Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-09, 16:07   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?

Jeg skulle kjøpe spill til Wii til Emma til jul og fyren i kassa spurte om han skulle sette på forsegling. Jeg sa som sant var at det ikke var nødvendig, at vi ikke driver med bytting så ungene får ta det de får. Bak sto det en fyr som gliste og sa det var det beste han hadde hørt hele dagen.

Det er jo enormt mye bytting i jula. Og jeg bytter jo selv om det er noe som vi har fra før eller klær som er for små/store. Men bytte bare fordi man heller vil ha noe annet, bare fordi atte, det syns jeg ikke noe om. Jeg syns det vitner om en viss grad av utakknemlighet om man bytter fordi man ville ha en blå fremfor en grønn.

Jeg kjenner noen som konsekvent bytter og jeg forstår virkelig ikke hvorfor. Til slutt gidder man jo ikke kjøpe til slike personer, men gir heller gavekort. Eller slutter å gi. Nytter ikke med omtanke for gaven der i gården, fordi de alltid vil ha noe bedre, finere, sånn som de selv har tenkt seg ting.

Så hvordan er det hos dere? Utstrakt bytting, eller foregår det innenfor rimelighetens grenser?

Gammel 25-12-09, 16:09   #2
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?

Vi bytter ikke så sant vi ikke får samme ting av noe.
I år skal eldste bytte en bok hun fikk to av.
Ellers tar vi det vi får og er fornøyde med det.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 21:41   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bytter som regel kun ting jeg får to av eller som ikke passer. Liv fikk tre fine kvalitetsluer i år, og alle var rosa. Det er en farge vi ikke kommer til å bruke til Ivar, og det hadde jo vært kjekt om han kunne arve. Da et par av luene var litt knappe, lurer jeg på å bytte dem inn i større luer i samme farge. Jeg føler meg passe dristig hvis jeg gjør det.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 21:42   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elinblu, og jeg som trodde du skulle svare: "Jeg bytter alt som ikke er blågrønt".

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 21:51   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Elinblu, og jeg som trodde du skulle svare: "Jeg bytter alt som ikke er blågrønt".

Jeg sitter faktisk og tygger på en fortsettelse her nå. I år har jeg fått to blågrønne cardigans av venninner som kjenner smaken min godt, så her blir det ingen bytting. Jeg skal dog innrømme at jeg har byttet klær i f.eks. beige tidligere, da det er en farge jeg overhodet ikke kler eller bruker. Da har jeg byttet til samme plagg i en annen farge, ikke hva som helst annet.

(Og ja, jeg skulle kanskje ønske at en eller to av Livs luer var blågrønne. Det er fint til begge barna - og Livs favorittfarge, så lenge det varer.)

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 21:55   #6
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Men hvis dere får pyntegreier dere ikke liker. Setter dere det likevel frem? Eller digre greier av kjøkkenutstyr som dere ikke har plass til??

Vi pynter med den pynten vi får.

Vi bytter kun klær i feil størrelse eller hvis vi har likt fra før.

Gammel 28-12-09, 17:51   #7
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Vi bytter særs lite. I år blir det kun et bakugan-spill som skal byttes, siden eldstemann fikk to av dette.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 18:37   #8
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bytter om det er ting jeg vet aldri kommer til å bli brukt (dersom det er mulig å bytte da.........., hos oss er det ofte slik at det jeg aller helst skulle byttet, er det ikke med byttelapp, samt umulig å finne ut hvor er kjøp. Og om man tør å spørre hvor det er kjøpt, så får man et svar om at det ikke er mulig å bytte, kommer som regel fra samme person..........loppemarked er da en fin ting).

I år blir det bare storesøster på 13 som skal bytte to bøker, den ene fikk hun to av, og den andre er en mursteinsak på nynorsk hun aldri kommer til å lese. Men hun er en ordentlig lesehest, og finner nok en annen bok hun har lyst på.

Vi andre er veldig fornøyd med julegavene våre i år

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 16:17   #9
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bytter lite, de er fornøyde med det de får, og jeg bytter ikke bare for at de skal få noe de ønsker seg mer.

I år må jeg kunne bytte noen få klesplagg, heldigvis kjøpt på samme butikk, ettersom det blir for lite for eldste.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 16:20   #10
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bedriver ingen utstrakt bytting, men vi bytter ting vi får flere av eller aldri kommer til å bruke. Jeg ser ingen hensikt med at fullt brukbare ting skal stå og samle støv.

Gammel 25-12-09, 19:51   #11
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Vi bedriver ingen utstrakt bytting, men vi bytter ting vi får flere av eller aldri kommer til å bruke. Jeg ser ingen hensikt med at fullt brukbare ting skal stå og samle støv.

Sånn er det her og.

De fleste gavene setter vi stor pris på, men enkelte er jo totalt skivebom. Og da bytter vi fremfor å sette de innerst i et skap hvor de blir stående til vi plutselig finner det etter 10 år eller noe sånt.

Og jeg håper mottakerne av mine gaver gjør det samme. Jeg vil mye heller at de skal bytte til noe de trenger/vil ha enn å dytte presangen innerst i et skap. Derfor sørger jeg for byttelapper på de fleste presangene jeg kjøper.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 19:59   #12
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg pleier som regel ikke bytte gaver med mindre jeg får to like. I år derimot skal jeg bytte et pynteskjerf kun pga fargen da lilla virkelig ikke er min farge. :forfengelig: Jeg fikk skjerfet fra svigers, håper de ikke tar det ille opp at deler av gaven skal byttes.

Gammel 25-12-09, 16:21   #13
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Tror aldri jeg har byttet en julegave. Mulig vi må til pers i år. Jeg har ikke helt oversikt over størrelsene ennå, men mistenker at ungen må forbli en size 62-68 i minst to år skal vi rekke å bruke alt ...

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 16:23   #14
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig lite som skal byttes her i huset. Et par ting de fikk dobbelt opp av, men bortsett fra det så får de lære seg at ikke alle gaver kan være 100 % perfekte. Men nå skal det sies at familiene våre er veldig flinke til å finne gaver som faller i smak.

Selv skal jeg bytte Nanoen jeg fikk av mannen, for jeg vil heller ha en rød, men det er med mannens velsignelse.

Gammel 25-12-09, 16:25   #15
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bytter stort sett alltid det vi får fra svigers, for de insisterer som regel på å kjøpe noe vi ikke vil ha. Det har de gjort i år også.

Gammel 25-12-09, 16:29   #16
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bytter veldig sjelden. Jeg byttet litt klær barna fikk da de var bittesmå, fordi de allerede hadde tilstrekkelig med klær i den aktuelle størrelsen. Ellers kan jeg ikke komme på at jeg har byttet stort. Så det kvalifiserer vel ikke akkurat til "utstrakt bytting", nei.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 16:37   #17
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bytter ting vi har fra før, for små klær og ting som aldri kommer til å bli brukt. Det siste er ikke ofte da det skal litt til at jeg tar en slik avgjørelse. Men jeg har kommet frem til at når noen virkelig har bommet, er det bedre å bytte i noe som blir brukt enn å ha ting stående en stund til skrekk og advarsel før man kaster det. Men de som gir oss ting i den kategorien har sjelden handlet i en butikk man får byttet i, da er det stort sett snakk om ræl fra sydenturer etc.

Om det å bytte julegaver er utakknemlighet er jeg litt usikker på. Det er jo blitt veldig vanlig, og jeg tror ikke man kan si at noen er utakknemlige fordi de velger å bytte. Noen er sikkert det, men det er jo vanlig med byttekort og en beskjed om at "hvis det ikke stemmer helt, er det bare å bytte". Men det er blitt et sirkus hvor man kjøper ting før jul som er hemmelige, så pakkes de opp og byttes i det mottakeren egentlig skulle ønske var inni pakken. Jeg skjønner hvorfor gavekort stiger i popularitet.

Gammel 25-12-09, 16:30   #18
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Vi bytter bare klær som er for små/altfor store og ting de har fra før. Jeg valgte likevel å få forsegling på DS-spillene fra ønskelista som jeg kjøpte, i tilfelle de fikk samme fra noen andre også og de manglet forsegling.

Gammel 25-12-09, 16:31   #19
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg bytter som regel aldri noe. Jeg er for lat rett og slett.

Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 18:37   #20
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg bytter som regel aldri noe. Jeg er for lat rett og slett.

Der er jeg også litt

Men bytter hvis klær er for små eller at vi får 2 av samme ting
Storebror fikk en nattdrakt han har fra før av, men vi den beholder vi (nattdrakter kan man ha to like av)

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:24.