|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
![]() Er du en slik mor eller far som du skulle ønske?Jeg vil aller helst være en sånn avbalansert, tolmodig, morsom, passe snill, energisk supermamma som klarer å finne på artige ting å gjøre, og får barna til å like de tingene jeg har tenkt ut at vi skal gjøre for å hygge oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Er du en slik mor (eller far) som du skulle ønske?Jeg er ikke det, dessverre, og det plager meg.
![]() |
#3 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du en slik mor (eller far) som du skulle ønske?Ja, iallfall det aller meste av tiden. Vi har en ganske lite hektisk hverdag, har prioritert beinhardt for å få mer tid som familie, og det hjelper. Når jeg ikke er stressa og sliten er jeg en mye bedre mamma
![]() |
#4 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Er du en slik mor (eller far) som du skulle ønske?Nei, det er jeg ikke. Men jeg klarer noen av de tingene jeg ønsker å få til som forelder.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Er du en slik mor (eller far) som du skulle ønske?Jeg ønsker å være en mor som oftest sørger for sunn og god mat, vanligvis er tålmodig og grei, ganske sjelden er sur og tverr og rett som det er finner på ting å gjøre. Det greier jeg.
![]() |
#6 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Er du en slik mor (eller far) som du skulle ønske?
Det er et godt motto. Jeg føler meg ofte litt slik som i HI. Det å få til alle de tingene er en motivasjon og inspirasjon, men vel så viktig er det å ha fokus på hva som er gjennomførbart i hverdagen.
![]() |
#7 |
Leser
|
![]() Sv: Er du en slik mor (eller far) som du skulle ønske?På enkelte områder er jeg ikke slik jeg skulle ønske.
![]() |
#8 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Er du en slik mor (eller far) som du skulle ønske?Nei, det er jeg ikke. Jeg ønsker å være mye mer tålmodig og veloverveid og ha mer overskudd og energi til å finne på morsomme ting.
![]() |
#9 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Er du en slik mor (eller far) som du skulle ønske?Tror i grunn jeg kan signere deg.
![]() |
#10 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Er du en slik mor (eller far) som du skulle ønske?Jeg er ikke sånn som jeg egentlig vil være. Jeg skulle ønske jeg klarte å slappe litt mer av, ikke stresse sånn, at jeg kunne la rotet flyte litt, ikke være så nøye på å ha det rent og ryddig rundt meg hele tiden.
![]() |
#11 |
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du en slik mor (eller far) som du skulle ønske?Jeg er ganske der nå, men jeg er hjemmeværende! Hvis jeg hadde jobbet hadde jeg ikke hatt overskudd til å være det......
![]() |
#12 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er du en slik mor (eller far) som du skulle ønske?Jeg når mine mål, så jeg er fornøyd. Jeg har i hvert fall gullende ren samvittighet, glade unger og har det gøy selv. Det holder som KPI for meg.
![]() |
#13 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Er du en slik mor (eller far) som du skulle ønske?Noen ganger, noen ganger ikke. Det jeg jobber mest med, er min egen tålmodighet.
![]() |
#14 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Er du en slik mor (eller far) som du skulle ønske?Jeg vingler litt. På mange måter er jeg den mamman jeg ønsker å være for Poden. Jeg er tålmodig, jeg roper aldri til ham, jeg prater med ham istedet for til ham, jeg lar han oppleve nye ting, og jeg legger opp hverdagen på en god måte for oss begge. Han er veldig trygg. Dette er jo flotte saker.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Er du en slik mor (eller far) som du skulle ønske?Ikke helt nei, men jeg tror det kommer av at jeg setter meg for høye mål... guttungen får kjærlighet, omsorg, fornuftig mat, tørre bleier, rene klær, jeg leser bøker og leker på gulvet, jeg får ham til å le høyt flere ganger for dagen...
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Er du en slik mor (eller far) som du skulle ønske?Det varierer, noen ganger er jeg nok en helt grei mamma, andre ganger ikke. Det som er viktig for meg er å være en bedre mamma enn min mamma var og det klarer jeg uten problemer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er du en slik mor (eller far) som du skulle ønske?Jeg leste en gang at en god mor gir barna sine røtter og vinger.
![]() |
#18 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Er du en slik mor (eller far) som du skulle ønske?Jeg har tenkt litt mer. Jeg gjør mye for barna mine så de skal ha det bra. Selv om kanskje særlig datteren min synes jeg maser og styrer til tider, er det gode og veloverveide tanker bak det jeg gjør. Sånn sett er jeg en slik mor jeg skulle ønske. Jeg har barnets beste i veldig mye av det jeg gjør.
![]() |
#19 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Er du en slik mor (eller far) som du skulle ønske?Noen ganger er jeg det, andre ganger ikke. Jeg skulle gjerne vært mer tålmodig og avslappet. Samt hatt mer overskudd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
maler
|
![]() Sv: Er du en slik mor (eller far) som du skulle ønske?Ja og nei. Hvis jeg skulle blitt den supermammaen jeg ønsker at mine barn skal ha, måtte jeg ha bytta ut meg selv. Så jeg har senket kravene til å være en mamma som stort sett er tilstede, som stort sett behandler ungene likt, som er interessert, sørger for et bra kosthold og fornuftige klær og som er stabil, omgjengelig og grei. Det greier jeg selv om jeg skal fortsette å være meg.
![]() |
|
|