Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Hvor mange kalorier er lovlig pr dag

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-09, 22:14   #1
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Hvor mange kalorier er lovlig pr dag

according to Grete Roede? Er det ikke et sånt tak på det når det gjelder hennes kurs?

Gammel 20-11-09, 22:22   #2
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange kalorier er lovlig pr dag

Det kommer vel an på din nåværende vekt/bmi (?) og aktivitetsnivå tror jeg.

Gammel 20-11-09, 22:25   #3
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

å... hehe.

Gammel 20-11-09, 22:26   #4
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

Hvis man sånn hypotetisk sier jeg er 76 kg, og trener LITE, gar det an å rekne det ut da?

Gammel 20-11-09, 22:30   #5
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg foreslår at du legger deg på rundt 1600 kcal.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 22:36   #6
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg veide 81 kg og er 164 cm høy, jeg har ligget mellom 1300-1600 kcal og har gått ned 10 kg siden august med G.R.

Gammel 20-11-09, 22:35   #7
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var noe tilsvarende og fikk tilbud om 1350-1400 kcal om dagen.

Gammel 21-11-09, 11:26   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg var noe tilsvarende og fikk tilbud om 1350-1400 kcal om dagen.

Er det veldig mange år siden? For jeg tror ikke noen ligger så lavt nå. Da jeg gikk på kurs sist (2005) tror jeg det minste inntaket man skulle ligge på var 1800 eller noe sånt, og de som veide mye eller trente mye skulle ligge på 2000-2200. Jeg skulle ligge på 2200 kcal.

Gammel 21-11-09, 19:54   #9
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Er det veldig mange år siden? For jeg tror ikke noen ligger så lavt nå. Da jeg gikk på kurs sist (2005) tror jeg det minste inntaket man skulle ligge på var 1800 eller noe sånt, og de som veide mye eller trente mye skulle ligge på 2000-2200. Jeg skulle ligge på 2200 kcal.

I 2008 både på Grete Roedes nettsider og på vektklubb.no.

Gammel 21-11-09, 11:20   #10
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

Ok, det høres ut som noe av det jeg selv har tenkt og sett. Da skal jeg gjøre det. :lydig:
Det er potetene og risen og skivene som er mitt problem, apropos min "ned i vekt"-tråd...

Gammel 21-11-09, 12:07   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil tro 15-1600 kcal er ok.
Jeg lå på 1900 kcal husker jeg, men jeg var tung og trente veldig mye.

Iset: greia er vel at den nedre grensa er 1200 mener jeg. At man ikke bør under det iallefall.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 12:08   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1200? Så langt ned går det vel ikke? Kursledern snakket om at GR for mange år siden lå helt nede i 1300 kcal og det var altfor lite for de fleste. Nå må jeg sjekke litt her.

Gammel 21-11-09, 12:43   #13
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Når jeg gikk på kurs nå i august hadde vi en dame på meny 1 dvs. 1300 kcal. Hun skulle kun ned noen få kilo og trente overhodet ikke. Alder spiller også inn her, og hun var 60+

Gammel 21-11-09, 12:13   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

1300 er visst det minste. Men jeg tror ikke mange havner på så lite. Jeg lå på meny 4, det er 2200 kcal daglig, og jeg trente ikke noe særlig men var veldig stor på det tidspunktet.

https://www.vektklubben.no/forum/showthread.php?t=9333

Gammel 21-11-09, 12:26   #15
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1300 er visst det minste. Men jeg tror ikke mange havner på så lite. Jeg lå på meny 4, det er 2200 kcal daglig, og jeg trente ikke noe særlig men var veldig stor på det tidspunktet.

https://www.vektklubben.no/forum/showthread.php?t=9333

Det er ikke vanskelig å ligge under 1300 om man er bevisst/nazi på hva man spiser. For min del er det bare å kutte ut godis, så sliter jeg med å holde meg ver 1300, omtrent (om jeg er på slankern that is)

Gammel 21-11-09, 12:28   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Men BØR man ligge så lavt da? Det kan jo fort bli for magert.

Gammel 21-11-09, 12:29   #17
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men BØR man ligge så lavt da? Det kan jo fort bli for magert.

Nei å ligge under er bare å gjøre seg selv en bjørnetjeneste. Forbrenninga stopper jo helt opp og så blir man en klassisk jojoslanker, tenker jeg...

Men klart: Om man ligger på 1300 kalorier, så legger det jo føringer for at man ikke skal trene noe da...

Gammel 21-11-09, 13:25   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I gamle dager så hadde de et kaloriinntak for alle som deltok på GreteRoede-kurs. Jeg tror det var i 2005 de la om opplegget.

Jeg som er stor og trener litt skulle da ligge på 1900 kalorier om dagen. Da jeg ammet og trente mye så skulle jeg spise 2500. Jeg gikk ned 8 kilo på 7 uker da jeg ammet og gikk på kurs.

Nå går jeg på en annen type slankekurs som har mye mer fokus på trening. Der har vi fått beskjed om å spise 1900 kalorier om vi veier over 85 kilo og 1600 hvis vi veier under 85 kilo.

Gammel 21-11-09, 17:20   #19
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg gikk på meny 2 dvs 1600 kcal pr dag.
Stillesittende jobb og trening ca 2-3 g pr uke.

Gammel 21-11-09, 19:58   #20
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært på vektklubb.no da jeg veide ca 87 og trente lite, da lå jeg på 1330 om dagen ca. Jeg fikser det ikke, jeg er ikke istand til å leve på så lite, jeg blir faktisk fysisk dårlig av det.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:35.