|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Jeg har vasket tøy - og nå er mannen surHvem har skylda? Jeg, som var grei og vasket tøy, eller mannen, som ikke hadde tømt bukselommene sine før han la olabuksene på vask? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen surJo, voksne folk bør klare å tømme lommene sine før de legger klær til vask. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ikke fullt så fin
|
![]() Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur
![]() |
#4 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen surLommetømmings ansvaret faller på den som legger klær til vask. Ligger klærne til vask betyr det at de er klare til å hvies i maskinen. Så det så.
![]() |
#5 |
My hips don't lie
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen surJeg tømmer ikke lommer, det som legges på vask, det bare putter jeg i maskinen. Det gjelder gutta i huset her på 9 og 11 også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
![]() |
#12 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Nettopp. Om jeg vasker lommeboka hans er det hans skyld - og hans problem - men om jeg vasker noe papirgreier som løser seg opp og setter små prikker på alle klærne er det fryktelig irriterende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen surJeg tømmer ikke lommer nei. Er klærne lagt til vask, forventer jeg at lommer er tømt. Om jeg derimot plukker opp klær som ikke er lagt til vask, pleier jeg å sjekke. Og nei; Løvemannens mobil likte ikke så godt å bli vasket |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
stille
Hvor: Tønsberg
Skrujern, kniv, kjempemutter, vannlås, propp til oppvaskkummen m/lenke, kobbernipler, mobiltelefon, rustfrie kjempelange skruer, bøker. Tror ikke det ikke er noe som ikke er vasket, bortsett fra DeWelt-drillen
Spiker er en ting, dykkert er noe annet |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen surDet er sjelden at vi voksne glemmer å tømme lommene før vi legger bukser i skittentøykurven, og er det en sjelden gang lommer med innhold, er det like gjerne mine som hans. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen surStort sett sjekker jeg lommer før jeg hiver tøy inn i vaskemaskinen. Men ikke alltid. Det har vel resultert i kunnskap om at mobiltlf. ikke tåler hverken 40 eller 60 grader. Ikke IPOD heller. Visakort tåler heller ikke tørketrommel. Bare sånn til opplysning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen surKjipt, men han burde klare å ta ut av lommene på buksen før han legger den til vask. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
snur
|
![]() Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen surHan bør tømme lommene før han legger klær til vask ja
![]() |
#19 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen surJeg vasker og jeg sjekker lommer. I tillegg har jeg videreført min mors tradisjon - pengene jeg finner tar jeg selv...
![]() |
#20 |
superbruker
|
![]() Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen surDet som ligger i skittentøyskurven skal være klargjort til vask. Jeg bare dytter det inn i maskinen. Lommer skal være tømt, klær som skal vrenges før vask skal være vrengt osv når det legges i skittentøyskurven.
![]() |
|
|