Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hva slags PC-løsning har du hjemme?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-09, 01:53   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva slags PC-løsning har du hjemme?

Ja, det lurer jeg på.

Gammel 31-12-09, 02:17   #2
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags PC-løsning har du hjemme?

*En stasjonær til større oppgaver: bilder, utskrifter etc
*Ordinær bærbar jobbpc (både jeg og mannen har)
*En minipc til nettmoro (min sin)

Gammel 01-01-10, 11:44   #3
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

vi har en mac mini på stua
Så har jeg en bærbar som jeg bruker å ha på tv stua å surfe med om ungene ser på tv og vil at jeg skal sitte ilag med de. Laster og ned på bærbaren ,som er koblet opp til ps3, for å se filmer pg serier på tv
Turbo har en egen bærbar på rommet sitt.Som er på en gang i mnd kanskje

Hvor mange mann har vet jeg ikke. for tiden har han 2 laptopper hjemme. ene tror jeg er en av 4 jobb pcer
plus at vi har 3 servere og en hel dunge utgåtte stasjonær pcer med windass på. og noen med linux. og en haug nettverks disker

Gammel 31-12-09, 02:20   #4
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg har to. En "vanlig" laptop, og en mini, type EEE.

EEE ble kjøpt inn til å ha med på turer. Blant annet når jeg reiser til mine foreldre. Tar mindre plass i bagen.

Her hjemme så bruker jeg den veldig lite. Er for liten skjerm (begynner vist å bli gammel jeg), og så har den ikke kapasitet til div programmer jeg bruker endel, og jeg gidder ikke hoppe mellom to maskiner når jeg sitter her.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 02:32   #5
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

* Stasjonær PC koblet til stasjonær ekstern HD (går på strøm) - mannen sin
* 4 laptop-er (min nye, min gamle som nå står ubrukt, mannen sin og mannens gamle som Maia har overtatt og spiller enkle barnespill på) og en ekstern HD (min)
* Tilgang til alle PC-er via nettverket

Gammel 31-12-09, 02:35   #6
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har akkurat kjøpt meg ny stasjonær. Ett lite fancy monster. Det er "min" PC. Jeg en bærbar som er jobben sin og som brukes stort sett bare til jobb. Ellers har vel samboer to-tre bærbare inkl. miniPC.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 02:40   #7
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en iMac i stuen som er "alle" sin. Her er bildene og musikken og det er her nedlastning skjer. Den er ofte full og gyter da overskuddet over på en ekstern harddisk. Jeg har en ny MacBook Air til kos, surfing og forhåpentligvis nyttige ting også etterhvert. Storesøster har arvet min gamle MacBook. Mannen har bærbar jobb-PC som ikke får være med i gjengen fordi den er feil.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 02:53   #8
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

- Stasjonær pc m/30" (selvbygget)
- Stasjonær pc m/24" (selvbygget)
- 15,4" Lenovo-laptop
- 15" Macbook Pro
- Konas 15,4" laptop
- Stue-pc (selvbygget)
- 15" laptop for guttungen
- Stasjonær for jentungen

- To NAS-er for lagring, webtjener m.m.
- 30/30 Mbps-linje fra Altibox (i praksis 30/60)

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 10:54   #9
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En stasjonær koblet til tvn, en laptop. Har nok også en server stående om ikke så lenge....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 10:56   #10
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

.........

Sist redigert av -ea- : 10-10-11 kl 21:06.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 11:12   #11
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Her i huset har de eldste barna egen PC. 2 stasjonære i kjelleren. Og så jeg egen laptop, 11 åringen har laptop, og eldstejenta på 13 har laptop. Har i tillegg en laptop stående til 6 og 7 åringen som de stort sett bruker i forbindelse med skolearbeid, og litt spilling.

Kobler oss til trådløst nettverk. ADSL fra Telenor. Veldig kjapp linje er ikke mulig å få her jeg bor, ikke enda. De holder på å legge fiber, så det gleder jeg meg til. De to eldste kobler seg fortsatt opp med kabel, da dette gir kjappere nett i følge dem.

Ellers kan jeg jo koble meg på nett med både Wii-en og PS3 også, men det gjør jeg bare når jeg skal oppdatere programvare osv.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 11:40   #12
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

3 bærbare hp ,+ en hp bærbar jobbpc
3 stasjonære men den ene forsvinner snart.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 11:42   #13
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vi har to laptoper, tre stasjonære og en mac akkurat nå. Og to bredbåndsforbindelser. En stor en som jeg ikke er fornøyd med at noen ganger faller ut, og dermed en backupløsning via tv-nettet.

Vi trenger litt mer greier snart.

Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 11:49   #14
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Vi har to laptoper i bruk, og tre som ligger lagret ... Fungerer som hjemme- og arbeidsmaskin begge to.

Gammel 31-12-09, 11:54   #15
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En stasjonær og en bærbar i nettverk, en asus ee til hyttebruk og en bærbar pc til storebror.

Samt mulitmediesenter som og er koblet på nett.

Gammel 31-12-09, 12:15   #16
Left
Passiv

Standard

Vi har en stue-pc, en stasjonær som er storebror sin, og en liten laptop - 12" som brukes som surfe-pc.
Skulle egentlig kjøpe mini-pc til sambo til jul, men det ble ikke noe av, men snart skal vi kjøpe en surfe-pc til, slik at jeg får ha min i fred

Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 12:14   #17
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Mine to (straks to) 17" laptop
Min hp notebook (for lek)
alle de andre6 stk laptoper)
Ps3 på nett også
ftp server

Min notebook og min datters brukes på anlegget i stuen, Spotify

Gammel 01-01-10, 11:47   #18
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

En Mac. Gubben har en dell og er linux-bruker. Også har vi vel et par jobbmaskiner hver som ofte er innom heimen.

Gammel 01-01-10, 14:33   #19
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

En stasjonær og en laptop.

Gammel 01-01-10, 14:35   #20
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

2-3 hjemmesnekrede stasjonære og 2 bærbare.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:56.