks i vårt tilfelle spiser snupsen veldig mange brødmåltider, helst alle måltider om hun får velge, og er veldig lite glad i middagsmat. Hun spiser brød hjemme, et brødmåltid de får i bhg, og brød til kvelds, og ofte ikke middag. Dermed anser jeg det som sunnere for henne å spise fullkornspasta med kjøtt og grønnsaker til matpakkemåltidet, fordi det gir mer variasjon.
|
|
|
#16 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Synes dere brødskiver er dårlig skolemat?Ja sant det. Jeg har ei jente som knapt rører skolematen samme hva jeg sender med henne. Ikke vil hun ha frokost heller.
|
|
|
#17 |
|
Off the map.
|
Sv: Synes dere brødskiver er dårlig skolemat?Brødskiver er ikke dårlig skolemat. Jeg tror mange legger sjela si i matboksen fordi de synes det er gøy, og fordi mange unger er veldig småspiste, sånn at de kanskje får spist noe mer om det er mer variasjon i hva de har med seg.
|
|
|
#18 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Synes dere brødskiver er dårlig skolemat?Storebror er glad i mat og spiser heldigvis opp maten sin. Var litt bekymret da han begynte i 1.klasse for at det skulle bli for mye brød og brød og atter brød men han liker det og spiser forskjellig pålegg bare det er en med leverpostei først..
|
|
|
|
#19 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synes dere brødskiver er dårlig skolemat?Vi har bestandig brødskiver med div pålegg i matboksene til jentene. I tillegg legger vi frukt, grønnsaker og evt kokt egg. Fiskekake, karbonade eller andre middagsrester legger vi i tillegg på turdagen - da de skal ha to matpakker.
|
|
|
#20 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Synes dere brødskiver er dårlig skolemat?Jeg varierer mye, eller så ofte jeg kan, for jeg ser at barna spiser bedre og matboksen er oftere tom om jeg jeg varierer.
|
![]() |
|
|