|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
![]() |
![]() Forskjellsbehandling med julekalenderJeg og min kjærste har en liten diskusjon om dagene. Hans to barn på 4 og 2 er hos oss annen hver uke og min datter på 4 bor fast hos oss. Jeg har laget pakkekalender til ungene som de får åpne de dagene de er hos oss, og min datter får jo da hver dag siden hun bor hos oss også har hans to barn eget opplegg hos sin mor min datter ikke får vært med på. Men min kjære mener at dette er forskjellsbehandling av barn så min datter får ikke åpne pakke de dagene hans unger ikke er hos oss, men når de kommer neste gang så har de liksom 7 gaver hver da skal åpne for de dagene de ikke har vært hos oss, men slik hadde ikke jeg tenkt det, det er liksom ikke meningen med en kalender. Hvordan har dere gjort det, hva tenker dere om dette. Trenger sterkt råd om hvordan håndtere dette, jeg mener min datter blir straffet for at hun er så heldig å få bo hos oss hver dag men får ikke åpne gave før hans er hos oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forskjellsebehandling med julekalenderJeg er enig i din tankegang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Superaktiv
![]() |
![]() Sv: Forskjellsebehandling med julekalenderMen hvordan forklarer jeg han det så han skal forstå hva jeg mener og ikke bare se det han selv har bestemt seg for at slikt skal det være? Prøvde å forklare han hva jeg mente men han ville ikke forstå i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
I mål
|
![]() Sv: Forskjellsebehandling med julekalender
Hvis han ikke skjønner dette, ville jeg ærlig talt blitt skeptisk til hele fyren. Jeg synes dette er helt helt opplagt. Hvis hans tankegang skal følges, skal ikke hans barn få åpne pakker hos moren, men de skal heller ta med de gavene og åpne de 7 gavene samtidig som datteren din åpner de 7 hun har spart opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Forskjellsebehandling med julekalenderJeg skjønner ikke hva som er så vanskelig for ham? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Come what may...
|
Du sier til han at sånn skal det være og dermed basta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Forskjellsebehandling med julekalenderDette er jo helt tullete. Selvfølgelig skal datteren din åpne julekalenderen hver dag. Hans barn åpner vel julekalender hos mammaen sin. Kjenner jeg får helt fnatt av hva folk kan finne på... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Superaktiv
![]() |
Ja det er sant. Hun får ikke det. Hun spurte etter det i går men fikk til svar at hun måtte vente til hans kom. Jeg ble selvsagt forbannet og gikk min vei. Men han vil bare ikke skjønne det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
flisespikker
|
Å bli forbannet og gå sin vei er sikkert ikke den beste måten å få ham til å skjønne heller, da.
![]() |
#12 |
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Forskjellsebehandling med julekalender
Hva??
![]() |
#13 |
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
![]() Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderDette har jeg tenkt litt mer på siden jeg svarte sist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
L.F.C. supporter
|
Singerer.
![]() |
#15 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Forskjellsebehandling med julekalenderEr det HAN eller barna som synes dette er urettferdig?
![]() |
#16 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Enig. Bare tull!
![]() |
#17 |
Personlig pessimist
|
Dette var vel min umiddelbare tanke! Selvsagt må din datter få lov til åpne alle dagene!
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Forskjellsebehandling med julekalenderDet mest rettferdige er jo at alle barna får åpne en pakke hver dag der de er. Det betyr jo at din datter åpner hver dag hos dere. Han barn åpner hos moren sin når de er der og hos faren sin når de er der. Noe annet blir jo meningsløst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Veldig enig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har ikke lest hele tråden, men må bare si meg helt enig med Lhi-My. Eneste fornuftige løsning.
![]() |
![]() |
|
|