Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Forskjellsbehandling med julekalender

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-09, 09:54   #1
Butterfly
Superaktiv

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
Butterfly er litt kul
Standard

Forskjellsbehandling med julekalender

Jeg og min kjærste har en liten diskusjon om dagene. Hans to barn på 4 og 2 er hos oss annen hver uke og min datter på 4 bor fast hos oss. Jeg har laget pakkekalender til ungene som de får åpne de dagene de er hos oss, og min datter får jo da hver dag siden hun bor hos oss også har hans to barn eget opplegg hos sin mor min datter ikke får vært med på. Men min kjære mener at dette er forskjellsbehandling av barn så min datter får ikke åpne pakke de dagene hans unger ikke er hos oss, men når de kommer neste gang så har de liksom 7 gaver hver da skal åpne for de dagene de ikke har vært hos oss, men slik hadde ikke jeg tenkt det, det er liksom ikke meningen med en kalender. Hvordan har dere gjort det, hva tenker dere om dette. Trenger sterkt råd om hvordan håndtere dette, jeg mener min datter blir straffet for at hun er så heldig å få bo hos oss hver dag men får ikke åpne gave før hans er hos oss.

Butterfly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 09:55   #2
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forskjellsebehandling med julekalender

Jeg er enig i din tankegang.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 09:57   #3
Butterfly
Superaktiv

Butterfly er litt kul
Standard

Men hvordan forklarer jeg han det så han skal forstå hva jeg mener og ikke bare se det han selv har bestemt seg for at slikt skal det være? Prøvde å forklare han hva jeg mente men han ville ikke forstå i det hele tatt.

Gammel 03-12-09, 09:59   #4
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Butterfly, her.

Men hvordan forklarer jeg han det så han skal forstå hva jeg mener og ikke bare se det han selv har bestemt seg for at slikt skal det være? Prøvde å forklare han hva jeg mente men han ville ikke forstå i det hele tatt.

Hvis han ikke skjønner dette, ville jeg ærlig talt blitt skeptisk til hele fyren. Jeg synes dette er helt helt opplagt. Hvis hans tankegang skal følges, skal ikke hans barn få åpne pakker hos moren, men de skal heller ta med de gavene og åpne de 7 gavene samtidig som datteren din åpner de 7 hun har spart opp.

apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 09:59   #5
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg skjønner ikke hva som er så vanskelig for ham?

Poenget med kalender er jo 24 gaver fordelt på 24 dager. Har hans barn kalender hos moren sin, får de jo åpnet pakke der de dagene de ikke er hos pappa. Da får de jo 24 pakker fordelt på 24 dager alle sammen.

Nei, jeg skjønner ikke problemet hans.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 10:34   #6
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Du sier til han at sånn skal det være og dermed basta.

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 16:45   #7
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er jo helt tullete. Selvfølgelig skal datteren din åpne julekalenderen hver dag. Hans barn åpner vel julekalender hos mammaen sin. Kjenner jeg får helt fnatt av hva folk kan finne på...

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 09:56   #8
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hæ? Får ikke din datter åpne pakker de dagene hans unger ikke er der?! Det hadde jeg ikke gått med på, for en tulling til mann!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 09:58   #9
Butterfly
Superaktiv

Butterfly er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hæ? Får ikke din datter åpne pakker de dagene hans unger ikke er der?! Det hadde jeg ikke gått med på, for en tulling til mann!

Ja det er sant. Hun får ikke det. Hun spurte etter det i går men fikk til svar at hun måtte vente til hans kom. Jeg ble selvsagt forbannet og gikk min vei. Men han vil bare ikke skjønne det.

Gammel 03-12-09, 09:59   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble selvsagt forbannet og gikk min vei. Men han vil bare ikke skjønne det.

Å bli forbannet og gå sin vei er sikkert ikke den beste måten å få ham til å skjønne heller, da. Hva med å spørre ham rolig hva hans argument er, og så høre rolig på det, og så legge rolig frem hvordan du ser på det?

Gammel 03-12-09, 10:00   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja det er sant. Hun får ikke det. Hun spurte etter det i går men fikk til svar at hun måtte vente til hans kom.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 17:57   #12
Hulda

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Forskjellsebehandling med julekalender

Ja det er sant. Hun får ikke det. Hun spurte etter det i går men fikk til svar at hun måtte vente til hans kom. Jeg ble selvsagt forbannet og gikk min vei. Men han vil bare ikke skjønne det.

Hva??

Fikk ikke datteren din åpne pakken sin fordi hans barn ikke var der??
Hans barn, som var hjemme hor moren sin og åpnet kalendrene sine der?

Fy søren, da hadde jeg blitt mannevond...

Hun skal vel for søren ikke svi for at han har dårlig samvittighet ovenfor sine barn, han er urimelig og slem.

Gammel 03-12-09, 21:02   #13
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Sv: Forskjellsbehandling med julekalender

Dette har jeg tenkt litt mer på siden jeg svarte sist.

Om det skulle bli helt rettferdig etter hans modell burde det jo bli slik da:
Barna hans åpner kalenderene sine når de er hos sin mor.
Jenta di åpner kalenderen sin mens de er borte.
Og alle 3 åpner nye kalendergaver for de dagene barna hans var borte når de kommer til dere.

Da får alle åpne hver dag, alle får åpne like mange og alt blir helt likt. Høres ut som mye arbeid for den som må organisere kalenderene da.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 09:59   #14
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Singerer.

Dette høres helt idiotisk ut rett og slett.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 10:17   #15
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det HAN eller barna som synes dette er urettferdig?
For jeg kan fint forestille meg at barna synes ordningen er helt i orden. Og i så fall burde jo han bare klappe igjen.

Gammel 03-12-09, 11:25   #16
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Enig. Bare tull!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 17:51   #17
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette var vel min umiddelbare tanke! Selvsagt må din datter få lov til åpne alle dagene!

Gammel 03-12-09, 09:57   #18
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Det mest rettferdige er jo at alle barna får åpne en pakke hver dag der de er. Det betyr jo at din datter åpner hver dag hos dere. Han barn åpner hos moren sin når de er der og hos faren sin når de er der. Noe annet blir jo meningsløst.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 09:58   #19
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Det mest rettferdige er jo at alle barna får åpne en pakke hver dag der de er. Det betyr jo at din datter åpner hver dag hos dere. Han barn åpner hos moren sin når de er der og hos faren sin når de er der. Noe annet blir jo meningsløst.

Veldig enig!
For en mann

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 13:24   #20
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Har ikke lest hele tråden, men må bare si meg helt enig med Lhi-My. Eneste fornuftige løsning.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:38.